כל מה שרצית לדעת על...

הכן גופך לסתיו ולחורף

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, תמר תאומים גורן
כישראלים החיים במדינת שמש, המעבר לעונות החורפיות גורפות מגופינו ומערכותיו להיות חסונים ערוכים ומוכנים לאקלים הלא יציב המאפיין כל- כך את עונות המעבר

רבות דיברתי על חיזוק הגוף, חיזוק מערכת החיסון לקראת עונות מעבר. כישראלים החיים במדינת שמש, המעבר לעונות החורפיות גורפות מגופינו ומערכותיו להיות חסונים ערוכים ומוכנים לאקלים הלא יציב המאפיין כל- כך את עונות המעבר. יום חמסין, צינת בוקר, שרב של צהריים וערב קריר.

אם טרם ערכתם בדיקות דם השנה, זו הזדמנות מצוינת לעבור אצל רופא/ת המשפחה ולערוך בדיקות כלליות כדי לדעת מה שלום גופכם במקומות שלא רואים מבחוץ.

בהזדמנות זו, בקשו גם לערוך בדיקת ויטמין D – לו יש חשיבות רבה בתפקודה של מערכת החיסון.


לאחרונה, הזדמן לי להקשיב לשיחת נשים, בה ממליצה הצעירה מביניהן לשנייה להתחיל ליטול ויטמין C לקראת עונת הסתיו. אהבתי את המחשבה של הצעירה, אך האם תוסף ויטמין C מתאים לנטילה לכל אחד מאיתנו מבלי לתת על כך את הדעת? באופן עקרוני, אין ליטול תוספי מזון ללא בדיקה אצל מומחה לתוספי מזון (נטורופת). 

מעבר לכך, חשוב לי לעדכן אתכם שוויטמין C אמנם מוצר נפלא, אך יכול להיות הרסני ומסוכן לאנשים מעשנים – אצל אלו, הוויטמין הופך מידית לרדיקל חופשי ורעלן. התייעצו, שאלו ובדקו אצל אנשים מומחים (לא אינטרנט) לפני שאתם מכניסים משהו שאינכם מכירים על בוריה את פעילותו בגופכם.

תזונה, היא הדלק של גופינו וכמו שלא נתדלק את הרכב הפרטי שלנו בנפט, כך בה במידה אנחנו צריכים לתת את הדעת לכמה דברים:

• מזונות המכילים סוכרים פשוטים/פחמימות פשוטות מתישים את מערכת החיסון ובכך מחלישים אותה. 

• לכן המלצתי אליכם, להמעיט את השימוש במוצרים אלו בכלל ובתקופת הכנת הגוף לעונת הסתיו והחורף בפרט.

• אם לא מצאתם זמן לאחרונה לפעילות גופנית, הנה תזכורת נוספת לחזור לפעילות גופנית בשעות הבוקר המוקדמות כשעדיין נעים בחוץ, או לפנות ערב כשהחום הגדול והשמש שוכחים (למרות שלפעמים הם באמת שוכחים

• הקפידו על שתיית מים לאורך כל היום, אם אתם שותים קפה, קחו בחשבון שחלק מתכונותיו של הקפה הן שיתוּן, הוסיפו 2 כוסות מים לכל כוס קפה ששתיתם.

• ערכו כאמור בדיקות דם, בדקו גם את ערכי ויטמין D והתנהלו בהתאם לתוצאות הבדיקה והמלצת הרופא/נטורופת.


• אם הקיץ הכביד עליכם, אתם מרגישים עייפות, כבדות, אינכם כתמול שלשום, אם סבלתם לאחרונה מכאבי ראש חוזרים ונשנים, אם אתם קמים בבוקר וקשה לכם להתעורר, אם אתם סובלים ממערכת העיכול לאחרונה, עשו עמכם חסד והצטרפו לקבוצת ניקוי כבד, הכינו את גופכם, שחררו את הרעלים הנוטים להצטבר בגופינו ולהאט תהליכים, לגרום לכאבי ראש ועוד.

• ומעל לכל אלו, שימו לב לארוחות שלכם, לתזמונן (אכילה נבונה ובריאה, היא אחת לשלוש שעות), בה במידה בחרו לכם את המיטב שמציע לנו העולם והמיטב הוא טרי, טבעי, שבושל בדרך פשוטה, לא מטוגנת, חף מחומרים שמצטברים בגוף והופכים רעלנים. הכבירו באכילת ירקות ופירות.

כשמתדלקים את הרכב בדלק המתאים לו, מרגישים שהרכב ממצה את ההישגים אליו הוא תוכנן – כך גם לגבי גופינו, נצא ונלמד…


מאמרים קשורים

Back to top button