כל מה שרצית לדעת על...

התמודדות עם טראומות, פחדים ואתגרים – פתחו את ליבכם לרווחה

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, רחלי גנון
כלים מעשיים כיצד להתמודד עם טראומות, פחדים ואתגרים באמצעות מציאת הכוחות הפנימיים שנמצאים בכל אחד ואחת מאיתנו.

התמודדות עם טראומות, פחדים או אתגרים בחיים היא לא פשוטה אבל אפשרית! היא אפשרית בעזרת שמירה על אופטימיות ואמונה ביכולת הפנימית שלנו למצוא את הכוחות הנדרשים.

כדי לשמור על לב פתוח היו מוכנים לקבל את כל מה שהחיים מביאים לכם. אם אתגרים מופיעים בחייכם, האמינו כי שיעור וצמיחה יקרו כתוצאה מהם. אם אלו הזדמנויות, אמרו להן כן במקום לא וצעדו דרך הדלתות שנפתחות בפניכן. במקביל, בדקו עם עצמכם ועם לבכם. האם אתם מקשיבים ללבכם והולכים אחר חלומותיכם? או האם אם מנסים לחיות חיים של אחרים?

היום מזכירים לנו להתהלך בלב פתוח, כדרכם של המאסטרים להתעוררות. במילים אחרות, לב פתוח מספק האצה ישירה לדרך ההתעלות. בכל מקום בו אתם נמצאים בחיים או ברגע הזה, תגובה של אהבה מביאה עמה את השלב הטבעי והישיר הבא ליצירת שינויים חיוביים, התיישרות עם שמחה מוגברת ואהבה.

ביום שבו נולדתם, הגעתם לעולם בלב פתוח לרווחה. ישויות רוחניות שנולדו לתוך ממלכה פיסית בצורה פיסית פגיעה המלאה בהתלהבות ומוכנות להתמודד עם אתגרי החיים. יחד עם זאת, גיליתם כי החיים יכולים להיות באמת קשים. מיד לאחר הלידה התחלתם לחוות כאב, צער וחוויות טראומטיות. עבור אנשים רבים, סגירת צ'אקרת הלב היא תגובה נרכשת בהתמודדות עם כאב רגשי. התגובה הרווחת למאורעות טראומטיים, או מערכות יחסים מאתגרות, או בתחושת חוסר באהבה, היא לקבור את הכאב, לסגור את דלתותיו ולבנות מסביבו חומות. זו אינה התגובה שמשרתת אותנו, כי בעוד אנו יכולים להחביא כאב מאחרים, לעולם לא נוכל בטווח הארוך להחביאו מעצמינו.


אז מה הפתרון? כיצד פותחים את הלב ומשאירים אותו פתוח גם בתגובה לטראומות, אתגרים, פגיעה או כאב שהם חלק מחיינו? השלב הראשון הוא להתחיל לקלף את שכבות המגן שמסביב ללב. כדי לעשות זאת, חשבו על זמן בו הרגשתם מאושרים ואהובים באמת. כשהלב שבור ואנו מרגישים בלתי אהובים בעליל, בודדים, מדוכאים, החומה שלנו הנבנית בתת המודע היא כל כך גבוהה עד כי מותירה את כולם מחוצה לה. זה נסיון לשמור על עצמינו מלהיפגע שוב והרצון להרגיש בטוחים. אך מאחורי הקיר, אנו אומללים.

