דיאטה ותזונה

Nutritional SuperHeroes- גיבורים תזונתיים

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, לוסי רבין
גיבורים תזונתיים מציעים לנו את האפשרות להחזיר לנו את החיות (Vitality) כדי לקבל את הגוף שלנו בחזרה מלא באנרגיה ויכולת תפקוד המיטבית.

כן, ככה הם קוראים להם בעולם התזונה המערבית המודרנית, לאותם מזונות שמגיעים לעזור לאותם אנשים שהם אינם מזינים את הגוף בדרך נכונה ונמצאים בסכנה וחשופים למחלות.

אותם מזונות מציעים לנו את האפשרות להחזיר לנו את החיות (Vitality) כדי לקבל את הגוף שלנו בחזרה מלא באנרגיה ויכולת תפקוד המיטבית.

תזונה מהווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במניעה וטיפול של סרטן ומחלות אחרות דלקתיות בעיקר בגלל מספר תרכובות הנקראות "נוגדי חמצון" או "אנטיאוקסדנטים" אשר הגוף שלנו מקבל דרך התזונה. כפי שהתברר החמצן, שהינו חשוב ונחוץ ביותר לגופנו על מנת לתפקד, עובר בתא תהליך של חילוף חומרים, ובמהלך תהליך זה נוצרים הרדיקלים החופשיים שהם תוצרי הלוואי של התהליך. רדיקלים חופשיים הם חומרים כימיים שהורסים את התאים תוך כדי שינוי הדנ"א בגרעין התא, דבר שיכול לגרום לתאים האלו להפוך לסרטניים. ז"א שרדיקלים חופשיים הם האויבים של התאים בגוף. הם גורמים להזדקנות התאים, בעיות לב, סרטן ועוד.


Nutritional SuperHeroes
נוגדי החמצון (האנטיאוקסידנטים) הם מולקולות שמתחברות לרדיקלים החופשיים האלו, מפסיקות את הפעילות שלהם ועוצרות אותם מלעשות נזק. האנטיאוקסידנטים מגיעים מהתזונה. התזונה המערבית המודרנית מבוססת על מזונות מעובדים וריקים שאינם מכילים שום ערך תזונתי ובוודאי שלא נוגדי חמצון. יותר מכך, התזונה הגרועה גורמת בעצמה לייצור מוגבר של רדיקלים חופשיים. אז גם נוצרים יותר רדיקלים וגם הגוף לא מקבל את נוגדי החמצון להלחם בהם ומחלה בהכרח נוצרת.

אז מה כן?
תזונה בריאה ואנטי-דלקתית-אנטי סרטנית

1. אוכמניות הן בית חרושת לנוגדי חמצון. הן מכילות פיטוכימיקלים רבים המגִנים מפני מחלות שונות, כגון דלקות בכלי הדם, שיטיון (דמנציה) וסרטן.

2. בטטה היא מקור לפחמימות מורכבות, בטא קרוטן, מנגן, ויטמין B6, ויטמין C וסיבים תזונתיים. כל אלה בסינרגיה אדירה נלחמים בגורמי דלקות בגוף.

3. שום מכיל תרכובות גופרית שבכוחן להילחם בגורמי דלקות שונים.

4. עדשים עשירים בוויטמינים מסוג A, C ו-E, הידועים כלוחמים אמיצים בדלקת.


5. שמן קוקוס בכבישה קרה מכיל חומצה קפרילית הנוגדת וירוסים, חיידקים ופטריות, וכן חומצה לאורית המחזקת את מערכת החיסון. שתי חומצות אלה הופכות את שמן הקוקוס לחייל חיוני במלחמה נגד הדלקת.

6. שורש הג'ינג'ר ידוע בתכונותיו נוגדות הדלקת. אגב, הרכיב הפעיל שבו – ג'ינג'רול – הוא נוגד סרטן יעיל.

7. אבוקדו מכיל קרוטנואידים, פיטוסטרולים וחומצות שומן חיוניות, ויחדיו משתתפים כל אלה בתהליך האנטי-דלקתי.

8. שמן זית בכבישה קרה מכיל פוליפנולים וּויטמין E המגנים מפני טרשת עורקים ודלקות בכלי הדם. חומצות השומן שבשמן מומרות בגוף לסוכנים סמויים הנלחמים בדלקות.

צמחי מרפא נוגדי-דלקת:

1. כורכום הוא נוגד חמצון חזק מאוד הקיים בטבע. הוא מונע דלקות ומשכך דלקות קיימות, וכן קוטל חיידקים – מומלץ מאוד בדלקות מעיים.

2. קינמון הוא נוגד חמצון המומלץ מאוד לחולי סוכרת.

3. פלפל שחור מגביר את ספיגת הכורכום ומעודד את זרימת הדם – מומלץ למחלות לב.

4. כל אלה ומזונות רבים נוספים פועלים את פעולתם ללא תופעות הלוואי המאפיינות את השימוש בתרופות קונבנציונליות נוגדות דלקת ומחזירים לגופינו את החיות שהוא זקוק לתפקוד מרבי!


מאמרים קשורים

Back to top button