פירוש חלומות

מה המשמעות של חלום חוזר?

מאת: פורטל אלרטנטיבלי, דורית יעקובי
יש לכם חלום שחוזר על עצמו? מה המשמעות של חלום חוזר וכיצד ניתן להבין מסרים שאנו מקבלים בחלום.

חלום מאפשר לנו לשחרר מטען עודף של אנרגיות מיותרות על מנת לשוב לאיזון וקבלת מסרים מהתת מודע לנו.

מהו חלום שחוזר על עצמו
חלום חוזר הוא חלום הרבה יותר משמעותי מחלום שחולמים אותו פעם אחת. הוא מעיד על מסר מתת ההכרה להכרה, שמאד חשוב לפענח. זה יכול להיות חלום הכנה לאירוע מסוים, או חלום שמזכיר לנו משהו שלקחנו על עצמנו לעשות/ללמוד ושכחנו, אזהרה ממשהו שניתן להימנע ממנו וכד'.

חלום הינו מצב תודעה אחר, מציאות אחרת, מעבר לחמשת החושים, המאפשר הן לגוף הפיסי והן לנשמה התחדשות והעברת מסרים. לגוף הפיסי הוא מאפשר, בשלב הראשון של ההרדמות, להשתחרר מכל האנרגיות שדבקו בו לאורך היום למשל, בשל כעסים, אי שביעות רצון, התרגזויות, התרגשויות וכדומה. החלימה מאפשרת לשחרר את האנרגיות האלו ולהחזיר את הגוף לאיזון, על כן כל כך חשוב לישון.


תפקיד החלומות בין היתר לשלות מתת ועל המודע, אופציות (בהן בחרנו טרום הלידה), למודעות ההכרתית שלנו. בזיכרון התת מודע קיימת תכנית לחיים בכדור הארץ כפי שבחרנו טרום לידתנו אליו. קיים מידע רב לגבי צמתים בחיים, אירועים, מפגשים ופרידות מאנשים ומדברים. למוח האנושי קושי אדיר להתמודד עם מידע שכזה בפרט אם הוא נוגע לדברים כואבים. לכן, החלום הרבה פעמים אינו ברור, עטוף, מלא בסמלים וקשה לפענחו היות וכאמור, ההכרה המודעת שלנו מתקשה להכילו. ברגע שאנו מפתחים מודעות והמוח מסוגל להתמודד עם יותר דברים, נקבל מידע יותר חד משמעי וברור, אך על כך בכתבה אחרת.

חלום חוזר מיועד אם כך, לכוון, להדריך, להאיר מתת ההכרה מידע שיסייע ויקל עלינו. על כן אני ממליצה מעומק ליבי להקשיב ולקחת ברצינות חלומות בכלל וחלומות חוזרים בפרט.


ישנן הרבה מאד דוגמאות לחלומות חוזרים אתן שלוש מהן:
1. אדם חלם שוב ושוב על תאונת אוטובוס שאמורה הייתה להתרחש בחודש מסוים בקו בו היה נוהג לנסוע. בעקבות זאת הוא החליט לא לנסוע בקו זה באותו חודש. התאונה התרחשה… ובלעדיו…
2. מסר שחלמה אישה את הוריה שנפטרו, שמסרו לה בחלום שתשים לב למנייה של הקו-אופ עוד הרבה לפני שיצאו הפרסומים לכך בעיתון. הם אמרו לה שזה שווה הרבה כסף וביקשו שתלך לפדות אותו. כך עשתה והיה מדובר בסכום כסף נכבד ביותר.
3. מסר שהגיע ברציפות אינטנסיבית לאישה צעירה שאביה עומד למות בקרוב. היא הייתה קשורה לאביה בעבותות חזקות והזדעזעה עמוקות מהחלומות החוזרים. כעבור ארבעה חודשים אביה נפטר באופן פתאומי והיא הודתה שהיא לא הייתה יודעת מה לעשות וכיצד להתמודד עם השוק הנורא, ללא ההכנה המוקדמת. החלומות אפשרו לה להכיל את רוע הגזירה איכשהו.

פירוש / פענוח חלומות
קיימות גישות שונות ורבות לפיענוח חלומות, של פסיכולוגים מוכרים כפרויד, יונג ועוד, של אנשי רוח ורבים אחרים. אך למרות כל זאת ברצוני להדגיש שרק ואך ורק, האדם עצמו הוא היחיד שיכול לדעת מה הפירוש עבורו; של סמל, צבע, אמירה, אירוע, בעל חיים וכד' שעלו בחלומו. האינדיקציה לפתרון החלום, זו ההרגשה של החולם עם התעוררותו ותוך כדי החלום. הרבה פעמים האדם אינו מודע לפירוש בהכרה המודעת, אך יודע אותו בהרגשה שאינה בהכרח ולא תמיד מתורגמת למודע, ומי שמפענח חלום אמור לעזור לאדם לפרש את החלום על פי ההרגשה של החולם ולא על פי מה שחושב המפענח, מלומד, מכובד, מנוסה ככל שיהיה. רק אם וכאשר אין לאדם שום השגה לגבי מה שהופיע בחלומו, נוכל לבדוק אצל מי שנראה לנו אמין בפירוש חלומותיו.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על דורית יעקובי


מאמרים קשורים

Back to top button