כל מה שרצית לדעת על...

דלקת שלפוחית השתן-הטיפול הטבעי

מערכת אלטרנטיבלי
דלקת שלפוחית השתן שכיחה יותר אצל נשים, וזאת בגלל הימצאותה של השופכה בקרבת פי הטבעת מה שהופך את מסלול החיידקים.

דלקת שלפוחית השתן שכיחה יותר אצל נשים בהרבה וזאת בגלל הימצאותה של השופכה בקרבת פי הטבעת מה שהופך את מסלול החיידקים לקל מהיר ופעיל יותר מאזור האנוס ופי הטבעת להגיע לאזורי הכניסה לשופכה ושלפוחית השתן. רוב המקרים של הדלקת נובעים מחיידקים שחדרו לשלפוחית השתן דרך השופכה, אצל נשים המבנה שלה גם קצר מאשר אצל הגבר 

החיידקים בעלי היכולת להגיע לשופכה הן אלו הפשוט חיים במעיים הגסים, ולכן מקור הזיהום הוא נפוץ והשכיחות בקרב נשים גבוהה בהרבה מאשר בגברים. כשהדלקת כן מופיעה אצל הגבר היא לרוב נובעת מהפרעה בערמונית מוגדלת לרוב ואו מבעיה אחרת בדרכי השתן.

שכיחות המחלה הוא רב אצל נשים ואין אישה כמעט שלא לקתה בדלקת השלפוחית ולא רק פעם אחת בחייה. הדלקת תתקוף יותר דווקא ילדות קטנות אולי בגלל הרגלי ניקיון לוקים בחסר וחסר ידע ואו מיומנות בשמירה על היגיינה אחרי עשיית צרכים וניגוב אזור פי הטבעת מאחורה כלפי פנים במקום הפוך כלפי עמוד השדרה, כמו כן נשים בגיל הפריון שפעילות מבחינה מינית חשופות יותר לתופעה עקב הגישה הלא ספציפית לפעמים של הגבר לכול האזורים האלו אצל האישה מה שגורם לו להעביר אם אצבעותיו חיידקים ממקום אחד לאחר אצלה. גם בתקופת ההיריון הדלקת מאוד שכיחה.


אבחון של הדלקת
צורך רב להטלת שתן והפרשת שתן רבת פעמים מהרגיל, תחושת הדחיפות לשתן בו בזמן אם הטלת שתן מועטה ביותר שלא באותו יחס לתחושת הצורך החזקה היא מאפיין ברור. צריבה בעת ההשתנה, לחץ או כאב עמום מתחת לטבור, עלייה בחום הגוף והשתנה מלווה בדם בשתן. שתן בצע עכור וריח חזק חריף חמוץ או כמו של דג או גבינה מעופשת או מקולקלת או של שום. הדחף לתת שתן יכול לגרום לאישה לרוב לא הגיע בזמן לשירותים. ואז טפטוף בטרם עת יתלווה לתחושת הדחיפות להגיע לבית הכיסא, אך אם ההגעה לא יצא עוד שתן כי הכמות הקטנה שהייתה כבר יצאה בדרך אל השירותים. צריבה בבטן התחתונה ובגב, אחרי מתן שתן, תחושה שהשלפוחית לא מתרוקנת, עווית בזמן הטלת שתן.

מבחינים ב סוגי דלקות של שלפוחית השתן:
תרבית שתן גידול החיידק במעבדה היא הדרך העיקרית לאבחן את המחלה בשתן בריא אין חיידקים. יחד עם בדיקת שתן באמצעות קרטון שנצבע כששתן נוגע בו מעיד על הימצאותם מצב זיהומי, נותנת תוצאה ברורה יותר ומלאה יותר להימצאות של חיידקים ודלקת מאשר כול בדיקה לבדה. אך יש מצבים בהם מחליטים על טיפול על פי המצב הקליני ללא צורך בתרבית ובבדיקה נוספת.

דלקת שלפוחית השתן נפוצה אצל נשים, כשליש מהנשים סובלות פעם בשנה מבעיה שקשורה לשלפוחית רמה גבוהה של חיידקים בשתן היא לא בעיה שאיננה נפוצה, בעיה נוספת היא הישנות הדלקת במי שכבר לקתה בה -בעלות היסטוריה של דלקות נכנסות לרגרסיה חוזרת על עצמה פעם בשנה ויותר. דלקת חוזרת בשלפוחית מסכנת ביותר את דרכי השתן העליונות, והכליות ולכן מחצית מהנשים שמתחילות לסבול מהתופעה החוזרת ילקו בזיהום בכליות בסופו של דבר. הצטלקות הן פועל יוצא בכליות מהזיהום, ואי-ספיקת כליות. הן פועל יוצא נוסף. סרטן שלפוחית השתן, יכול להיות עוד סיבה להתפתחות דלקות חוזרות ונשנות.

הסיבות לזיהום בדרכי השתן ולדלקות בשלפוחית השתן:
השתן כשמופרש מהכליות סטרילי, הוא מגיע לשופכה ומשם לשלפוחית. חיידקים שיגיעו לשופכה מהצואה- יש מצבים לא שכיחים בהם החיידקים יגיעו מהדם. לכידה של שתן בשילוב מערכת חיסונית פגיעה וחלשה שתן רב מהמידה אותה השלפוחית מסוגלת לשאת, כשמתאפקים יתר על מידה ואוגרים ישן יתר על המידה. אלו גורמים שמסייעים להצטברות תנאים עבור חיידקים להתרבות בשופכה. 

