טיפולים ברפואה משלימה

תטא הילינג. מי הזיז את הדפוסים שלי?

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, יוחאי ישראלי
תטא הילינג מאפשרת לנו לגדול ולהשתנות במהירות, להרחיב את המודעות שלנו ולהגדיל את דרגות החופש של יכולת הבחירה שלנו.

מספרים שהבודהה ישב, כמדי יום  עם התלמידים שלו במדיטציה באחד היערות בהודו. היה זה יום חם ולח, כמו שרק הודו יודעת להיות, והם כבר ישבו שעות רבות ללא תנועה. תוך כדי שהם יושבים, הבחינו התלמידים בכלב, שרבץ בקרבתם, מעולף מהחום, תחת אחד העצים הרבים שהיו בסביבה. היות שלא מצאו דבר מעניין יותר לעשות, המשיכו התלמידים להתבונן בכלב. להפתעתם ראו שלא עברו יותר מכמה רגעים עד שהכלב התחיל להתגרד, קם ועבר לעץ אחר. ושוב הוא מתגרד ושוב קם לתור אחר עץ אחר לנוח בצילו וחוזר חלילה.
כשגברה סקרנותם להתנהגות הכלב, העיזו התלמידים להפריע את המדיטציה של מורם ולשאול אותו לפשר התנהגותו של הכלב. הבודהה חייך, הציץ בכלב ואמר "הכלב הזה פשוט משוכנע כל כולו, שאם יעבור למקום אחר, הפרעושים שלו יישארו מאחור ולא יבואו אתו".

גם אנחנו, כמו אותו כלב, מוצאים עצמנו לעיתים סובלים מהפשפשים שאנו סוחבים עמנו; כלומר, מאותם דפוסים רגשיים מנטאליים שמשפיעים מאד על התנהלותנו בעולם, ועם הזמן – משפיעים גם על מצבנו הבריאותי. וכמוהו, גם אנחנו משטים בעצמנו בחלק מהזמן וסבורים, שאם רק נמצא בן זוג מתאים יותר, נחליף עבודה או נעבור להתגורר בעיר אחרת, כל בעיותינו יפתרו ונגיע אל המנוחה ואל הנחלה. המציאות, עם זאת, מספרת על פי רב סיפור אחר לגמרי. היא מגלה שכל עוד איננו עושים שינוי בעצמנו, אנו נוטים לשחזר אותן מערכות יחסים עם הבוסית, החבר, ההצלחה החמרית, המימוש העצמי שלנו וכולי. אם תרצו, אנו ממגנטים מציאות חיצונית שתואמת למה שמצוי בתוכנו. וכשאני אומר בתוכנו, כוונתי, בראש ובראשונה לכל אותם הטבעות זיכרון, אמונות ודפוסים רגשיים שמצויים בתת המודע שלנו וברמת הנשמה. אז כיצד מטפלים בכל אלה על מנת לעשות שינוי בתודעתנו ובחיינו? התשובה ברורה – יש צורך בגישה אל תת המודע שלנו, מפני ששם יושבים ה"פשפשים".


על שיטת התטא הילינג

אחת השיטות היעילות ביותר לעשות זאת נקראת תטא הילינג. תטא הילינג היא גם אחת השיטות הפשוטות ביותר ללימוד, שמאפשרת לנו לטפל גם בעצמנו וגם לטפל באחרים. זוהי שיטת ריפוי (נפשי ופיסי), תקשור ויצירת מציאות פשוטה, מדויקת ויעילה להפליא, שפותחה על ידי ויאנה סטייבל מארה"ב לפני כ15 שנה, ונלמדת מאז ברחבי העולם. בשיטה זו, מאט המטפל את גלי המח שלו לגלי תטא (כ4-77 הרץ) במצב ערות.  גלי תטא הם גלי המח האופייניים למצב החלימה. כשאנו חולמים, עולים, מחד, תכנים מתת המודע לצורך עיבוד נפשי ומאידך, קיימות עדויות רבות לחלומות נבואיים ולחלומות החושפים בפנינו אינפורמציה שאין שום סיכוי שהיינו יכולים לדעתה מתוך מודעותנו  הרגילה. כשהמטפל מאט את פעילות המח שלו למצב של גלי תטא, נפתחת בפניו האפשרות להתחבר, בשפת התטא הילינג, אל "הרקיע השביעי". מתוך החיבור לרקיע השביעי, ניתן לזמן את כוחות הבריאה לשם יצירת שינויים מידיים בתת המודע, ריפוי ספונטאני של מחלות, לימוד ידע חדש, תקשור, יצירת מציאות ועוד.

