פירוש חלומות

חלומות ארוטיים- חלק שלישי

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, שגיא מנדלבוים
הצורך המיני הנו צורך ביולוגי, השייך לחלק החייתי שבנו ויכול להתעורר בנו מבלי שליטה. מטרתו היא שימור הגזע.

הצורך המיני הנו צורך ביולוגי, השייך לחלק החייתי שבנו ויכול להתעורר בנו מבלי שליטה. מטרתו היא שימור הגזע, והמשיכה המינית פעמים רבות מתבססת על אלמנטים הרבה יותר שורשיים ופשוטים מכפי שנדמה.
גבר נכנס למועדון בו עשרות נשים. מדוע דווקא היא "עושה לו את זה", מדוע דווקא הוא זה שמעורר בה משהו, מדוע הוא הצליח במקום בו גברים רבים אחרים ניסו ונכשלו.
ובכן, פעמים רבות מקור הסיבות למשיכה המינית הוא תוצאה של השפעות חברתיות, ביולוגיות והשפעות שמקורן בילדות, לדוגמא: הבחורה האידיאלית היום צריכה בדרך-כלל להיות רזה, בלונדינית, ודוגמנית. לפני 250 שנה היא הייתה צריכה להיות מלאה, עגלגלה ושופעת עליזות. מאיפה נובע ההבדל? מתוך הצורך בשימור הגזע. פעם הגבר חיפש נשים חזקות. כשהוא ראה אישה עגלגלה, הוא ידע שהיא האימא האידיאלית עבור ילדיו. "היא תשרוד", אמר לעצמו, "אם יהיה רעב, מלחמה, חורף קשה, הילדים שלי יהיו מסודרים!" וכך ממקום לא מודע הוא בחר בה.
מדוע חלק גדול מהגברים נמשכים לנשים עם חזה גדול? כיוון שלהן יהיה יותר חלב עבור הצאצאים. אותו הדין לגבי אגן גדול המבטיח מספר גדול יותר של ילדים. זה לא מיני, אלא קשור להישרדות הגזע. היום העולם השתנה וההישרדות שלנו תלויה בדברים אחרים וכך היום כשהגבר רואה דוגמנית רזה הוא בוחר בה. "אם כך יראו הילדים שלי", הוא אומר לעצמו, "הם מסודרים".

כך זה גם אצל אשה והמשיכה המינית מקורה בצורך לשימור הגזע. הלא מודע שלה חושב על "מאשר לה" להתאהב בגבר אתלטי ושרירי. "אם ילדי יהיו בריאים כמוהו", היא תאמר לעצמה, "הכול יהיה בסדר". טוב יהיה אם הוא חכם או מפורסם כי ברור שהחכמים וסלבריטאים יצליחו בחיים. אבל לא פחות חשוב שיהיה מסודר כלכלית: "אז הוא מכוער, לא בכושר ולא חכם במיוחד אבל עם הכסף שלו הילדים שלי מסודרים", אומר הלא מודע שלה.

הלא מודע שלנו, ממנו נובעים החלומות שלנו, הוא מופלא וקסום, אולם הוא לא תמיד עוסק במסתורין או בנבואות. פעמים רבות ניתן להבין מדוע החלומות עולים מהלא מודע ולהסביר את החלום ממקום של חיבור בין החלום הכוחות המניעים של החיים.

סימבולים פאליים בחלום
סימבול פאלי (פאלי, מהמילה פלוס, כלומר מזכיר את איבר המין הגברי), המופיע בחלום הינו סימן ברור לכך שהחלום מתייחס ליצר המיני המתעורר בנו ומייצג את והצורך הבסיסי לקיום יחסי מין. את הסימבול הפאלי לרוב נראה בצורה המזכירה אחד על אחד את איבר המין הגברי: נחש, קונוס, בננה, מטה, עמוד או כל צורה אחרת בה בולט הדמיון לאיברי המין הגברי לרבות מגדלים, גשרים ועוד.
פרויד מגדיר את הפאלוס כפרדוקס: את איבר המין יש אמנם לכל גבר, אולם את הפאלוס האידיאלי, אין לאף אחד וזו שאיפה אותה אף גבר לא יגשים. כמובן שהפרדוקס מתייחס גם לאשה ומראה שאמנם לכל אשה יש את הפאלוס של בן זוגה, אולם יחד עם זאת, ישנה תחושת החמצה סביב העובדה שזהו אינו הפאלוס האידיאלי.

