מדורי תוכן

ראשי | רפואה משלימה | דיאטה ותזונה | מדוע אנו עייפים?

מדוע אנו עייפים?

מדוע אנו עייפים? מדוע אנו עייפים?

האם גם לכם קורה שאתם עייפים ללא קשר כמה זמן ישנתם בלילה? אם כן, הכתבה הזאת מיועדות לכם.

לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285800 שלוחה 201

האם לאחר ארוחת הצהרים אתם חשים עייפים ו"מנקרים"? 
האם אתם שותים מספר כוסות קפה כדי לשמור על הערנות? 
האם קרה לכם שכמעט נרדמתם על ההגה? 
האם אתם קמים בבוקר עייפים? 

אם התשובה לאחת מהשאלות הנ"ל היא חיובית, אתם בבעיה הקשורה לרוב לתזונה.

מדוע זה קורה?
גופנו הוא מכונה ביולוגית חכמה מאוד, המבקש לאותת לנו שמשהו באורח חיים שלנו לא בסדר ומשהו חסר. בד"כ מדובר על חוסרים בתזונה, בוויטמינים מינרלים וחומצות אמינו שונות.

עד לפני כמאה שנים, רוב התזונה שלנו כגון: המזון והלחם היו טבעיים וטריים, הלחם היה מקמח מלא הגדל ללא "תוספים" כימיים, הבשר היה מבקר שרעה במרעה, העופות גדלו בחצר באופן טבעי ללא "התוספים" הזריקות וההורמונים המוזרקים להם כיום, תנאי מחייתם ותזונתם היו טבעיים ולא כלואים בצפיפות דבר שאינו מאפשר להם פעילות גופנית=בריאות. הירקות היו גדלים בצורה אורגנית, וללא חומרי הדברה רעילים, הדגים היו דגי ים, בעוד הים היה נקי ולא מזוהם מכספית ומשפכים שונים. כך הגוף קיבל את התזונה שלו בצורה טבעית. כל הוויטמינים והמינרלים שהיה צריך באופן טבעי ובעיקר קיבל ללא "תוספים" רעילים.

כיום התזונה שלנו מקלוקלת. אנו אוכלים עופות ובקר המגודלים בצורה תעשייתית, המפוטמים באוכל והורמונים לא טבעיים כדי שיגדלו וישמינו במהירות מרבית.

מרבית הדגים גדלים בברכות דגים וניזונים מאוכל תעשייתי, כך שהם חסרים את המזון הטיבעי כגון: אצות ים וחומצות שומן החיוניות לנו, כאשר בדגי הים שאנו אוכלים, מצוי זיהום של כספית ועופרת.
משרדי בריאות שונים בעולם, לא ממליצים כיום לאכול דגי ים מעבר לכמות מסוימת בשבוע, (כלומר לא רק שזה לא בריא זה אף מסוכן) זוכרים את ההודעות בכלי התקשורת בכל פעם שמתגלה זיהום גבוה בדגי ים שונים.

כיום אנו אוכלים לחם לבן או צבוע בגוון חום, העשוי מחיטה שהוצאה ממנה הקליפה אשר בה מצויים רוב הוויטמינים המינרלים והסיבים התזונתיים, כך שבלחם לא נותר מאומה מלבד קלוריות.הפירות והירקות מדושנים בהורמונים, בכימיקלים שונים כדי שיהיו בעלי צורה וצבע יפה, ועל מנת שיגדלו מהר, מאידך מרוססים במדבירים שונים שחלקם מצוי בו, חלקם מגודל בחממות והם נקטפים תמיד לפני הזמן ובעודם בוסר, כאשר מחקרים מוכיחים שאנו מאבדים בין 50 ל 70 אחוז מהוויטמינים מקבוצת C וB מזמן הקטיף ועד רגע האכילה.

לאור העובדות הנ"ל, מה פלא שאנו סובלים מעייפות? הרי אנו סובלים מתת תזונה הקשורה לויטמינים ומינרלים האחראים על פעילות תקינה של הגוף, הכיצד אם כן לא נהיה עייפים?
תזונה =אנרגיה. תזונה לקויה=אנרגיה ירודה.
 
אם כך מה ניתן לעשות בתזונה היום יומית?
לאכול לחם מקמח מלא ואורגני (לבדוק בתכולה שאכן הוא מכיל קמח מלא בלבד ולא צבוע)

לאכול ירקות ופירות טריים ככל האפשר ורצוי אורגנים.

להוסיף לתזונה שלנו תוספי תזונה המכילים ויטמינים ומינרלים שהגוף לא מקבל מהתזונה היום יומית שלנו באופן מבוקר, תוך התייעצות עם בעל מקצוע, (לקיחה חופשית ללא יעוץ עשויה להיות גם מזיקה).

להוסיף סיבים תזונתיים על פי צורך.

אז שיהיה לכם בתיאבון.

ליצירת קשר ופרטים מלאים על ד"ר זיו מאיר

מחפש מטפל/ת בתחום? בקטלוג המטפלים שלנו תמצאו את האדם הנכון... לחץ/צי כאן



806 אנשים קראו ושיתפו עמוד זה. שתף עם חברים: Post on Facebook Twitter
מחפש מטפל בתחום? אינדקס המטפלים והיועצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן



עוד באותו נושא:

תוספי תזונה, דיאטה ותזונה, זיו מאיר, דר זיו מאיר, תזונה ועייפות, תזונה עייפות, תזונה נגד עייפות, תזונה עייפות כרונית, תוספי תזונה עייפות, תוסף תזונה עייפות, תזונה נכונה למניעת עייפות, עייפות כרונית תוספי תזונה, תוספי תזונה לספורטאים, תוספי תזונה מומלצים, תזונה לקויה, תזונה לקויה והשפעותיה

תן ציון למאמר זה

0