הומאופתיה

טיפול בבעיות והפרעות קשב וריכוז אצל ילדים

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, נופית אהרונסון
אפשר גם בלי ריטלין? האם מצאו תחליף טבעי לרטלין

ילדים רבים סובלים מבעיות קשב וריכוז, דבר שמוביל הורים רבים לחפש פתרון וטיפול טבעי לבעיות קשב וריכוז, שיהווה תחליף טבעי לרטלין ויתן פתרון שיכול לשלב את הידע והנסיון של הרפואה משלימה ולשפר את המצב של הילדים הסובלים מבעיות או הפרעות קשב וריכוז.

כדי להבין מהם הסוגים של בעיות קשב וריכוז, הכנסו למאמר המצורף כאן הפרעות קשב וריכוז- חלק א

טיפול טבעי בבעיות והפרעות קשב
ע"י טיפול הומאופתי טיבעי ובטוח ניתן להתגבר על בעיית קשב וריכוז ולהמנע משימוש מוגבר בריטלין ומתופעות הלוואי שלו!

נסו קודם טיפול הומאופתי כי:
1. הטיפול הוא טיבעי.
2. ללא כימיקלים ותופעות לוואי.
3. פותר את הבעיה מהשורש ולא נותן פיתרון זמני אלא לאורך זמן.


מה באמת ניתן לומר על התרופה הבלתי נמנעת – ריטלין?

ריטלין עובד לטווח קצר בלבד ומפחית סימפטומים של ADHD אבל למעשה אין אף מחקר שמצביע על שיפור קבוע בהישגים אקדמיים כתוצאה מריטלין.
ריטלין עלול לגרום לתופעות לוואי רבות כמו: נדודי שינה, דיכאון, מפחית תיאבון, מעכב גדילה, גורם לתופעות פסיכיאטריות ועוד.
הנגישות הגדולה של התרופה מעוררת חשש של שימוש לרעה. מורים דוחקים בהורים לתת ריטלין כשהילד מפריע למהלך השיעור, והורים נכנסים למצוקה כשעליהם להחליט אם התנהגותו של בנם נחשבת נורמלית או מצריכה טיפול תרופתי.
בשנים האחרונות יותר ויותר הורים שמנסים להמנע מלתת לילדהם ריטלין פונים אלי מפני שהם מחפשים פיתרון אחר, פיתרון טבעי לבעיות קשב וריכוז. פתרון שבעזרתו יוכלו ילדיהם להתגבר על הבעיה, להתחזק ולהצליח בלימודיהם, ללא הנזקים הבריאותיים של צריכת תרופות מרובה.

טיפול הומאופתי לבעיות קשב וריכוז:
ייחודיות היא מילת מפתח של הטיפול ההומיאופתי, וזה במיוחד משמעותי בטיפול בילדים עם ADHD מפני שהשוני בניהם הוא עצום- הרפואה הגדירה מאות סימפטומים ופרמטרים תחת שם הADHD/ADD : 
לפי ייחודיות התופעה אצל הילד נבחרת הרמדי ההומאופתית המתאימה למטופל. אחד הוא תוקפן ואלים, אחר הוא רגיש ומופנם וסובל מבעיית ריכוז, כל אחד מהם יקבל רמדי הומיאופתית שונה. זהו ממש טיפול אישי כל ילד מקבל את הרמדי שלו, זאת המתאימה לו ומטופל על ידה. הרמדי ההומאופתית מטפלת בשורש הבעיה, וכאשר נותנים את הרמדי המתאימה ומטפלים בשורש, הבעיה נפתרת והילד הולך ומתחזק ומצליח בלימודיו ולא נשאר מאחור.


מקרה לדוגמה:

יאיר בן 8 אובחן כADHD כי לא היה יכול לשבת ולהקשיב בכיתה.
הוא לא היה יכול לשלוט על התנהגותו, לא יכול היה להישאר בכיסא, כל רגע קפץ לפטפט עם חבר. כל דבר הסיח את דעתו. לא נשמע להוראות, מדבר בכיתה בקול רם, המורה כבר התייאשה ממנו. הוא לא היה מספר לאימו על הבעיות בבית הספר, הישגיו בכיתה היו נמוכים, והוא נשאר כיתה כי לא למד לקרוא. לטיפול הומאופתי הוא הגיע בתחילת כיתה ב מפני שהוריו רצו וחיפשו דרך להמנע מריטלין.
חודשיים לאחר תחילת הטיפול יאיר החל לקבל ציונים טובים, היה שיפור בדיסלקציה,הוא היה יכול לשבת בשקט ולהקשיב בכיתה, היה מרים יד לפני שנשאל. ב 12 החודשים הבאים מצבו השתפר בהדרגה, הוא התחבר בקלות עם ילדים אחרים, שהתייחסו אליו בהערכה בגלל השיגיו הספורטיביים, והיה מסוגל להתנהג באופן פחות אימפולסיבי. בחצי שנה השלים שנתיים של מתימטיקה ומוריו נוכחו לראשונה שהוא בעל יכולת רבה והעבירו אותו מכיתת החינוך המיוחד והכי חשוב הוא לא הזדקק לריטלין.

כדאי לנסות טיפול הומאופתי לפני השימוש בריטלין כי:
1. זה עוזר! אחוז גבוה מהילדים שפנו לטיפול עם בעית קשב וריכוז השתפרו מאד בעקבות הטיפול ההומאופתי. בשינוי ההתנהגותי ניתן להבחין תוך זמן קצר מתחילת הטיפול.
2. כי הטיפול ההומאופתי אינו חומר כימי, ואינו גורמת לתופעות לוואי ולהתמכרות.
3. כי הטיפול ההומאופתי מטפל ופותר את שורש הבעיה ולא רק מדכא את הסימפטומים.

בהצלחה!

ליצירת קשר ופרטים נוספים על נופית אהרונסון


מאמרים קשורים

Back to top button