מדורי תוכן

ראשי | רפואה משלימה | אורח חיים בריא | להדוף את השפעת בכוח הריפוי הטבעי

להדוף את השפעת בכוח הריפוי הטבעי

להדוף את השפעת בכוח הריפוי הטבעי להדוף את השפעת בכוח הריפוי הטבעי

בשבוע האחרון מדברים על מחלת השפעת ותפוסת השיא בבתי חולים. ריטה שטרן מציגה כמה טיפים (לכל השנה) כיצד לשמר את מערכת החיסון חזקה.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801


בשבוע האחרון כל מהדורת חדשות או שיח ציבורי פותח בדיון בהתפרצות מחלת השפעת ותפוסת השיא בבתי חולים. הנטורופתיה מעודדת לחיזוק מערכת החיסון כל השנה ע"י תזונה נכונה, טרייה, נקיה ומאוזנת כדי שגופינו יוכל לעמוד במתקפת השפעת השנתית.

הנה כמה טיפים (לכל השנה) כיצד לשמר מערכת חיסון חזקה:

• מומלץ לטפל ושמור על מערכת העיכול בריאה כדי שתעכל, תספוג ותפריש בצורה נכונה את מוצרי המזון האיכותיים. לטפל בהפרעות עיכול מכל סוג שהוא.

• להקפיד על תזונה איכותית ומאוזנת המכילה את כל אבות המזון, ויטמינים ומינרלים חיוניים הנמצאים בירקות בעונתם, טריים ומאודים (מומלץ ירקות שורש וירקות ירוקים וכתומים, ירקות עליים וירקות ממשפחת המצליבים כגון: כרוב, כרובית, קולרבי, לפת, צנון, ברוקולי), בדגנים מלאים (למשל: קינואה, כוסמת, אורז מלא, גריסים, דייסות חמות משיבולת שועל (קוואקר) קטניות (עדיף מונבטות), מעט פירות, ביצים, פעמיים בשבוע דגים ים או דגי מים צפוני (מכילים אומגה 3 אותה נמצא בדגי סלומון, מקרל, טונה והליבוט), אגוזים וזרעים (לא קלויים - שקדים, גרעיני דלעת, אגוזי מלך וברזיל, זרעי פשתן ושמן פשתן, זרעי שיאה וזרעי מרווה וזרעי קצח). ניתן לצרוך מעט הודו/ עוף (בשר רזה - אם מוכרחים). להפחית צריכת שומנים מהחי ולהימנע משמנים מוקשים וטיגון. 

• להוסיף תבלינים מחזקי חיסון ואנטי פתוגניים דוגמת כורכום, כמון, צמחי תבלין ירוקים, תימין, אורגנו, קינמון,  זעתר, אניס, שום ובצל. להמעיט במלח ולהימנע לגמרי מאבקות מרק, תוספי תזונה וכימיקלים.

• רצוי להרבות בירקות ופירות מכילים ויטמין C. 

• מומלץ בתקופות חורף לשתות חליטות ג'ינג'ר, דבש וקינמון, חליטות תה לואיזה, לימונית, לבנדר, קמומיל ומליסה וניתן להמתיק מעט עם דבש (אחרי שהתה התקרר) או ממתיקים טבעיים כמו מולסה (לא ממותקת וללא גופרית), סילאן, סירופ מייפל אמיתי או סירופ חרובים טהור.

• מומלץ לצרוך מיצי ירקות טריים כמו גזר, סלק, סלרי, תפוז, ג'ינג'ר, כרוב ועשב חיטה.

• רצוי להימנע ממזונות עתירי סוכר ושומן כגון עוגות ועוגיות, ממתקים וחטיפים, משקאות ממותקים ומוגזים, סוכר לבן, מזון מעובד או משומר, צבעי מאכל, מזון מעושן, תוספי מזון.

• לשום ולבצל קיימות השפעות אנטיביוטיות ומחטאות, מומלץ לצרוך אותם טריים בתדירות גבוהה. 

• מומלץ לצרוך מזונות המכילים "חיידקים ידידותיים" לשיקום פלורת המעי כגון: יוגורט ביו טבעי (עדיף מעיזים), מלפפונים וירקות מוחמצים (במלח בלבד) בעשייה ביתית.

• להימנע ככל שניתן ממזהמים סביבתיים כמו: ריסוס, זיהום אוויר ועישון.

• מוצרי חיזוק חיסוני המכילים אכינצאה פורפוריאה, שורש אסטרגלוס, סמבוק שחור, פרופוליס, ליקוריץ, אונה דה, מוצרי חיזוק המכילים פטריות ריישי (גנודרמה), מאייטקי, שיטאקי.

• בארומתרפיה נטפטף במבער ביתי מספר טיפות שמן אתרי מהמבחר: אקליפטוס, מנדרינה, תפוז, לימון, אורגנו, אגוז מוסקט, ג'נגר, נרולי, לבנדר, קמומיל, למון גראס, רבנסרה, וטטרי.

• פעילות גופנית סדירה ומודעות שמצבי לחץ ומתח פוגעים במערכת החיסון.

• נקפיד על מנוחה מספקת של לפחות 7 שעות בלילה למבוגר, ו-10 שעות לילד.

שיקום וחיזוק המערכת החיסונית יכול להיות תהליך איטי ויש להקפיד עליו כל ימות השנה. הקשיבו לגופכם כי לגוף כח ריפוי טבעי אם מקפידים על תזונה נבונה ואורח חיים מאוזן.

מחפש מטפל/ת בתחום? בקטלוג המטפלים שלנו תמצאו את האדם הנכון... לחץ/צי כאן


שתף עם חברים: Post on Facebook Twitter

מחפש מטפל בתחום? אינדקס המטפלים והיועצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן




עוד באותו נושא:

ארומתרפיה, קמומיל, נטורופתיה, אורח חיים בריא, ריטה שטרן, צבעי מאכל, חיזוק מערכת החיסון, חיזוק מערכת החיסון למבוגרים, חיזוק מערכת החיסון באופן טבעי, חיזוק מערכת החיסון תזונה, חיזוק המערכת החיסונית, שפעת, שפעת תסמינים, טיפול בשפעת, איך נדבקים בשפעת, שפעת אצל תינוקות, טיפול בשפעת תרופות סבתא, טיפול בשפעת טבעי, טיפול בשפעת באופן טבעי, טיפול בשפעת אצל ילדים, שמן אתרי, אומגה 3, סמבוק שחור, מערכת החיסון, מזון מעובד, מחלת השפעת, תה לואיזה, תזונה נבונה

תן ציון למאמר זה

0