מודעות והגשמה עצמית

איך אני יוצאת מהמשבר? חשיבה חיובית כדרך חיים

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, חגית מרום- מורה לדרך
פעמים רבות בחיים, עיסוק במשברים מהעבר אינם מאפשרים לצאת לדרך חדשה. איך בכל זאת ניתן לצאת מחוזקות ממשברים וקשיים שחווינו.

(* המאמר נכתב בלשון נקבה אך שהוא כמובן מיועד לכולם)

איך אני יוצאת מהמשבר? חשיבה חיובית כדרך חיים. כולנו מורגלות ומיומנות בשיח הפסיכולוגי המטיל אחריות על הסביבה לאיך יצאנו ומי הפכנו להיות. שנים אנחנו יכולות למצוא את עצמנו נוברות בזיכרון ועסוקות בלהפנות אצבע מאשימה לאנשים שהיו או עדיין ישנם בחיינו. למרות שאף אחת מאתנו לא תחלוק על העובדה שפגעו בנו, הכאיבו לנו ולעתים גם נעשו לנו עוול, או פגיעה קשים, יש רגע בחיינו שעלינו להתעורר ולהבין שאין אף אחד בעולם מלבדנו שיכול לרפא את הפצעים שאנחנו נושאות בתוכנו ושהדרך היחידה החוצה מהקורבנות ומהשכפול הבלתי פוסק של זמן הכאב, מהעבר אל ההווה והעתיד שלנו, טמון בליטול אחריות על חיינו ולהבין שלא משנה מה קרה לנו אז ומי עשו לנו מה, כאן ועכשיו עלינו לחבק, לאהוב, לסלוח, לרפא ולהוציא את עצמנו מקורבנות לחירות.


רק כשאני מוותרת על המקום של האחר כמי שיציל אותי, רק כשאני מוותרת על המקום של האחר כמי שירפא אותי, יפצה אותי, יתקן אותי או את העוול שנעשה לי, אני משיבה לעצמי את הכוח על חיי ומאפשרת לי לבחור בעצמי ובלהעניק לעצמי את הטוב.

כל האנרגיות והמשאבים שאני מכלה בניסיון נואש לגרום לעולם לתקן את מה שאני מאמינה שהוא קלקל, רק מותיר אותי שבויה בידיו של העולם. לא חשוב את מי אני מציבה במקום של עושה העוול, כל עוד הוא שם, אני נותנת לו את הכוח לקבוע האם אני מאושרת, האם יכולה לראות וליהנות ממה שיש לי, האם אני מסוגלת להקשיב לעצמי ולכמיהת הלב שלי, האם אני חיה את החיים שאני רוצה לחיות, האם אני מתירה לעצמי הווה חדש, אחר, בעל עצמה יכולת שממנו אני יכולה לחלום ולהגשים.


רק אחריות מלאה על חיי וההפיכה שלי את עצמי למרפא ולמזור לכאב ולפגיעה, מאפשרת לי להניח לעבר שלי להיות העבר שלי ופותחת עבורי את הדלת מחיים בצל הפגיעה, לחיים באור של הלב.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על חגית מרום


מאמרים קשורים

Back to top button