פירוש חלומות

סימבול עכביש ומשמעותו

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, שגיא מנדלבוים
סימבול עכביש בחלום ובחיי היום-יום.

הרוצח המסתורי
העכביש הוא אחד מבעלי החיים הפחות אהודים על המין האנושי. בסקרים שונים הוא ממוקם בדרך כלל במקום השני אחרי הנחש כחיה ממנה אנו פוחדים או לא אוהדים. בני האדם פוחדים מהצורה שלו, מהארס שלו, מהקורים הדביקים שהוא מייצר, אך יחד עם זאת אי אפשר שלא להתפעל מהעכביש: הוא אומן הטווה קורים, הוא זריז, דייקן וכל אלה גורמים לו להיות צייד מושלם, ההורג ביעילות ובמהירות כשהכל נעשה בשלווה מופתית.
אך מי הוא אותו רוצח מסתורי ועל מה הוא חושב כשהוא עומד שם על רשת הקורים שלו ומחכה לטרף. איך הוא יודע לחכות שם? מה הוא יודע שאנו לא? ומיהם יצורי אגדות קסומים אלו…


ישנם עשרות אלפי מיני עכבישים המוכרים לאדם ויש הטוענים כי יש כ- 200,000 מינים של עכבישים כאשר 80% עדיין לא התגלו. לא כולם דומים וכל אחד שונה קצת מהאחר, אולם המשותף לכולם הוא שכולם ציידים, כולם אורבים לטרף שלהם, כולם מכינים מלכודות וכולם הורגים למחייתם. כולם ציידים מושלמים, רוצחים, ולכולם יש את הנשק המושלם – הארס. כשבחנתי את סימבול העכביש במקורות השונים גיליתי כי ישנן הרבה גישות ותפיסות. העכביש, כפי שתראו, מסמל דברים רבים.
גם בהומיאופתיה יש כמה וכמה תרופות העשויות מארס העכבישים ולכל תרופה אפיונים שונים.

העכביש הוא צייד מושלם. הוא אורב לטרף שלו ימים והוא בנוי לכך. גופו לא צריך הרבה מזון והוא יכול לשרוד שבועות ללא אוכל. הוא יכול לשרוד במזג אוויר קיצוני. הוא יושב שם שעות וימים ומחכה לטרף ולבסוף כשזה מגיע, הוא מזנק עליו, תופס אותו..ו…הכל נגמר.
האם אפשר להגיד שהעכביש מייצג את המוות שלנו? את הדבר הבלתי נמנע הנמצא בקרבתנו כל הזמן וממתין ליום בו ניפול ברשתו, ממתין לרגע בו הכל ייגמר… ואז.. האם זה באמת נגמר? האם יש המשך אחרי המוות? בכל מקום נוכל למצוא את העכביש היושב בפינה מרוחקת ומתבונן. הוא מחכה כאילו הוא יודע את הסוד שכולנו מפחדים ממנו. את סוד החיים.

סוד החיים
סוד החיים מתחיל ביכולת שלנו להבין את המוות. להבין כי המוות איננו מייצג רק סוף, הוא מייצג שלמות. את הסוף וגם את ההתחלה. הוא מייצג את החיים עצמם. אם המוות היא ישות אורבת, הרי שהיא שם כדי להראות לנו כי אנו צריכים להתמקד ברצונות ובחלומות שלנו ולשאול את עצמנו: האם אנו מעריכים את חיינו כראוי? האם אנו ממצים אותם כמו שצריך? הרי לא נחייה לנצח, אז מדוע שלא נחייה נכון יותר.
העכביש הזכר נודד ימים ושבועות במסעו אחר בת הזוג תוך שהוא נחשף לסכנות אין ספור. גם כשהוא מוצא את בת הזוג לא נגמרת המסכת כי אם הוא לא ימצא חן בעיניה, הוא עלול לסיים את יומו כארוחה. לאחר הזיווג, אם הוא לא יאכל על-ידי העכבישה, הוא ימות מוות טבעי תוך מספר ימים. אז מדוע הוא בכל זאת עושה את זה? הרי הוא יודע שהוא עומד למות? התשובה היא שלא רק ייצר ההישרדות הוא שמניע אותו, אלא גם הצורך לחוות את החיים למרות הסיכונים. הוא חושב על החיים יותר מאשר על המוות. כאן מתחיל סוד החיים.

