מודעות והגשמה עצמית

המדע של האינטואיציה

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, בת-שבע דור
מדיומים מקצועיים מסכימים כי לכל אחד מאיתנו יש רמה מסוימת של כוח אינטואיטיבי – ישנם מחקרים התומכים בתופעה.

מדיומים מקצועיים מסכימים כי לכל אחד מאיתנו יש רמה מסוימת של כוח אינטואיטיבי – ישנם מחקרים התומכים בתופעה. לדברי המדענים ללימוד גלי המוח שלנו, ישנם חמישה מצבי רטט חווייתיים ידועים שכל אחד מאיתנו חווה: ביתא, אלפא, תטא, דלתא, גמא – כל אחד מהם מתואם ומקושר עם רמה מסוימת של תודעה – מדריכות, ערנות וכוננות לאנליטיות וניתוח, למודעות משולבת ואינטגרלית. החשוב מכל הוא, שמחקרים הוכיחו קשרים בין כל אחד ממצבי המודעות הללו לפעילויות מסוימות. תרגום? הוכח מעשית ומדעית שיש דרכים לשפר את האינטואיציה שלך ולשפר את מצב הנפש שלך – ועל מצב ההוויה שלך, כיצד אתה חי במציאות.

הנה קצת אינפורמציה על כל מצב מודעות ואיך אתה יכול להשיג את זה:

ביתא, עסוקים ופעילים באינטנסיביות 
כנראה הידועה ביותר במצבי הרטט החווייתי של המודעות, בו רובנו חיים את מירב חיינו, בחשיבה פעילה, בניתוח הסובב אותנו ויישום (או לפחות בניסיון ליישם) עפ"י היגיון, כל מיני מצבים שאנו פוגשים ומתמודדים איתם. היתרון של הביתא הוא, שהיא מאפשרת לנו לעשות דברים ולהגיע להשגים מ-"הפנימיות כלפי חוץ". הצרה עם ביתא היא, שאם אנו נמצאים בביתא במשך זמן רב מדי (או עם עוצמה גדולה מדי) זה יכול להיות מאוד מלחיץ. כיצד נשתמש ונפשר את החוויה במצב ביתא? באמצעות מיקוד במשחקי הגיון וחידות. זה יחדד את החשיבה מבלי להכניס אותך למתחים ותסכול.


אלפא, רגועים ומהורהרים 

באופן כללי זו מצב חיובי לנפש, הרטט של האלפא מתרחש לרוב רגעים לפני שנסחפים לשינה, או לפעמים כשאנחנו נוהגים בנסיעה ארוכה. במצב הזה כאשר חווים הרגשה כללית של דממה, נינוחות ורגיעה, אבל עדיין ערניים ומודעים. זה צעד אחד מה-ביתא, הפעיל והעסוק אבל לא ממש טראנס או מדיטטיבי. כדי לכוון את עצמך לתדר אלפא, נסה דמיון מודרך והרפיהיוגה, או נשימות עמוקות (בהן אתה מתמקד בנשימה שלך להיות נוכח).

לצנוח לתוך זרימת ה-תטא 
מצב ה-תטא ידוע גם כמצב החלום, חוויית תהודת תטא תוביל לחיבור עמוק עם התת מודע שלך. במילים אחרות, זה המצב שבו האינטואיציה טמונה עמוק – זו הסיבה לכך שפרשנות החלום עוזרת לפענח את הסערה הפנימית שלנו ומצביעה על השביל המוביל אל הטוב ביותר עוברינו. על מנת שנוכל להיכנס לזרימה של תהודה זו, יש לעבוד על הכישורים כמו ב-אלפא: ויזואליזציה ויוגה, ולאחר מכן להרחיב אותם למדיטציה. זו הסיבה שמאסטרים של זן יודעים למצוא שקט בחזרה על אותם דברים, הליכה בבוקר, שטיפת הכלים או אפילו במשחקי וידאו, לאפשר המודע שלך לצנוח החוצה ולאינטואיציה שלך לצנוח פנימה אתה תהיה מופתע לתובנות שיבזקו בך כשאתה מבלה זמן במצב ה-תטא.


עמוק למטה ב- דלתא

ברגע שיצרת קשר בתודעה לאינטואיציה הפנימית שלך, אתה קרוב יותר להארה או נירוונה, אבל לא ממש שם עדיין. תהודת דלתא באה עם שינה עמוקה, מבריאה, ללא חלומות ותרגול מדיטטיבי ממושך. אנשים חווים התעלות במצב דלתא. זה עלול לקחת זמן כדי להפוך את המצב הזה לחלק קבוע של החיים שלך (כולנו הרגשנו את זה במנות קטנות), אבל מחויבות לפרקטיקה של מדיטציה יכולה לקחת אותך למצב דלתא. נסה לישון היטב כל לילה ולשקול מדיטציה טרנסצנדנטלית.

קרני גמא של מודעות אינטגרלית
לאחר שביצעת את הדרך שלך דרך המצבים האחרים, אתה מגיע ל-גמא, היכן שהחמלה היא מהממת, יש לך את היכולת למקד מאמץ (ועם זאת להישאר בהווה) ולהרגיש באופן טבעי, את רקמת החיבור של היקום. הדלאי לאמה עולה על הדעת כאדם המאוד מתואם עם מצב ה- גמא, מצב שמתקבל ממדיטציה עמוקה, היפנוזה, וסחף מכני של גלי מוחי.

לאחר שהובנו חמישה מצבי הרטט (ויברציות) החווייתיים נוכל להתחיל לתרגל את היכולת שלנו לתקשר, לכל אדם יש יכולת זאת…

ניתן לתקשר עם בן אדם, נפטר, מושג או רגש ולקבל אינפורמציות. נשאף להתקדם אל מצב רטט גבוה ע"י ניקוי הראש ממחשבות, באמצעות מדיטציה רצוי אקטיבית, או "נאבד שליטה לריקוד", זה גם מצב מדיטטיבי. כך נוכל להיטען באנרגיה…בבואנו לתקשר נשאף "לוותר על האני" ולהתמזג אל האדם או הנושא אליו אנו מבקשים לחדור עם התודעה

ליצירת קשר ופרטים נוספים על בת שבע דור


מאמרים קשורים

Back to top button