בתהליך שלי, זוכרת כי סגרתי עיניים, נשמתי ונאבקתי להביט מעבר לחומת הפגיעות, הכאב והדיכאון כדי למצוא זיכרון בו הרגשתי באמת אהובה ושמחה. האגו שלי בישר לי כי זה בלתי אפשרי. שבספק אם אי פעם הרגשתי אהובה והיססתי נוכח הרעיון שאושר הוא אפילו אפשרי עבורי, אך המשכתי לחפש. דמעות החלו לזלוג מעיני וסרקתי את חיי דרך שברון הלב, הבדידות, תחושת הבידוד והכאב, ואז זה קרה. סדק בחומה שמסביב לליבי אפשרה מבט חטוף של תקופה שמחה בחיי, לזרוח דרכה. זכרוני החזיר אותי לילדות, ושם הייתי, ישובה ליד שולחן במטבח עם סבתא שלי. גליונות של ניירות היו מונחים לפנינו וטיובות קטנות של צבעי מים היו מפוזרים על השולחן. אור השמש הבוהק זרח דרך החלונות, וסבתי הביטה בי בעיניים מלאות אהבה ועידוד בעודי מניחה את המברשת על הניר, כשחיוך מרוח על פניי. באותו הרגע, לא היה שום שיפוט, חוסר ציפיה או דאגה, רק אהבה בלתי מותנית וקבלה של סבתא, המעודדת את הנכדה שלה לשחק עם צבע, להביע וליצור. סבתי נפטרה זה מכבר אך בתוך הזיכרון הזה היא חיה מחדש ופעם נוספת, כמו לפני כל כך הרבה שנים, היא גרמה לי להרגיש מיוחדת, מקובלת וכל כך אהובה. נזכרתי בעצמי דרך עיניה, אוחזת במכחול חיי כבמטה קסמים היכול ליצור ולברוא עולמות ללא גבולות. ועם הזיכרון הקטן הזה, הסדק בחומה של ליבי גדל. דמעות זרמו במורד פניי ודלתות ליבי החלו להיפתח לאט לאט.

הייתי רוצה לספר לכם שליבי נפתח לרווחה באותו הרגע ושהשמחה השתלטה עלי וחיי השתנו לנצח, אך זו אינה כל האמת. ליבי נפתח מעט. אך עדיין היה שם כל כך הרבה כאב שהורגש בעוצמה. זה לקח לי שנים לעבד את זה עד שהצלחתי להרגיש שמחה אמיתית, אך המסע של פתיחת הלב שלי התחיל עם הורדה של שכבת מגן אחת מני רבות. באותו היום בו יצאתי לעולם עם תופים ומחולות ועם תוף אחד פחות…

שנים מאוחר יותר, ישבתי במעגל בקבוצת מדיטציה, מעודדת על ידי המדריך לפתוח את ליבי. הוא אמר כי כל דימוי שעובד בשבילי יהיה טוב, רק שאפתח את הלב. דמיינתי את דלתות ליבי נפתחות אך נראה כי הן תקועות. רציתי לפתוח את ליבי לחלוטין, אך שכחתי איך. המוח שלי הרעיש והתעקש להזכיר לי את זה. אז במקום זוהר בוהק של לב פתוח, קיבלתי דלתות סגורות. ובעודי מתחננת לתודעה שלי ובעזרת המדריך באותו היום, הדלת נפתחה מעט, ופעם נוספת רק מעט מאהבה שמעבר לכאב הצליחה לזרוח דרכי. במשך הזמן, דרך מדיטציה, קריאה ולמידה, תרגול והתמדה, יכולתי לפתוח את לבי באמת וגם אתם יכולים. פתיחת הלב והקשבה ללב שינוי את חיי לחלוטין. אני מחוברת לאושר בהתגלמותו שהוא אני, לחלוטין, ומאמינה וסומכת על ההדרכה שאני מקבלת מתוכי.