סימבול פאלי הנו מסר מאד חזק של תת המודע הקורא לנו להתחיל להקשיב לצד המיני שלנו, צד שכנראה מבקש להראות לנו משהו. זה יכול להיות צורך מיני המופנה כלפי אדם מסוים שאולי הכחשנו, תסכול מיני או התעוררות מינית כללית.
אך למרות שהיינו מצפים לראות סימבולים אלו בצורה ישירה, פעמים רבות האובייקט המיני יהיה מוסתר ולא תמיד יהיה קל לקשר בחלום בין המיניות לבין האובייקט. במקרים כאלו הקשר יהיה קשר המייצג פוטנציאל בלבד, והסימבול רק מזכיר את הצורך במימוש היצר המיני. במקרים אלו הסימבול המיני יכול להיות מוסווה ואישי. כך למשל גם אקדח יכול להיות סימבול מיני, בשל הפוטנציאל הגולמי העצום הנמצא בו וחלום על "אקדח מעשן" יכול לייצג את הרצון למימוש היצר המיני.

שפע ופריון בחלום
חלומות על שפע ופריון לאו דווקא מצביעים על מיניות. לרוב כשמם כן הם, הם מייצגים שפע ואושר שאנו שואפים אליהם. אולם שכשמופיעים סימבולים אלו יש לשקול, את האפשרות שהם מייצגים מיניות.כל חלום בו יש שפע (שפע של מטבעות, ממתקים, תכשיטים למשל) יכול לרמוז על בשלות וכוונה מינית. קערה מלאה בענבים, יין או חלב הנשפכים בלי סוף למשל הנם ביטוי מובהק לשפע, אך גם למיניות וארוטיקה. אגב, זו הסיבה שלא בוכים על חלב שנשפך – כיוון שחלב מסמל שפע ואנו לא רוצים לבכות על שפע.
סימבולים אלו באופן גורף מייצגים לרוב מוכנות ובשלות מינית. חלום של אשה החולמת שהיא טובלת באמבט של חלב, סביר שעלה מהלא מודע כדי להראות לה שהיא מוכנה ובשלה לעבור לשלב המיני בקשר החדש שלה. אולם כפותרי חלומות עלינו לשאול את עצמנו מה סימבולים אלו מעוררים אצל החולם: האם בחלום השפע נותן לנו תחושה נעימה, של רווחה ואושר, סימבול המרמז על מוכנות, אושר ושפע מבחינה מינית. או אולי בחלום אנו חוששים שהשפע הוא זמני? אולי למרות הכול אנו לא מסופקים וחסר לנו משהו?
אם אותה אשה למשל תרגיש לא נוח ותחשוש שהחלב יחמיץ או יריח לא טוב כשהיא תצא מהאמבט, זה יכול להיות סימן לכך שהיא חוששת מהמעבר לחלק המיני.

מיקום החלום
חדרי הבית מייצגים את ה"אני" שלנו, את תבנית הנפש וחלום מיני המופיע באחד מחדרי הבית מלמד רבות על המקום בו אנו ממקמים את הקשר הרגשי-מיני (אם בכלל) בחיינו.

