מדורי תוכן

ראשי | רפואה משלימה | דיאטה ותזונה | מה המוח שלך צריך כדי להרגיש טוב יותר?

מה המוח שלך צריך כדי להרגיש טוב יותר?

מה המוח שלך צריך כדי להרגיש טוב יותר? מה המוח שלך צריך כדי להרגיש טוב יותר?

המזון שאנו צורכים הוא המקור עיקרי לכל הערכים החשובים שהגוף והמוח שלנו זקוקים להם.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801


זה כבר בטח לא חדש לך שצריך לחשוב חיובי ולראות את חצי הכוס המלאה בכול דבר שקורה לך. אך מה לעשות, לפעמים המוח פשוט נכנס למערבולות שהוא בונה לעצמו ולא מוכן להרפות. ומה שנראה לנו במצב שקט ורגוע, כל כך קל ופשוט ליישם, במצבים קריטיים - ממש לא קל לעשות ודווקא אז כלום לא מצליח.

אני לא תזונאית, אני יועצת ומטפלת אישית. יחד עם זאת במפגשים עם אנשים שמגיעים אלי שמתי לב לכך שמי שנמצא בלחץ, מתח וחרדות אוכל ממש לא מאוזן. אותם אנשים לרוב לא מודעים לכך שצריכת מזונות מסוימים זורעים הרס בגוף ומשפיעים ומחלישים את מערכת העצבים.

מתברר שלתזונה יש השפעה על רמת הסרוטונין במוח הידוע כחומר נוגד חרדות ודיכאון. מחסור בסרטונין יכול להביא למצבים כמו אי שקט, לחץ, מתח, חרדות, דיכאון ועוד.

הרי המזון שאנו צורכים הוא המקור עיקרי לכל הערכים החשובים שהגוף והמוח שלנו זקוקים להם, וכשאנו לא מכניסים לגוף את הדברים הנכונים לו מתחילות להיווצר אצלנו תגובות משונות שאנו לא תמיד יודעים לתרגם נכון וזה עלול להכניס אותנו לחרדות, דיכאון ועוד.

כדי להרגיש טוב, המוח שלך זקוק לשורה ארוכה של רכיבים תזונתיים כמו ויטמינים, מינרלים, חלבונים, שומנים, פרוקטוזה, גלוקוזה וגם פחמימות. זאת אומרת הכול מהכול וכל יום.

וחשוב גם לדעת לאזן בין כל הרכיבים התזונתיים האלה.

מחסור ממושך באותם רכיבים יכול לגרום ללחץ, מתח, חרדות ודיכאון. גם אם לא שמת לעצמך מטרה להוריד במשקל אני מאוד ממליצה להתייעץ עם תזונאי\ת ולאזן את מה שנכנס לגופך כדי שהמוח שלך יקבל את מה שהוא צריך.

בהנחה שלא מייד יתפנה לך זמן לרוץ לתזונאי\ת, עשיתי מחקר קטן ואספתי בשבילך את רשימת המרכיבים התזונתיים המשפיעים ביותר על מדד מצב הרוח שלנו. אני ממליצה לך בדוק את רמת הערכים של מרכיבים אלו בבדיקות הדם הקרובות:

ניאצין (B3) – משפיע על מערכות העצבים והעיכול.

חומצה פנטוטנית (B5)- זהו ויטמין החיוני לכל תא חי.

פירידוקסין (B6) - מסייע בחילוף החומרים של החלבון ובייצור תאי דם אדומים ותורם לפעילות העצבים.

ביוטין (B7) – ממריץ את התאים בגוף ומאיץ את חילוף החומרים.

תיאמין (B1) - משתתף במטבוליזם הפחמימות ובתהליכי הפקת אנרגיה בגוף, וכן משתתף ביצירת חומר מתווך במערכת העצבים.

חומצה אסקורבית (C)- חיונית לחיים ולסינתזה של נוירוטרנסמיטורים.

טריפטופן זו היא חומצת אמינו חיונית לגוף שגופינו אינו יודע לייצר בעצמו ולכן חשוב לקבל אותה דרך המזון.

ציאנוקובלמין (B12) - זו סדרה של תרכובות החיוניות לייצור כדוריות הדם האדומות וה- DNA בתאים.

חומצה פולית - חשובה לתפקודי המוח וייצור נוירוטרנסמיטורים.

חומצות שומן - אומגה 3 ואומגה 6 – כל תא בגופנו עטוף בקרום המכיל חומצות שומן המשפיעות על גמישותו ותפקודו.

מחפש מטפל/ת בתחום? בקטלוג המטפלים שלנו תמצאו את האדם הנכון... לחץ/צי כאן


133 אנשים קראו ושיתפו עמוד זה. שתף עם חברים: Post on Facebook Twitter

מחפש מטפל בתחום? אינדקס המטפלים והיועצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן



עוד באותו נושא:

דיאטה ותזונה, חומצות שומן, דיכאון, מירי בלנק, רכיבים תזונתיים, ויטמינים בגוף, ויטמינים בגוף האדם, חוסר ויטמינים בגוף, בדיקת ויטמינים בגוף, ספיגת ויטמינים בגוף, ערך תזונתי מזונות, ערך תזונתי של מוצרי מזון, ערכים תזונתיים מזונות, מזון בעל ערך תזונתי גבוה, חוסר ברזל תזונה, חוסר תזונה, אומגה 3, חומצה פולית, מערכת העצבים, חרדות, חילוף חומרים, מחסור בסרטונין, ניאצין, חומצה פנטוטנית, פירידוקסין, ביוטין, תיאמין, חומצה אסקורבית, טריפטופן, ציאנוקובלמין, אומגה 6

תן ציון למאמר זה

0