העצמי הישן שלי עשוי לאמר שאני פגיעה, שאני מרגישה עירומה ללא מגן הסרקזם, השיפוטיות, ובלי החומות הענקיים האלה סביב הלב. אך העצמי הישן הפסיד כל כך הרבה מהברכות שיש לי בחיי כעת בזכות זה שהלב שלי פתוח. וגם כשהוא פתוח, אני עדיין מרגישה כאב. אני חווה צער, עצבות ופגיעות. אך כשהרגשות המאתגרים הללו עולים, אינני קוברת אותם מתחת לשכבות הכאב. אני נושמת, ומאפשרת לעצמי להרגיש את הכאב. גם אני, כשאר בני-האדם עדיין נסחפת ברגשות כאובים וסיטואציות מאתגרות מפעם לפעם. אך על ידי נשימה ופתיחת הלב כדי לאפשר לאהבה להיכנס, אני מסוגלת לאפשר לאתגר לעבור. כאשר מתמודדים עם הרגשות בדרך הזו, המאפשרת להרגיש את הכאב ואז משחררים אותו, כך אתם מסוגלים לפרק אותו מנשקו. כשאנו קוברים ומדחיקים אתגרים ורגשות כואבים, הם נבנים, חוסמים את זרימת האהבה בחייכם ואתם חווים קיפאון.

אך אם תחזרו להווה, נושמים מאפשרים לעצמכם להרגיש, תוכלו לשמור על לבכם פתוח. עם לב פתוח, אנו מסוגלים להישאר בתוך הזרם, מאפשרים לצמיחה, להשראה ולשמחה לפרוח.


הישארו בלב פתוח

כדי לשמור על לב פתוח היו מוכנים לקבל את כל מה שהחיים מביאים לכם. אם אתגרים מופיעים בחייכם, האמינו כי שיעור וצמיחה יקרו כתוצאה מהם. אם אלו הזדמנויות, אמרו להן כן במקום לא וצעדו דרך הדלתות שנפתחות בפניכן. במקביל, בדקו עם עצמכם ועם לבכם. האם אתם מקשיבים ללבכם והולכים אחר חלומותיכם? או האם אם מנסים לחיות חיים של אחרים?

היו מוכנים לעשות שינויים בכדי לחיות בהתיישרות טובה יותר עם האמת שלכם. פתיחת הלב הופכת להיות קלה יותר כשאתם חיים בהתיישרות עם מי שאתם באמת. חשוב לדעת כי אינכם צריכים להדחיק את כאבי העבר בכדי להתיישר עם השמחה שבהווה ובעתיד. ההיפך הוא הנכון. כשאתם למדים מאתגרים ועושים אינטגרציה בין התפיסה של כאבים וחולשות מהעבר, אתם יוצרים חלל בתוכו תוכלו להיות בני-אדם שלמים. במקום לסחוב כאב, היו עם הכאב. היו שם עבור עצמכם דרך זמנים כואבים, בידיעה כי מטוטלת החיים זזה לשני הכיוונים. כשאתם בכאב, קיימים גם תענוג עצום, אהבה ושמחה שאפשריים עבורכם כאשר ליבכם פתוח לחוות באמת ולהיות נוכח עם כל השמחה שבחיים.

הדרך לפתיחת הלב אינה קלה, ולעולם לא תמצאו אדם הטוען אחרת. אך כשתפגשו מישהו ההולך בדרך הזו, הוא יאמר לכם בוודאות שזה שווה את זה. והחדשות הטובות באמת הן כי יש לכם כל כך הרבה תמיכה. המלאכים תמיד בהישג יד לעזור לכם לשחרר כאב, דחיסות וסבל כדי שתוכלו לשחרר את כאבי העבר, הפצעים והחומות, כדי שתפתחו את לבכם לאהבה. תנו לעצמכם אהבה. פתחו את ליבכם ואהבו באמת כדי לחוות את כל הברכות האפשריות עבורכם מבית.

הדרך ללב פתוח היא מסע מתמשך. קחו אותו צעד אחד בכל פעם מהמקום בו אתם נמצאים כעת. ברגע הזה ממש, פתחו ואפשרו לאהבה לזרום דרך חייכם. הגיבו באהבה ודעו שאין מגבלה לברכות ולהתעוררות שתוכלו לחוות, ואין גבול לאושר העילאי הפנימי ולאמת שתוכלו לגלות.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על רחלי גנון


מאמרים קשורים

Back to top button