מדורי תוכן

ראשי | רפואה משלימה | דיאטה ותזונה | טיפים טבעיים לחיים יותר טובים - תזונה

טיפים טבעיים לחיים יותר טובים - תזונה

טיפים טבעיים לחיים יותר טובים - תזונה טיפים טבעיים לחיים יותר טובים - תזונה

טיפים לתזונה טובה וכלים לניקוי הגוף ושיפור מערכת העיכול

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801


כללים חשובים לחיזוק מערכת העיכול:
•לאכול בנחת, בישיבה. לא מול המחשב/ טלויזיה
•חשוב ללעוס טוב את המזון
אכילה מסודרת ומאוזנת. לא להכביד על מערכת העיכול עם ארוחות כבדות מדי.
•בערב לאכול ארוחה קלה ולא בשעה מאוחרת
•("בבוקר תאכל כמו מלך, בצהריים כמו נסיך ובערב כמו אביון"...)

מזונות שמחזקים את מערכת העיכול:
•ירקות מאודים או מבושלים.
•גם אם בחרתם לאכול ירקות טריים, לא לאכול אותם ישר מהמקרר אלא בטמפרטורת החדר.
•כתומים- בטטה, דלעת, דלורית, גזר, פפאיה...
•דגנים מלאים- אורז מלא או בסמטי, קינואה, שיבולת שועל.
•טחינה, דגי ים
•קטניות- סויה, חומוס, שעועית, עדשים...- יש להשרות במים שמחליפים מדי פעם לפחות ל- 24 שעות.

מזונות שמנקים את הכבד:
ירקות ועלים ירוקים (הצבע הירוק מחזק את הכבד ועוזר בסילוק רעלים) – ברוקולי, שעועית ירוקה, פטרוזיליה, כוסברה, סלרי, חסה, פול ירוק, קישואים, ארטישוק, תרד, אספרגוס, רוקט, נענע, מנטה..

מחזקים ריאות ומערכת חיסון:
ירקות לבנים ובהירים- כרובית, צנון, צנונית, כרישה, שומר, כרוב, קולורבי, ג'ינג'ר...

מזונות שעוזרים להפחתת הליחה בגוף:
שיפון (בעיקר מלא), גריסי פנינה, סלרי, רוקט, בצל ירוק, זרעי פשתן, כרישה, נבטים, חזרת, תה ירוק, תה קמומיל, תפוחים ירוקים, לימון, חומץ תפוחים... (במצבים של דלקת אוזניים, קוצר נשימה, מחלות חוזרות, שיעול ועוד...)

הטעם החמוץ עוזר בהנעה של הכבד, מכווץ ומפעיל את כיס המרה ומשחרר מיצי מרה (שזו הדרך העיקרית של הגוף לשחרר פסולת), אך יש לצרוך במידה מפני שעודף חמוץ עלול לגרום לפעולה הפוכה.

תבלינים מניעים ומטהרים:
קימל, הל, שומר, זרעי שומר, כורכום, עשב לימון, מליסה.

מזונות שיוצרים ליחה בגוף ומחלישים את מערכת העיכול:
מוצרי חלב פרה, בננות, מזון מטוגן ושומני, עודף סוכרים, עודף קמח לבן, צבעי מאכל, חומרים משמרים, חומרי טעם וריח, בוטנים (כולל חמאת בוטנים ובמבה), מזון תעשייתי ומעובד- נקניקים למיניהם, מרגרינה, מזונות שעשירים בחומרי הדברה, קפאין (קפה, שוקולד, משקאות אנרגיה, קולה, קקאו ומגוון סוגי תה), אלכוהול.

מחפש מטפל/ת בתחום? בקטלוג המטפלים שלנו תמצאו את האדם הנכון... לחץ/צי כאן


351 אנשים קראו ושיתפו עמוד זה. שתף עם חברים: Post on Facebook Twitter

מחפש מטפל בתחום? אינדקס המטפלים והיועצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן



עוד באותו נושא:

דיאטה ותזונה, תזונה, תזונה בריאה, דליה גבע אדר, תזונה בריאה תפריט, תזונה בריאה לילדים, תזונה בריאה ונכונה, טיפים לתזונה, טיפים לתזונה נכונה, טיפים לתזונה בריאה, 10 טיפים לתזונה נכונה, שיפור מערכת העיכול, שיפור תפקוד מערכת העיכול, ניקוי הגוף, ניקוי הגוף מרעלים, אכילה מסודרת, תזונה נכונה לחיזוק מערכת החיסון, חיזוק מערכת העיכול, חיזוק מערכת העיכול רפואה סינית, מאכלים לחיזוק מערכת העיכול, אכילה מאוזנת, חשיבות אכילה מאוזנת, מזונות לניקוי הכבד, מזונות לחיזוק מערכת החיסון, מזונות המייצרים ליחה

תן ציון למאמר זה

0