מודעות והגשמה עצמית

איך להיות שלם עם עצמך בכל רגע בחיים

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, מירי בלנק
המוח האנושי הוא כמו אדמה פורייה, שבה הזרעים נשתלים כל הזמן. הזרעים האלו, הם דעות, רעיונות וקונספציות הנשתלים על ידנו או על ידי סביבתנו.

הרצון להרגיש טוב עם הדברים שאנחנו עושים, חושבים או מאמינים בהם מלווה אותנו רוב שעות היממה. אך משום מה, כשמישהו זורק איזו מילה שמתנגדת למה שאנו מאמינים בו, לעיתים קרובות אנו מתחילים להרגיש מעורערים וכבר לא כל כך בטוחים במה שהאמנו או חשבנו קודם.

אז איך באמת אפשר להרגיש טוב עם עצמנו?
פשוט להיות שלמים עם המילים שאנחנו חושבים או אומרים….
נשמע לא מובן ומסובך…. לא? 
ומה זה בעצם אומר? למה להיות שלם דווקא עם המילים או המחשבות?

הסיבה הינה פשוטה- המילים שלנו הן הכוח שיוצר דברים. זוהי בעצם מתנה שקיבלנו מהשמיים. דרך המילים אנחנו מראים את כוח היצירה שלנו, את החלומות שלנו, את התחושות, הרגשות והדעות ודרכן אנחנו מציגים את מי שאנחנו באמת.


מילים הן לא רק צליל או סימן כתוב. מילים הן כוח, יכולת שיש לנו שיש להביע את עצמנו, לתקשר, לחשוב ובעקבות כך ליצור אירועים בחיינו. בניגוד לכל יתר היצורים על כדור הארץ אנו, בני האדם, הננו היחידים שיכולים לדבר. והמילים, הן הכלי החזק ביותר שיש לנו.  

וזהו כלי של קסם!
למילה או למחשבה יש השפעה רבה כל כך על חיינו והן יכולות להשפיע לשני הכיוונים: יש להן את הכוח ליצור מציאות, ליצור את החלומות היפים ביותר בחיינו או להרוס את כל מה שקיים מסביבנו. 

מצד אחד – שימוש לא ראוי במילים, כלפי עצמנו או כלפי הסובבים אותנו, יוצר גיהינום שאנו והסובבים אותנו חיים בו.
ומהצד השני – היופי שבמילים יוצר אהבה שמחה, אושר ותחושה של גן עדן על פני האדמה.

הרבה יותר משאנו יודעים או משערים המילים יכולות לשחרר אותנו לחופשי, או לשעבד אותנו, לשנות חיים של מליוני אנשים או להרוס אותם. וכל הקסם הזה קורה בזכות המילים שלנו.

איך זה עובד?
המוח האנושי הוא כמו אדמה פורייה, שבה הזרעים נשתלים כל הזמן. הזרעים האלו, הם דעות, רעיונות וקונספציות הנשתלים על ידנו או על ידי סביבתנו.
במהלך חיינו, ההורים שלנו, האחים, המורים וכל הסובבים אותנו, מביעים את דעתם עלינו לעיתים אפילו מבלי לחשוב. ואנחנו, שמאמינים במה ששמענו, מתחילים לפתח עולם של פחדים מהדעות האלו, כמו למשל הפחד לא להיות טוב מספיק בספורט, או בכתיבה או בשחייה ועוד… כשאנחנו ילדים, אנחנו בדרך כלל סומכים על הורינו ועל סביבתנו ובכך אנו מאפשרים למילים להיכנס לתודעה שלנו ולבנות בה את כל האמונות שלנו. לטוב ולרע.  


אז מה באמת אפשר לעשות כדי שנרגיש טוב ושלמים עם עצמנו בכל רגע בחיים?
התשובה היא פשוט לקחת בעירבון מוגבל את כל מה שאנחנו חושבים ומאמינים לגבי עצמנו ולהתחיל ולחקור עד כמה האמונות שאנו מחזיקים בהן הן אמיתיות. 

שימו לב לרגעים של כעס, שיפוטיות והאשמות עצמיות ובדקו עם עצמכם האם הדעה הזאת באמת שלכם ואיך היא משרתת אתכם? הרי ברור שכשאנו כועסים או שופטים את עצמנו אנחנו יוצאים נגד עצמנו ואין בעצם את מי להאשים בכך.

חשוב להבין שתחושות כעס או שיפוטיות מתחילות תמיד בדחייה עצמית ולכן להרגיש טוב או שלם עם עצמך בכל רגע בחיים, זה אומר לקחת אחריות על המחשבות, המילים והמעשים שלך, אבל לא לשפוט או להאשים את עצמך.

מזווית ראיה הזו, כל ההתבוננות על הנעשה במשך היום משתנה מהסתכלות רגשית להסתכלות הגיונית ומכאן אנו יכולים להחליט בצורה אובייקטיבית ונכונה יותר.

לסיכום: להיות שלם עם המילים שאנו חושבים או אומרים פירושו להפסיק להשתמש במילים כנגד עצמנו ובכך לשנות את התחושות השליליות והמחלישות שלנו לתחושות ניטראליות או חיוביות הבונות אותנו. וגם אם התוצאה שקיבלנו אינה בדיוק מה שקווינו לה, תמיד כדאי לשים לב למה כן הצלחנו, במה כן השתפרנו ומה אני כן אנו יכולים ללמוד ממה שקרה.


מאמרים קשורים

Back to top button