כוחה של אישה
העכבישה חזקה מהזכר. היא גדולה ממנו פי שתיים והיא גם זו המחכה לעכביש שיבוא אליה. פרט לכמה מינים בהם העכבישה מתרוצצת כדי למשוך את הזכר, ברוב המקרים העכבישה לא צריכה לכאורה לעשות דבר. הזכר פשוט מגיע.
העכבישה היא המרכז של עולם העכבישים: אליה מגיעים הזכרים, היא מגדלת את הצאצאים ודואגת להם. היא מרכז העצבים וכל האחריות הקיומית של בני מינה מונחים על כתפיה. הזכר, ממלא את חלקו כמי שנותן הזרע אולם גורלו שונה. הוא חי חיי נדודים ולאחר שסיים את תפקידו הוא ימות בדרך זו או אחרת.
המעניין כאן הוא שנראה שהעכבישה מושכת עכביש מסוים. היא יודעת מה היא רוצה, ולבסוף הוא מגיע. הייתכן והיא טווה קורים נוספים, בלתי נראים המושכים את העכביש הרצוי? האם היא מכשפת אותו?

מה קורה אצל בני האדם?
הנשים לא כל כך חלשות כפי שהגברים סוברים. הן בעצם מרכז היקום והכל נמשך אליהן: תחילה הגברים, אולם בסופו של דבר החיים עצמם. האישה היא זו היוצרת את החיים, דואגת ומטפחת אותם והכל חייב לעבור דרכה.
גם כאן נראה כאילו האשה מושכת בקורים הבלתי נראים של היקום ולא פעם כשגבר מתאהב באשה הוא טוען שהיא "מכשפת" אותו. הנשים מחזיקות את סודות החיים בדיוק כמו העכבישות, להן יש את הכוח והכל ייעשה כרצונן. כל שנותר להן הוא לטוות את דרכה של האנושות למסלול הנכון.

העכביש בהומאופתיה – מיהם אנשי העכביש
נושא המוות הנו אכן בולט ומרכזי בתהליך הפרובינג, התהליך בו ניתנת התרופה למתנדבים בריאים אשר מדווחים כיצד היא משפיעה עליהם. רבים מהמתנדבים אשר קיבלו את תרופות העכביש השונות בתהליך זה, דיווחו על תופעות המזכירות את השפעת ארס העכביש על האדם: היסטריה, פחד מהמוות, חלומות על מוות, חוסר שקט קיצוני, תחושת בלבול וחוסר אוריינטציה.
אולם מעניין יותר לפגוש את המטופלים שהינם אנשי העכביש ותכונות חשובות אותם יפגינו המטופלים במהלך הטיפול ההומיאופתי:

ריקודים וחופש
תכונה בולטת מאד אצל אנשי העכביש היא הרגישות למוזיקה. הם אוהבים לרקוד. אלו הם אותם אנשים ששמיעת קצב או תיפוף הופכת אותם לאדם אחר. אנשי העכביש יכולים להיכנס לטרנס בעקבות מוזיקה. היא משחררת אותם ומוציאה לאור את החיה שבהם. ישנם מקרים קיצוניים בהם ניתן להיכנס לטרנס הגורם להם להתערטל בהשפעת מוזיקה. הם אוהבים וצריכים חופש, טיולים ואוויר פתוח. קשה להם להסתדר במקומות בהם הם מרגישים דחוקים נפשית או פיזית.


