דיאטה ותזונה

אימון לדיאטה

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, טלי גרברציק
אדם שמן הפך את מרכז חייו להתעסקות באוכל. בתקופות זלילה הוא עסוק במה יאכל, בתקופות דיאטה עסוק במה מותר לאכול ובמה אסור.

האם זה בכלל אפשרי?
האם בכלל אפשר לעשות דיאטת הרזיה?

ישנם כאלה שיכולים לשבוע, שבועיים, חודש חודשים מחליטים להתנזר מכמויות של אוכל ולאכול לפי תפריטי הרזיה ודיאטה. אבל, מהר מאוד הם חוזרים לסורם ומתחילים לאכול כמויות גדולות בחזרה ישנם כאלה שתופסים את הראש לאחר התקף זלילה נתקפים בגועל ובושה מעצמם חלקם מקיאים והופכים בולמים, ואחרים מתייאשים מעצמם ומוותרים והתקף זלילה אחד הופך למפולת.

אדם שמן הפך את מרכז חייו להתעסקות באוכל. בתקופות זלילה הוא עסוק במה יאכל, בתקופות דיאטה עסוק במה מותר לאכול ובעיקר במה אסור. עדיין מרכז חייו ניסוב סביב הדיאטה וזו עיקר הבעיה. לאנשים שמנים האוכל משמש מענה ותחליף לריגושים אחרים לחסרים וצרכים לא מסופקים. אנשים שמנים מנסים למצוא באוכל מענה לרגשות ולבעיות אחרות בחייהם. כדי לטפל בכך יש צורך להבין את שורש הענין לכך אפשר לפנות לאימון או טיפול שיבדוק שני תהליכים במקביל.


הנתיב הראשון יבדוק על איזה צורך עונה האוכל:
האם הוא משתיק רגשות ?
האם האוכל מטשטש מצבים לא נעימים?
האם הוא משמש עבורי משתיק קול וכך אני נמנע מלהביע את עצמי?

במקביל יבדוק האימון את הנתיב השני:
מה החסם שלי מפני דיאטה, מה יקרה אם ארזה?
מה אם אהיה חתיכה ויתחילו איתי?
האם אוכל להשתחרר מכבלים כלשהם ?
מה יקרה כשיסתיימו התירוצים? האם אצטרך למצוא את העבודה שהבטחתי לעצמי ?
האם אצטרך להתמודד עם פחדים אחרים שלי?

השומן לעיתים הופך למגן חוצץ מפני העולם, כשאני שמן איני יכול להיות במערכת יחסים טובה, בעבודה טובה, לממש את הרצונות שלי ועוד.


כדי להתחיל בתהליך אני ממליצה לשאול את עצמכם שאלות:

השאלה הראשונה שהייתי ממליצה לכם היא לשאול מה אומרת לי המילה אוכל מה המשמעות של זה עבורי? לנסות למצוא לפחות 20 פירושים.
שאלה שניה: מתי אני אוכל ?
שאלה שלישית: למה אני אוכל ?

לפתע נפרס עולם שלם של רגשות, שמשום מה בשלב מסוים בחיים הפך את האוכל למענה רגשי. האוכל הפך למשביע רגשות נפשי ולא למשביע צורך גופני. זו הנקודה עליה צריך לעבוד .לכל אחד צורך זה יושב על נק' כואבת אחרת בחייו. כאשר תהפוך להיות מודע במדויק לדבר, שגרם לך לחפש באוכל מענה לצורך נפשי, אז תתאפשר הבחירה האם להמשיך באכילה או לשנות, ולמצוא מענה אמיתי ומדויק לצרכים שלך.

יש להבין מהו הגורם שמביא אותנו לאוכל ואין לדבר תשובה אחת כי ככל שהשנים עוברות האוכל הופך למענה להרבה צרכים לא מסופקים יש צורך לעשות תהליך שיביא אותנו לקלף את כל הקליפות ולהסתכל לאמת בעיניים.

לאחר שלב זה בחלקו השני של האימון יש צורך לעבוד על 3 מרכיבים נוספים:
להחליט
להתחייב
לעשות

מרביתם של עושי הדיאטות הבטיחו לעצמם מאות פעמים הפעם אני מרזה, הפעם זה יצליח. שוב ושוב הם מתאכזבים מעצמם ומהבטחות לא ממומשות לעצמם. יש לשאול מדוע מותר לי לאכזב את עצמי? למה זה בסדר לא לקיים הבטחות לעצמי? האם זה יושב על החסמים שהזכרנו קודם. רק לאחר שנעבוד על כך ועל המקום שלך בחייך ניתן לעבור לשלב הביצוע שיאפשר גם הצלחות מעשיות. כאשר הנפש תקבל את המענה האמיתי לו זקוקה ויפלו ההגנות, האוכל לא יהווה מרכז החיים. לכשתשבעו נפשית תאכלו פחות וכפועל יוצא ישרו הקילוגרמים שתי הצלחות בבת אחת גם תהיו רזים וגם תהיו מאושרים.

ליצירת קשר ופרטים מלאים על טלי גרברציק


מאמרים קשורים

Back to top button