כל מה שרצית לדעת על...

אבנים בכליות

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, ד''ר אדית נורמה דניאל
אבנים בדרכי השתן נוצרות בכליה בצורת גבישים, ההרכב שלהם נוצר מסוגי מלחים הקיימים בגוף, שמתגבשים ונתקעים בתוך גביעי הכליה.

נפרוליטיאזיס היא מחלה המתאפיינת בהימצאות אבן אחת או יותר בכליות ובדרכי השתן. אבנים בדרכי השתן נוצרות בכליה בצורת גבישים, ההרכב שלהם נוצר מסוגי מלחים הקיימים בגוף, שמתגבשים ונתקעים בתוך גביעי הכליה. בכליות 12 גביעי כליה.

האבנים אם כך נוצרות בעיקר בחלק העליון של דרכי השתן. השתן מכיל סידן אוקסלאט, חומצת שתן ופוספאטים, שמומסים בשתן בגלל ה – pH דרגת החומציות והפרשת התרכובות, שמגינות שלא יוצרו אבנים. אך כהרמת חומציות מופרת, נוצר מצב בו החומרים: מלחי סידן, חומצת שתן.

רווים והשתן הופך להיות מוצף בהם, וכשחלה הצפה ועודף בחומרים אלו הם מצטברים בכליה ושוקעים במקום לצאת ולזרום החוצה עם השתן, וכשהם שוקעים הם מתגברים לאבנים. נפח השתן ובזרימתו שתלויים בכמות המים והנוזלים אותם אנו שותים –במידה וכמות זו מעטה מה שגורם גם כן לחומרים הגורמים למשקעים להישאר בתוך הכליה במקום לזרום החוצה וליצירת אבנים בדרכי השתן. האבנים שנוצרים נעים מגודל של גרגר חול עד לכדור פינג פונג. אבן גדולה תחסום את מעבר השתן ותגרום לכאב המורגש בבטן התחתונה ובמפשעה.


הכליות הם שני אברים בגודל כדור טניס. הם ממוקמות משני צידי עמוד השדרה בגב התחתון מתחת לצלעות. הכליות יסננו את הדם מרעלים ומים. מים ורעלים אלו יוצאו בשתן. הכליות אחראיות גם על תפקוד תקין של המוח ותאי המוח – על אנרגית המוח ומערכת העצבים. הכליות אחראיות על הטחול הם עוזרות לטחול בטיפול בנוזלי הגוף.

הכליות מסננות את נוזלי הגוף. הן אחראיות על העצמות ועל חוזקן שלא יצברו כמות רבה של נוזלים ויתרככו. הכליות גם אחראיות על המפרקים בגוף. תפקידן גם לאזן את לחץ דם, לייצר כדוריות דם אדומות.

ישנם סוגים שונים של אבנים בכליות:
1. אבנים שנוצרים מחומצה אורית.
2. אבנים שנוצרות מסידן- עודף סידן שהיה אמור לצאת בשתן אך נשאר בכליות.
3. אבנים שנוצרים ממגנזיום ואמוניה.
4. אבנים כנוצרים מציסטאין -בעיה גנטית.

אבן שחוסמת את דרכי השתן גורמת לכאב חד בלתי נסבל, בחילות, הקאות, צמרמורות וחום, עצבנות, כאב עמום, דם בשתן.

אם כך התנאים להיווצרות האבנים הם:
1. שתן שהופך להיות סמיך.
2. עודף מלחים שונים שנמצאים בתוכו בריכוז גבוה.
3. מינרלים מומסים בשתן – מתגבשים במקום להיות מומסים וצאת מהכליות ודרכי השתן.
4. המנגנון שמונע את היווצרות הגבישים לא עושה את עבודתו, ולכן נוצרות האבנים.
5. חוסר שתיית נוזלים והתייבשות.
6. הפחתה של זרימת שתן ונפח שתן.
7. ריכוז רב של סידן חומצה אורית.
8. מחלות – יתר לחץ דםקוליטיסקרוהןדלקת מפרקים, זיהום בדרכי השתן ובכליה.
9. אנשים שחשופים שעות רבות לשמש.
10. אנשים שאוכלים הרבה חלבון מהחי ובשר.
11. אנשים שאוכלים תזונה ללא סיבים.

הטיפול הרפואי הקונוונציונאלי והאלטרנטיבי:

• אבנים שגודלם קטן מ-5 מ"מ יש פשוט לצרוך כמות נוזלים רבה יותר כדי להתמודד עימם, אבנים גדולות מ-6 מ"מ דורשות התערבות. אם נוצר זיהום, זה מצריך מתן אנטיביוטיקה.

• גלים על קוליים נמצאים בשימוש הרפואה שמפוררים את האבנים. הן הופכות האבנים לגרגירים שאז יכולות הן בקלות לצאת מהגוף דרך מערכת השתן.

• מכשיר דמוי טלסקופ חודר דרך צינור השופכה לשלפוחית השתן, ומשם, לצינור השופכן, לכליה. מרסקים את האבנים ושולפים אותן.

• באבנים גדולות חודרים לכליה דרך חתך בעור, ומרסקים האבנים. תלוי במיקום האבן ובגודלה.

• התאמת תזונה מיוחדת על סמך כל הנתונים הקיימים של המטופל. תזונה תשתנה את אורחות חייו בצורה כזאת שתמנע הישנות של מצבי חוזר איזון בגוף הנגרמים מתזונה לא נכונה ומחוסר מספיק של שתיית נוזלים. מטרת תהליך כזה הוא מניעתי.


• תהליך הומיאופתי גם הוא תהליך מניעתי מצד אחד ומצד שני גם יכול לגרום לאבנים קיימות להתפרק ולצאת מהמערכת. המטרה בטווח הארוך היא להביא את האדם לאיזון כזה שזו לא ייווצרו אבנים נוספות-בדרך כלל שילוב של תזונה עם הומיאופתיה ייתן את התוצאה

ניקוי רעלים הוא בסיס להרבה מצבים שדורשים מהמערכת של הגוף לחזור לאיזון.

• בדיקת רעלים, עודפים של מינראלים, יסודות קורט ומתכות על ידי בדיקת שיער תיתן דוגמית מדויקת לגבי המצב הביוכימי הקיים במערכת של האדם והיכולת להתמודד עם המצב בצורה מדויקת מבחינת התאמת תזונה וניקוי רעלים.

• תנאי בסיסי להפחתה משמעותית של היווצרות אבנים היא בנוסף לשתיה מרובה הוספה של סיבים למזון –למשל אבקת פסיליום, זרעי פשת וכד'.

• הפחתה של אכילת מזונות מהחי: בשרים למיניהם.


מאמרים קשורים

Back to top button