מטבח בחלום
המטבח הוא לב ליבו של הבית. שם קורים הדברים האמיתיים ושם תמיד נרגיש בבית. בשונה מהסלון, שזהו החלק הסטרילי שלנו, חלום המתרחש במטבח מייצג את הדברים כפי שהם בלי ניסיון ליפות אותם. לא את כולם אנחנו שמחים להזמין למטבח (במיוחד אם יש לנו כיור מלא כלים), אבל מי שכן נכנס ללב הבית, גם נמצא בליבנו.
כך למשל, חלום בו גבר החלומות עומד עירום במטבח יכול להראות שהחולמת שלנו לא רק חושבת על מין וכפי הנראה הלא מודע שלה רוצה להראות לה שיש לה תוכניות להכניס אותו גם לליבה ולא רק למיטה.

סלון בחלום
הסלון הוא הפרסונה שלנו, התדמית שאנחנו מציגים כלפי חוץ, מה שאנחנו רוצים שיראו. לרוב שם נמצא את הנושאים הייצוגיים יותר, המוצגים בצורה סטרילית. אירוח רשמי נעדיף לעשות בסלון המצוחצח והנקי, שם נארח את האורחים יפה, נדאג להם, אך יחד עם זאת נרצה שיישארו שם ושלא יסתובבו בשאר חדרי הבית, ובמיוחד לא במטבח המלוכלך והלא מסודר.
חלום בו המיניות מתרחשת בסלון יכול להראות לנו שהחולמת כבר בשלה להראות לכולם את המאהב המסתורי שלה.

חדר שינה בחלום
חדר השינה הוא המקום האינטימי ביותר שיש בבית ומי שזוכה להגיע לשם יהיו האנשים שאתם יש לנו את הקשר האינטימי ביותר. מה שקורה בחלום בחדר השינה, נשאר בחדר השינה והחולמת יכול להיות בטוחה שהפרטנר שלה ישמור על חיי המין המסתוריים שלהם לעצמו (לא ירוץ לספר לחברה) המיניות בחדר זה אינה רק אינטימית כי אם גם קשורה לאמון ולקרבה רגשית.

שירותים ומקלחת בחלום
חדרי השירותים והמקלחת הינם חריגים ואינם מייצגים חלק מהאני שלנו, לכן מיניות באחד מחדרים אלו היא נטולת רגש וזמנית. בדיוק כפי שאלו המקומות בהם אנו מתרוקנים או מתנקים, כך המיניות בהם פעמים רבות מרמזת על סטוצים חד-פעמיים שאחריהם אנו רוצים להמשיך הלאה ולחזור לחיינו.

מסדרון בחלום
המסדרון הוא חלון הראווה של הבית, ומשמש שלב מעבר בין החוץ לבית. כניסתו של בן הזוג הביתה ולא חשוב לאיזה חדר (פרט כמובן לשירותים והמקלחת) מייצגת שאנו מוכנים לקשר יותר משמעותי.
מיניות במסדרון מייצגת על היסוס בכוונה שלנו וסביר להניח שאם עוד לא הכנסנו אותו הביתה, זהו סימן לכך שאנו עוד לא מוכנים לכניסה שלו לחיינו.

מרתף בחלום
המרתף מייצג את תת המודע שלנו. את הדברים אותם הדחקנו במהלך השנים ושאתם לרוב אנו נמנעים מלהתמודד. המרתף, אגב יהיה כל מה שנמצא מתחת לאדמה ובהגדרתו נמצא גם מבנים כמו חניון, מקלט או אפילו מערה תת קרקעית. חלום ארוטי המתרחש במרתף הוא ניסיון של תת המודע להגיד לנו משהו, לא רק על הצורך המיני, אל גם על רגשות חבויים הקיימים כלפי הפרטנר שלנו.

חלומות ארוטיים- חלק ראשון

חלומות ארוטיים- חלק שני

בהצלחה וחלומות נעימים.

טארוט חלומות וקצת יותר – האתר של שגיא מנדלבוים

ליצירת קשר ופרטים נוספים על שגיא מנדלבוים

מאמרים קשורים

Back to top button