ריקון של השלפוחית מלא וללא דיחוי רב חיזוק מערכת החיסון מגנים בפני חיידקים. 
לגוף מנגנוני הגנה נגד צמיחת חיידקים בדרכי השתן: חיידקים לא יכולים להתפתח בסביבה בה יש זרימת שתן, בשלפוחית עצמה יש הגנה מחיידקים, איזור החומציות בסיסיות של השתן למצב בסיסי מונע התפתחות חיידקים לרוב, נוזל הערמונית בו יש חומרים שמונעים התפתחות חיידקיים, הגוף מפריש במהירות כדוריות דם לבנות שתפקידן לפקח על החיידקים.
גורמים רבים קשורים לסיכון מוגבר ללקות בזיהום בשלפוחית: הריון (תכיפות כפולה), יחסי מין, אצל נשים – מעבר של חיידקים מפי הטבעת לנרתיק ולדרכי השתן בעת קיום יחסי מין אנאליים לפני החדירה לנרתיק, חבלה מכאנית או גירוי וחשוב מכל אולי מומים מבניים של דרכי השתן החוסמים את הזרימה החופשית של השתן. זרימה חוזרת של שתן מזוהם מהשלפוחית אל תוך דרכי השתן העליונות היא גורם חשוב בהתפתחות של זיהומי כליות ובהתהוות של זיהומים נשנים. הפרעות סיסטמיות כמו: סוכרת, סרטן שלפוחית השתן (שכיח יותר בגברים) יכול לפעמים לגרות לזיהום בשלפוחית.

טיפול בנטורופתיה והומיאופתיה 
הנטורופתיה וההומיאופתיה מחפשות את הגורם העיקרי להיווצרות מצב שמאפשר היווצרות דלקת בשלפוחית לכן הסימפטומים של המחלה יהווה עבורנו רק כלי לחיפוש הגורם העמוק יותר שטמון במערכת החיסון הרוחנית של האדם והפיזית. חיזוק מערכת החיסון בכל המישורים יהווה לכן נקודת מוצא לתהליך ההומאופתי והנטורופתיה. למשל בהומיאופתיה דלקות חוזרות בשלפוחית יכולות להראות אצל אישה על פחד גדול מקיום יחסי מין או מגברים אולי עקב טראומות חוזרות בתחום המיני והרגשי והזוגי לכן מנגנון ההגנה יכול ליצור מצב מתמיד של דלקת שמונעת המשך קיום יחסים. 

אפשרות נוספת היא פחד וחרדה בפני הבעל אולי בעל אלים או בעל משפיל או בעל מזלזל שוב הגוף כאן מספק תגובת דחייה בפני היכולת להיות בקרבה אם הבעל שדורך לאשיה על היבלות בנשמה. אפשרות נוספת יכול להיות אישה שפוחדת מכניסה להריון והולדה ואמהות גם כאן הדלקות החוזרות מספקות תירוץ לדחייה של כניסה להריון והתמודדות אם הפחדים בתחום ההיריון והלידה וההורות. מערכת החיסון צריכה להתחזק בכול אותן נקודות כדי לאפשר לאישה להשתחרר מהפחדים ואז הצורך שלה להתחבא מאחורי הדלקת עובר ואיתה גם הדלקת לרוב ובתנאי שאכן אלו הם הגורמים לה. 


עוד סוגיה שיכולה להיות בבסיסיה של הדלקת מבחינה רוחנית זה פחד של האישה מתחרות על מקומה מול אישה אחרת כאן הדלקת משמשת אותה ככלי הענשה של עצמה ושל הבעל או החבר בכך שיחסי המין נמנעים ואו כמשהו סמוי שצועק שמקומה נמצא בסכנה מצב של לדקת באזור השתן מראה על מלחמה שקיימת בתוך האדם מלחמה בין המקום של החיידקים שמנסים לפלוש למקום שאיננו שייך להם ולספך לעצמן את המגורים באותו מקום ולהתרבות בו בדיוק כמו אישה שחותרת תחת אישה אחרת ומנסה לגנוב את מקומה בעבודה בזוגיות וביחסים מול הגבר אפילו אפשרות לגניבת המקום בין אחיות מול האב או בין אם לבת מול האב שאחת נדחקת לפינה בעוד השנייה זוכה לכול תשומת הלב.

כול אישה והסיבות לקרקע ולרקע מדוע הגוף שלה מאפשר חדירת חיידקים למקום סטרילי מחיידקים לאזור השתן צריך להיחקר ועליו צריכה לתת תשובות בהומיאופתיה אך במקביל כמובן שצריך לעבוד על שינוי אורח החיים באמצעות תזונה מחזקת מערכת חיסון באמצעות תוספות מזון אוכל אורגני בריא ונקי מחיידקים וריסוסים באמצעות שתייה נכונה ומספקת-באמצעות כללים לשמירה על היגיינה פיזית בצורה נכונה וניקוי רעלים עודף מתוך המערכת- אם כול התנאים נשמרים נכון הגוף בדרך כלל לא מאכזב וחוזר למצב מאוזן ובריא

שילוב של צמחי מרפא גם מועיל למצבים של דלקת בשלפוחית השתן. צמחי המרפא קוטלים חיידקים רעים ומחזקים את מערכת החיסון מצד שני. חמוציות הן צמח ידוע ביכולתו להקל על מצבי דלקת, אותן מומלץ לשתות כמיץ, כמו כן חשוב לבדוק אם הדלקת היא בעיה ששורשיה נעוצים בהימצאות של פרזיטים תולעים וקנדידה במערכת ולתת על כך את הדעת והטיפול הנכון.


מאמרים קשורים

Back to top button