דיאטה ותזונה

דיאטה והרזיה נכונה

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, סיגל תמיר
שאלות תשובות בנושא דיאטה, תזונה נכונה ושמירה על המשקל

סיגל תמיר עונה על שאלות גולשים – כל מה שצריך לדעת על דיאטה, תזונה נכונה ושמירה על המשקל.

כמו בכל שנה, גם הפעם הוצפתי בהרבה מאד שאלות לגבי הרזיה, להלן מספר שאלות נבחרות שעליהן עניתי, במטרה לעזור לכל המתלבטים והשואלים.

מדוע דיאטות מהירות אינן יעילות?
כשאנו עושם דיאטה מהירה, המטבוליזם נעשה איטי יותר ככל שאוכלים פחות, כאשר תנסו לרזות באמצעות דיאטות בזק, בדיאטות אלה מנגנון וויסות המשקל יגרום לך לתחושת רעב המלווה בסחרחורת, עייפות, כאבי ראש והרגשה כללית רעה בנוסף הגוף יפרש את הפחתת הקלוריות כרעב ויגרום לאגירת שומן וישתמש בחלבון שהשרירים בנויים ממנו לכן, במצב כזה לא רק שלא תאבדו שומן אלא גם מסת השריר תיפגע.


האם חשוב לחלק את הארוחות על פני היממה?
חשוב לאכול את כמות המזון היומית שלנו במספר ארוחות ביום ולא בארוחה אחת גדולה, הגוף מעכל טוב יותר את המזון כאשר הוא מחולק למספר פעמים ובמנות קטנות משום שכך מגביר הגוף את קצב חלוף החומרים, משמע שהירידה במשקל טובה יותר.

תזונה ודיאטה באלטרנטיבלי VOD כל הטיפים כיצד לרזות נכון

מדוע חשובה תוכנית טיפול אישית לדיאטה?
משום שכל אדם וגופו, לכל אדם יש מבנה שונה, מטבוליזם שונה, הרגלים שונים וסדר יום שונה וחשוב מאד להתאים את תוכנית הטיפול לכל אחד באופן אישי עפ"י צרכיו ונתוניו הפיזיולוגיים והפסיכולוגים.

האם בסוף הטיפול אחזור לאכול באופן רגיל?
ודאי, כבר במהלך טיפול נכון הנטייה צריכה להיות לאכילה באופן רגיל, הטיפול אינו פרוייקט שיש לו סוף. זהו שינוי לאורח חיים בריא ומסודר יותר הדרך הנכונה להפחית במשקל הינה ללמוד לשנות את הרגלי האכילה והחשיבה באופן כזה שלא יפגע בשגרת חיינו ולא יהווה מכשול. כאשר נוקטים בצעדים דרסטיים מדי הן בתהליך ההרזיה והן בסוג המזון שאותו אוכלים, סביר להניח שהמשקל יעלה מחדש בסופו של דבר, לכן טיפול נכון לא צריך להיות מותנה בספירת קלוריות, ולא להוות פרוייקט מסויים אלא שינוי הדרגתי התנהגותי וחשיבתי שיביא בסופו של דבר להרזיה תוך גמילה מהתמכרויות שונות הקשורות לאוכל.

האם יש צורך לשלב טיפול אלטרנטיבי הכולל שינוי התנהגות בתהליך ההרזיה?
מומלץ מאד, זהו שלב חשוב, משום שלא ניתן לשמור על המשקל החדש ללא שינוי משמעותי מבחינת החשיבה וההתנהגות, חשיפת התת מודע ושינוי פנימי עמוק שהוא בעצם המפתח לפתרון הפרעות אכילה והרזיה לתמיד.


כיצד אוכל לערוך קניות באופן כזה שלא יזיק לי בתוכנית ההרזיה?
ובכן אחד המקומות הקשים ביותר להימצא בהם כאשר רוצים לשנות את הרגלי האכילה הוא מרכז קניות גדול. העגלות הגדולות גורמות לנו לקנות הרבה יותר מכפי שתכננו, המוצרים המפתים נמצאים בכל פינה, כמובן שפינת המאפה העשירה בריחות מפתים הינה מוקש בפני עצמו ולכן מספר עצות מועילות אגיש בפניכם להלן: לערוך קניות כשאתם שבעים עם רשימת קניות מוכנה מראש, להקציב זמן קבוע ולהגביל את עצמכם במשך הזמן שאתם יכולים לשהות במרכז הקניות.

אל תתפתו להוסיף מוצרים, אל תיגשו למוצרים הנמכרים בתפזורת, אל תעמידו במבחן את כוח הרצון שלכם, התרחקו מדוכן דברי המאפה.
השתדלו לקנות במקום שאתם כבר מכירים כך תוכלו לגשת ישירות למקום שבו נמצאים המוצרים שלהם אתם זקוקים.

שאלה נוספת בקשר לקניות, כיצד אוכל לדעת מבלי לטעות מה אומרים לי מוצרי הדיאט למינהם, לאחרונה נראו סוגים שונים 0 אחוז שומן, ללא סוכר, דיאט וכו' וכיצד אדע במה עלי לבחור? על מנת להימנע מטעויות כאלה עלינו להיות מודעים לכך ששם המוצר אינו אומר דבר על מה שהמזון מכיל באמת אלא על מה שהיצרן מעונין שנחשוב על אותו המזון. על מוצרי מזון שונים מופיעות כותרות מאירות עיניים כגון: דיאט, לייט, ללא כולסטרול, 0 אחוז שומן ובכן מה מסתתר מאחורי כותרות אלו?
ללא סוכר, אכן אין סוכר אך יתכן שיש הרבה מאד קלוריות. משום שהמוצר עשוי להכיל סורביטול ומבחינה קלורית הוא בעצם נשאר כרגיל.
0 אחוז שומן – מציין שבאותו מוצר אכן אין שומן אך המוצר עלול להכיל הרבה מאד סוכר. לא תוספת סוכר יתכן שהמוצר אינו מכיל תוספת סוכר אך מכיל סוכר באופן טבעי כגון ריבת פירות.
טבעי – לא כל מה שטבעי בריא, ולכן יש להזהר מכך.
דיאט – מוצר כזה אינו מכיל סוכר ואינו מכיל שומן.
קל או לייט – אין הבדל גדול מבחינה קלורית עד 20 קלוריות.
דל מלח ודל שומן – זיכרו את ההבדל הדק שבין המלח ללא לבין המלה דל לדוגמא מי שרוצה להקפיד על תזונה ללא מלח ומשתמש במלח דל נתרן יכול באותה המידה להשתמש במלח רגיל אך בכמות קטנה יותר.
ללא כולסטרול – זו הכותרת המטעה ביותר. קיימים בקבוקי שמן שעליהם רשום ללא כולסטרול, אך בעצם בכל בקבוקי השמן אין כולסטרול גם באלו שלא רושם עליהם מכוון שבכל שומן מהצומח אין כולסטרול, אלא אם כן, עבר תהליך חימום כגון המרגרינה.

לסיכום, אציין כי הרזיה אמיתית ונכונה לתמיד, הינה תהליך שיש לקחת ברצינות תוך ייעוץ והנחייה מקצועית, סבלנות ואורח רוח משום שדיאטות מהירות אינן הפתרון! כאשר תירזו באופן נכון, הדבר יהפך לאורח חיים ולא תצטרכו שוב לבדוק פתרון רק לאחר החגים…

רוצים לחטב את הגוף? לחצו כאן

לשאלות/קביעת פגישה/התייעצות עם ד"ר סיגל תמיר הכנסו


מאמרים קשורים

Back to top button