מדורי תוכן

ראשי | רוחניות | יוגה ומדיטציה | הגיע הזמן להשתחרר!

הגיע הזמן להשתחרר!

הגיע הזמן להשתחרר! הגיע הזמן להשתחרר!

מדיטציה בדמיון מודרך לשחרור לחצים וכאבים.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801


בין הגוף לנפש יש קשר הדוק. מתח יכול לגרום לשרירים להתכווץ, לחץ גורם לכאב ראש להופיע, דאגה או חרדה גורמים למערכת העיכול לעבוד לא כסדרה.. ישנן שיטות ודרכים רבות לנצל את הידיעה הזו ובעצם לפתור הרבה מבעיות היום יום הרודפות את כולנו. הילינג הוא אחד מהם, זו למעשה שיטה המשלבת מודעות עצמית עם דמיון מודרך תוך קשב לגוף. רוב האנשים שעושים פעילות גופנית, מגלים שזו דרך מצוינת לפרק אנרגיה, לשחרר לחצים ו"לנקות" את הראש. זה קורה מעצמו, בין אם אדם מודע לכך או לא, בפן האנרגטי נאמר שכאשר אדם עושה פעילות פיזית, הוא עושה סירקולציה לאנרגיה, והתנועה עצמה מנקה את האנרגיה של הגוף ומעוררת אנרגיה חדשה וטרייה לעלות וזו אחת הסיבות להרגשה הטובה לאחר אימון גופני. כמובן שבפן הביולוגי ישנן סיבות נוספות (כמו אותם אנדורפינים המשתחררים למחזור הדם). 

כאשר אדם במצוקה גדולה ומוחו מלא מחשבות מטרידות ומה שהוא לא עושה, הדאגה רודפת, כמובן שהליכה, פילאטיסיוגה, אירובי ופעילויות נוספות יעזרו, אך ישנה חשיבות גדולה לטפל במצבים אלו גם ברמה הנפשית, וכאן מדיטציה נכנסת לתמונה. המדיטציה נחשבת לאחת מהשיטות החזקות ביותר לריפוי עצמי ולהלן שיטה הניתנת כמדיטציה בלימודי הילינג, להורדת לחצים ולהפחתת כאבים. זו מדיטציה בעזרת דמיון מודרך, כל אדם באשר הוא, עם או בלי ניסיון, יכול לקיימה ומומלץ מאוד לתרגל אותה מספר פעמים, יום אחר יום, לאפקט חזק. בתרגול הראשון מומלץ לפנות כ 30 דקות, לשבת בחדר מבודד ושקט, ניתן אף לשים מוזיקה שקטה ברקע, למרות שלא חובה. לאחר ההתנסות הראשונה, מדיטציה זו לוקחת פחות ופחות זמן. 

מדיטציית השטיח הלבן/ חסי אוריה (ז"ל)

שבו בנוח על כיסא, ספא או כרית והרפו את הגוף, חלק חלק

נשמו 10 נשימות קצובות תוך כדי ספירה, בכל נשימה הרגישו את האוויר נכנס לבטן ויוצא החוצה. 

חשבו על מה שמציק לכם וקחו את הזמן עם זה, עד שתוכלו לתת לדבר צורה, צבע, מרקם ואפילו שם. 

כעת, דמיינו שבכל אחת מאצבעות הרגליים יש מעיין ברז קטן ואתם פותחים את כל הברזים ונותנים לדבר המציק להישפך דרכם החוצה מהגוף. 

התבוננו על כל הגוף וראו איך המפלס יורד: הראש לאט לאט מתרוקן, אחר כך אזור הצוואר והכתפיים, אזור החזה, הבטן, האגן, הירכיים, השוקיים, כפות הרגליים... עד שלא נשארת טיפה אחת, הברזים התרוקנו כליל, הגוף ריק מכאב וממצוקה.

כעת דמיינו את הברזים נסגרים ואור צהבהב עדין ורך כקרן שמש נכנס אל הגוף, לאזור הסרעפת וממלא מהמרכז כלפי חוץ, את כל הגוף, עם הרגשה חמימה, נעימה ומלטפת.

תנו לעצמכם כמה דקות להיות בתוך ההרגשה הזו

פקחו עיניים.

לנשום ולשתות כוס מים.

במקור, מדיטציה זו ניתנת כעזרה להורדת מינון של כאבים חזקים (כמו מגרנות), להעלמת כאבי ראש ולהורדת לחצים ועודף מחשבה. ככל שמתרגלים אותה יותר, כך התהליך לוקח פחות זמן, עד שבלי שתשימו לב, זה יקרה באופן טבעי וללא מאמץ.

בהצלחה.

מחפש מטפל/ת בתחום? בקטלוג המטפלים שלנו תמצאו את האדם הנכון... לחץ/צי כאן


413 אנשים קראו ושיתפו עמוד זה. שתף עם חברים: Post on Facebook Twitter

מחפש מטפל בתחום? אינדקס המטפלים והיועצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן



עוד באותו נושא:

יוגה, גוף נפש, כאב ראש, חרדה, פילאטיס, מודעות עצמית, פעילות גופנית, דמיון מודרך, מתח, מדיטציה, מדיטציה בדמיון מודרך, טיפול טבעי במיגרנות, טיפול טבעי במיגרנה, אנדורפינים, אנרגיה, הילינג, יוגה ומדיטציה, מורן מימון, אימון גופני, לימודי הילינג, מדיטציה לטיפול במיגרנה

תן ציון למאמר זה

0