תחושת חובה
אצל אנשי הנחש קיים פיצול בין תחושת החובה לבין הצרכים האישיים. לאנשי הנחש יש חוש אחריות מפותח ופעמים רבות אנשים אלו מוצאים את עצמם כבולים למחויבות אשר נכפת עליהם, או שלא נוחה להם. את המחויבויות שלהם הם יעשו עד הסוף, אולם תחושת האחריות שלהם יכולה להיות מלווה בכעס אותו הם לא יוציאו אשר ברבות הזמן יהפכו להיות ארס וכעס כעס סמוי כלפי אלו שהם מחויבים להם ובעיקר כלפי עצמם.

בדידות
אנשי העכביש בודדים. הם אוהבים להיות לבד, לעשות דברים לבד וצריכים את הזמן עם עצמם. הרבה פעמים יהיו להם בגלל זה בעיות בתחום הזוגי.

מין
לאנשי העכביש יש יצר מין חזק ופראי. יש בהם גם משהו חייתי והם יכולים למשוך אליהם ממרחק כל גבר או אישה ולשלוט בם. בזכות כוח זה הם יכולים להשיג כמעט כל דבר..

חוסר שקט
כאנשי העכביש תמיד יהיו בתנועה. הם לא יכולים לשבת רגל על רגל ולא לעשות כלום. הם צריכים כל הזמן לזוז. אולי זו הסיבה שיש להם מבנה פיזי רזה, אולם סיבה נוספת לכך היא שהם ממעטים באכילה. כמו העכביש, הם לא אוכלים הרבה, הם בעלי צימאון טבעי גדול ושותים הרבה מים.

סימבול עכביש בחלום ובחיי היום-יום
העכביש מייצג את הרוח הגדולה אשר טווה את הגורל שלנו. הוא קשור עם המסתורין וחכמת החיים, עם יצירת החיים והמוות.
העכביש מייצג את חידת החיים ומייצג את הקורים הבלתי נראים בהם אנו עטופים. את אותם הקורים אשר קושרים את הכל יחד. אותם קורים אשר מחברים את כל האירועים בחיינו ואת כל צירופי המקרים בקווים בלתי נראים.
יש שכאלו הטוענים כי החיים הינם אשליה ואם זה כך, הרי שהעכביש הוא אומן האשליות. הוא מכיר את המסתורין של החיים ויודע מה אמת ומה לא.
העכביש הוא אומן הטווה את הקורים שלו וצד בצורות רבות ומגוונות. הוא אשף היצירתיות ולכן נמצא אותו פעמים רבות קשור ליצירתיות, למעשי אומנות וליצירה.
בתפיסה השאמנית העכביש עוסק באיזון, גורל ויצירתיות. גם כאן יש קשר סימבולי בין הקורים אותם טווה העכביש לבין היכולת שלנו לטוות את הגורל שלנו.
העכביש הוא הפוסע בין העולמות: בין העבר לעתיד, בין הרוח לחומר, גוף ונפש. הם יודעים ליצור איזון מושלם בין כל הגורמים בחייהם.
אנשי העכביש הם האנשים היכולים לפלס את הדרך בה הם הולכים. הם אלו הקובעים את הטון והם אלו היכולים להגשים את החלומות שלהם.
הסימבול עכביש עוסק ביכולת שלנו לדעת את סוד החיים והוא: פשוט לחיות. לחיות את היום, עכשיו. לא לפחד ולא לחשוש. אנו צריכים תמיד לזכור כי אנו נמצאים במרכז היקום. הכל נבנה עבורנו ובשבילנו והעקבות או החששות רק עוצרים בעדנו.

אז צאו, כבשו את העולם וצרו בו את מה שאתם רוצים שיהיה.

טארוט חלומות וקצת יותר – האתר של שגיא מנדלבוים

ליצירת קשר ופרטים נוספים על שגיא מנדלבוים


מאמרים קשורים

Back to top button