מדורי תוכן

ראשי | רפואה משלימה | דיאטה ותזונה | 10 טיפים לתזונה נכונה לילדים בחופש

10 טיפים לתזונה נכונה לילדים בחופש

10 טיפים לתזונה נכונה לילדים בחופש 10 טיפים לתזונה נכונה לילדים בחופש

עשרה טיפים כיצד לשמור על תזונה נכונה במהלך החופש

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801


ד"ר סיגל תמיר נותנת 10 טיפים לתזונה נכונה לילדים בחופש.

בחופש הגדול הורים רבים מוטרדים ומודאגים בשל בעיות תזונה שנוצרות עקב שנוי בסדר היום.
השיבוש העיקרי במהלך היום בחופש הגדול נגרם בעיקר כתוצאה מהקימה המאוחרת בבוקר הגורמת לשיבוש סדר היום כלומר הילדים מתעוררים בצהריים, לעתים ההורים אינם בבית, הם מדלגים על ארוחת בוקר ומתחילים לרוב את היום בממתקים וחטיפים למיניהם והללו כאמור חסרי ערך תזונתי כמובן.

דבר זה עלול לגרום לשלשולים בעיקר בקיץ בשל עודף מלח או סוכר או מזון מקולקל ולכן, כמו במשך כל ימות השנה, גם בקיץ חשוב לאכול ארוחת בוקר גם כשמתעוררים מאוחר.

ובכן, להלן מספר עצות וכללים מעשיים על מנת לעבור את הקיץ בשלום:

• ראשית, חשוב לשתות הרבה מים, במיוחד בארצנו הקיץ חם ואיבוד הנוזלים המהיר אינו מורגש בייחוד אצל ילדים, לעומת זאת יש להימנע עד כמה שניתן ממשקאות קלים, הללו מכילים 6 כפיות סוכר לכוס משקה.
• עצה שימושית להורים עובדים אשר עוזבים את ילדיהם מוקדם בבוקר: חיתכו מספר פירות או השאירו שלמים בצלחת במקרר ובכל פעם שהילד רעב או צמא הוא יכול לגשת ולקחת פרי במקום ממתק.
• ארוחת הבוקר לילד יכולה להיות סלט פירות ויוגורט או דגני בוקר בתוספת חלב. זו לא חייבת להיות ארוחת בוקר גדולה אך רצוי שהיא תתקיים.
• במידה וההורים אינם בבית, מומלץ להכין לילדים כריך עטוף בניילון בטרם יצאו לעבודה כפי שהכינו לבית הספר וכשהילד יתעורר ארוחת הבוקר תהיה מוכנה ובכך נמנע ארוחת בוקר על בסיס ממתקים מזיקים.

• במידה והילדים מתעוררים מאד מאוחר וזמן ארוחת הצהריים קרוב מאד, רצוי לאכול מספר פירות טריים ולאחר כשעה לאכול את ארוחת הצהריים.
בכל מקרה, חשוב מאד להקפיד על סדר הארוחות למרות שסדר יום משתנה.
• את ארוחת הערב חשוב לאכול בבית באופן מסודר, אם בכל זאת לא נמצאים בבית, רצוי להכין כריך בבית ולא לקנותו בחוץ.
(בקיץ קיימת נטייה גדולה יותר להצטברות חיידקים גם כשהכריך עטוף ובעקבות כך לקלקול המזון, דבר אשר עלול לגרום לווירוסים וקלקולי קיבה למיניהם).
• יש להקפיד לאכול מזון טרי ככל האפשר ולהימנע בקיץ ממזון מטוגן ומזון אשר עשוי מחוץ לבית באופן כללי על מנת לשמור על בריאותנו ובריאות ילדנו.
• בכל מקרה, יש להימנע ככל האפשר ממשקאות ממותקים ולהרבות בשתיית מים.

שתהיה חופשת קיץ נעימה לכולם.

מחפש מטפל/ת בתחום? בקטלוג המטפלים שלנו תמצאו את האדם הנכון... לחץ/צי כאן


243 אנשים קראו ושיתפו עמוד זה. שתף עם חברים: Post on Facebook Twitter

מחפש מטפל בתחום? אינדקס המטפלים והיועצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן



עוד באותו נושא:

דיאטה ותזונה, תזונה נכונה, טיפים לתזונה נכונה, 10 טיפים לתזונה נכונה, תזונה נכונה לילדים, דר סיגל תמיר, סיגל תמיר, טיפים לתזונה נכונה לנוער, חשיבות ארוחת בוקר, חשיבותה של ארוחת בוקר, חשיבות ארוחת בוקר לילדים, תזונה נכונה לילדים מצגת, תזונה נכונה לילדים תפריט, תזונה נכונה בחופש, תזונה נכונה בחופש הגדול, תזונה נכונה בחופשה, תזונה בחופש, תזונה בחופש הגדול, תזונה בחופשה, טיפים לתזונה נכונה לילדים, קלקול קיבה, ארוחת בוקר, מזון מטוגן

תן ציון למאמר זה

0