הומאופתיה

מהי הומאופתיה קלאסית?

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, תומר מנשרי
הומיאופתיה היא שיטת ריפוי המעודדת את מנגנוני הריפוי העצמיים ובכך מטפלת באדם בשלמותו ומתוכו על פי עקרונות ריפוי אוניברסאליים.

"כאשר אדם שרוי בבריאות, כוח החיים, אותה דינאמיות המחייה את הגוף החומרי, שולט בלא מיצרים ומאפשר לכל החלקים לתפקד בצורה חיונית , הרמונית ונפלאה, הן בכל הקשור לתפקודים והן בנוגע לתחושות. כל זאת כדי שמוחנו הפנימי וההגיוני יוכל לנצל את הכלי החי והבריא הזה לטובת המטרות הנעלות יותר של קיומינו" (אורגנון, סמואל האנמן)

ההומיאופתיה הקלאסית רואה את עניין החולי והבריאות בצורה קצת שונה מהמקובל, היא לא שואלת איך כ"כ הרבה אנשים נדבקים בשפעת כל חורף כאשר השאלה המעניינת יותר איך זה שיש אנשים שאינם נדבקים? האם להשקיע את כל משאבי הרפואה במלחמה נואשת בוירוסים ובחיידקים או להשקיע את המאמץ בחיזוק המערכת החיסונית ופיתוח מודעות לאורח חיים בריא?

מהי הומאופתיה?
הומיאופתיה היא שיטת ריפוי המעודדת את מנגנוני הריפוי העצמיים ובכך מטפלת באדם בשלמותו ומתוכו על פי עקרונות ריפוי אוניברסאליים. ההומיאופתיה מטפלת באדם החולה ולא במחלה. לשם כך ההומאופת מבצע תשאול מקיף הכולל רבדים שונים: בפן השכלי, הרגשי והגופני וע"י מציאת דפוס אחיד ורעיון מרכזי בין מכלול הסימפטומים השונים ההומאופת מתאים למטופל רמדי (תרופה הומיאופתית) אינדיבידואלית מתאימה. 


איך כל זה התחיל?
המילה הומיאופתיה מגיעה מהשפה היוונית, הומאו – דומה ופתוס – סבל. העיקרון עליה מושתתת הרפואה ההומיאופתית טמון בכוחה של תרופה ליצור באדם בריא סימפטומים דומים למחלה אותה רוצים לרפא.

עוד במאה החמישית לפני הספירה מי שנחשב כאבי הרפואה, הרופא היווני היפוקרטס הבין שגוף האדם מרפא את עצמו ותפקידו של הרופא לעזור לגוף במטרה זו. אמרתו הנודעת: "דרך הדומה המחלה נוצרת, ודרך יישום הדומה הוא ירפא" מאוחר הרבה יותר במאה ה-15 פאראסלזוס כתב "הדומה מעניק לך את ההבנה של הדרך בה אתה צריך לרפא".

בשנת 1755 הפציע לעולם דר' סמואל האנמן, בשילוב של חשיבה מקורית ונועזת עם עבודה שיטתית יסודית וסדורה הביא את הרעיון ההומאופתי לשיטה טיפולית ישימה וחובקת עולם.


עקרונות השיטה

"דומה בדומה ירפא" – כפי שאמרנו, תפקיד הריפוי ההומאופתי לעורר ריפוי עצמי, אך ורק כוחות הריפוי הטבעיים של הגוף מסוגלים לייצר ריפוי אמיתי בר קיימא שאינו פוגע ומזיק לשאר האורגניזם. איך זה נעשה? בעזרת חומרים בטבע המסוגלים לייצר תמונת סימפטומים הדומים לתמונת המחלה של החולה – המפגש ביניהם מגרה את הגוף לתגובת ריפוי מואצת ובכך מושג איזון בכלל מערכות הגוף השונות.

חוק המנה הבודדת – אדם שסובל מדלקות אוזניים, חרדות וביעותי לילה – הוא אדם אחד הסובל ממחלה אחת שדרכי הביטוי שלה מגוונים, על כן הוא צריך לקבל תרופה אחת.

חוק המנה המינימאלית – כיון שתרופה הומאופתית לא מרפאה בעצמה אלא רק יוצרת גירוי המאפשר לכוחות הריפוי לעבוד ביעילות יש לתת את המינון המזערי והקטן ביותר להתחלת תהליך הריפוי.

במה מטפלת ההומאופתיה?
הומיאופתיה קלאסית נותנת מענה למגוון רחב של בעיות פיזיות ונפשיות כאחד, לדוגמא: מיגרנות, אלרגיות, דלקות אוזניים חוזרות, תסמונת קדם וסתית, כאבי גב, בעיות עור, הפרעות קשב וריכוז, חרדות, חיזוק המערכת החיסונית ועוד…

ההומאופתיה היא רפואה יעילה ובטוחה, מתאימה לתינוקות בני יומם, נשים בהריון ובני גיל הזהב.
אם גם אתם מעוניינים בטיפול עדין טבעי ללא תופעות לוואי,ללא כימיקלים יצירת תלות או התמכרות – פנו לטיפול בהומאופתיה קלאסית!


מאמרים קשורים

Back to top button