מדורי תוכן

ראשי | רפואה משלימה | דיאטה ותזונה | דיאטה לעייפים

דיאטה לעייפים

דיאטה לעייפים דיאטה לעייפים

הסיבה לעייפות המתמדת נובעת לרוב מחסרים תזונתיים – כלומר, חסרים לנו מרכיבי תזונה המספקים לגוף את מרבית האנרגיה היומית!

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801


המושג "עייפות כרונית" מוכר לרבים בתקופתנו. הסיבה לעייפות המתמדת נובעת לרוב מחסרים תזונתיים – כלומר, חסרים לנו מרכיבי תזונה המספקים לגוף את מרבית האנרגיה היומית! ולא, זה לא הקפה ולא המשקאות "האנרגטיים".

כל מה שאנחנו אוכלים משפיע על הבריאות. הגוף חייב תזונה טובה לתפקוד מיטבי. ולא משנה, במה רצינו לעסוק היום – כל פעילות יומית דורשת אנרגיה! ואכן, אפשר לאכול, להיות מלא אנרגיה במשך כל היום, ולא לעלות במשקל.

אחת השיטות לקבל אנרגיה היא לאכול מזונות העשירים בברזל. הברזל חשוב להעברת החמצן לכל תאי הגוף – הוא מצוי בכדוריות הדם האדומות. מחסור בברזל גורם להאטת חילוף חומרים ועייפות. נשים מטבע הדברים סובלות מזה יותר. מי שמתעורר עייף כבר מהבוקר – לא יזיק לו להוסיף לתפריט היומי קצת ירקות עליים, תרד, אפונה, טופו, מיץ תפוזים ורימונים ומעט בשר או אפילו כבד. גם מולטי- ויטמין, המכיל בין השאר גם ברזל, יכול לעזור להעלות את רמת הברזל בגוף.

אבל מה עושים כשתוספת אנרגיה נחוצה כבר היום ולא בעוד שבועיים ויותר?
הגוף מפיק אנרגיה מכל מזון, ואת האנרגיה הזמינה ביותר מקבלים מפחמימות. צריכים דחוף אנרגיה? זה הזמן לאכול פרי, מנה של שיבולת שועל, קטניות או ירקות עם לחם (רצוי מלא) וכו'

כדי לשמור על רמה אנרגטית טובה במשך זמן רב יותר, יש צורך גם בחלבונים או שומנים איכותיים.

קוצצים פרי לגביע יוגורט דל שומן ומקבלים מנת אנרגיה לזמן ארוך למדי – כי החלבונים, השומנים והסיבים התזונתיים מאטים את עיכול הפחמימות וביחד שומרים על רמת אנרגיה גבוהה לאורך זמן.

לשמירה על אנרגיה גבוהה לאורך זמן מומלץ לאכול מנה של דייסת שיבולת שועל (קוואקר) עם פירות יבשים עם חלב או יוגורט – במקום דגני הבוקר. שיבולת שועל עשירה בסיבים ומתעכלת לאט ולכן שומרת על רמת סוכר בדם לאורך זמן – כלומר, שומרת על רמת אנרגיה. לעומת זאת, דגני בוקר ממותקים מעלים את רמת הסוכר בדם באופן מיידי, אך רק לזמן קצר! רמת הסוכר יורדת באותה מהירות! לתוצאות טובות יותר מומלץ להוסיף לצלחת גם סובין שיבולת שועל או זרעי פשתן טחונים/שלמים ו/או אגוזים.

אפשרות נוספת – לאכול מעט אגוזים. הודות לתכולת החלבונים והשמנים הבלתי רוויים, האגוזים מספקים אנרגיה לזמן ממושך מאד. אפשר להוסיף גרעיני דלעת וחמניות או צימוקים. כאן צריך לשים לב לכמות – בגלל הקלוריות!

עוד שיטה להעלות רמת אנרגיה בבוקר או בסוף יום עמוס – לצרוך מזונות או משקאות העשירים בוויטמין C. וויטמין C נחוץ לבניית קרניטין  – חומר העוזר לגוף לשרוף שומנים להפקת אנרגיה. ירקות ופירות עשירים מאד בוויטמין זה (וגם בויטמינים אחרים). אפשר גם לקחת תוסף תזונה המכיל וויטמין C – כ- 1000מג' ליום.

כדי לשמור על רמה אנרגיה גבוהה לאורך היום, מומלץ לאכול במנות קטנות, במרווחי זמן שווים, לא פחות מ- 5-6 פעמים ביום.

עייפות פתאומית, המלווה בכאבי ראש יכולה להוות סימן לחוסר מים בגוף – התייבשות. כדי למנוע אותה, רצוי לשתות כל שעה כוס מים. אנשים שלא סובלים מלחץ דם גבוה, יכולים לשתות מספר כוסות של תה ירוק. הוא מכיל פוליפנולים ומעט קפאין. זהו תחליף לא רע לקפה ומשקאות "אנרגטיים". התה מזרז חילוף חומרים וגורם להזרקה מיידית של אנרגיה.

חשוב לזכור, שדיאטה מאוזנת עם כמויות מתאימות של חלבונים, פחמימות, שומנים, ויטמינים, מינרלים וסיבים שומרת על חילוף חומרים יציב ומונעת תסמינים של עייפות כרונית.

מחפש מטפל/ת בתחום? בקטלוג המטפלים שלנו תמצאו את האדם הנכון... לחץ/צי כאן


שתף עם חברים: Post on Facebook Twitter

מחפש מטפל בתחום? אינדקס המטפלים והיועצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן




עוד באותו נושא:

דיאטה ותזונה, דיאטה, חסרים תזונתיים, תזונה עייפות כרונית, תוסף תזונה עייפות, ליליה גולובטי, חסרים תזונתיים טבעונות, חסרים תזונתיים בילדים, רכיבי תזונה, רכיבי תזונה חיוניים, מהם רכיבי תזונה, מרכיבי תזונה נכונה, מרכיבי תזונה, עייפות תזונה, עייפות תוספי תזונה, שיבולת שועל, דיאטה מאוזנת, עייפות כרונית, תה ירוק, חילוף חומרים, מזונות עשירים בברזל, דייסת שיבולת שועל, תסמינים עייפות כרונית, תסמינים של עייפות כרונית

תן ציון למאמר זה

0