כלי האבחון של המטפל בתטא הילינג – גישה אל 'מערכת ההפעלה'
אז בואו ניקח דוגמה, כדי להבין את הרלוונטיות של השיטה לחיינו. נניח שיש תחום בחיינו שלא 'עובד' כפי שהיינו רוצים, והגענו למסקנה, שזה נמשך קצת יותר מדי זמן מכדי שנוכל להוסיף ולהאשים את חוסר המזל או את הנסיבות החיצוניות. למשל, יתכן שמפריע לנו שבמשך שנים אנחנו לא נמצאים בזוגיות או שלחילופין, אנחנו כל הזמן בזוגיות, אולם במקום אהבה הדדית, יש בה מלחמת אגו בלתי פוסקת. בשיטת התטא הילינג נחפש את הגורמים הפנימיים הלא מודעים לכך, תוך ידיעה שפעמים רבות יש סתירה בין מה שאנחנו אומרים לעצמנו על עצמנו במודע לבין מה שקיים ב'מערכת ההפעלה שלנו' – בתת המודע. מעבר לתובנות שמגיעות מהמטופל תוך כדי התהליך הטיפולי, למטפל בתטא הילינג יש מס' כלים בסיסיים ופוטנטיים, שמאפשרים לו עבודה מדויקת וממוקדת. 
כלים אלו הינם: 
1) סריקת תת המודע של המטופל (בהסכמתו, כמובן) על מנת לזהות אלו אמונות מייצרות את הדפוסים שהוא חווה בחייו. במקרה שלנו, העדר זוגיות או זוגיות שאינה בריאה; 
2)  קבלת אינפורמציה מהרקיע השביעי  
3) בדיקה האם 'צרובות' בתת המודע אמונות ודפוסים רגשיים באמצעות מבדקי שרירים –  יישום של 'קינסיולוגיה מעשית' בו נעשה שימוש בשיטה. מבדקי השריר מאפשרים למטפל להראות למטופל כי אכן קיים בתוכו דפוס רגשי או אמונה מסוימת. לאחר שנוכח המטופל בעצמו בדפוסים, הוא יוכל לבחור אם ברצונו לעבוד עליהם.

זיהוי של הטבעות נשמתיות ואמונות חוסמות
אם נשאר עם הדוגמה, ובהסתייגות חשובה כי כל אדם מהווה עולם שלם בפני עצמו, נוכל למצוא אמונות כגון: "בזוגיות אני מאבד/ת את עצמי", "אהבה זה כואב", "אם בן הזוג שלי יכיר אותי מקרוב הוא יגלה שאני לא שווה ויעזוב אותי", "אי אפשר לאהוב אישה ולאהוב את אלוהים", "אני חייב/ת להיות חזקה ובשליטה" וכדומה. במקרים אחרים נוכל אף למצוא הטבעות נשמתיות בצורה של נדרים ושבועות. אלו נעשים בצורה רשמית או בלתי רשמית. צורה רשמית יכולה להיות נדרי פרישות פורמאליים שלוקחים על עצמם נזירים ונזירות בדתות שונות או שבועות נאמנות לאשה או גבר מגלגול קודם, שלא בוטלו אף לאחר המוות וממשיכות להיות תקפות. שבועות ונדרים אלו יכולים להתבטא בחיי סמי – נזירות בגלגול הזה או בנטייה לא נשלטת להרס של כל סיכוי למערכת יחסים זוגית יציבה. כל זאת בשל המאבק הפנימי שמתחולל עקב הפרת הנדר או השבועה, שפעמים רבות כלל אינם רלוונטיים למחזור חיים זה ורק מחבלים באשרנו. אולם מלבד הנדרים והשבועות הרשמיים, מבחינת הנשמה, כל הבטחה שנעשית מתוך עוצמה של התכוונות וכוונה מלאה מחייבת אותנו ויש לקיימה. הבטחות כגון אלו יכולות להיות הבטחות שלא לתת לאף אחד לפגוע בנו אף פעם יותר.  בהיבט החיובי, הבטחה מסוג זה שומרת על גבולותינו ומגנה עלינו. מההיבט השלילי, יתכן שתוצאותיה יהיו חוסר יכולת לפתוח את הלב לאדם אחר, מפני שאז יש סיכוי שנפגע… על כל פנים, אני אישית נוטה להעדיף מודעות והרחבת דרגות החופש של הבחירה על פני נדרים ושבועות שכובלים אותנו ופועלים עלינו מצללי תת המודע. כשאנו נתקלים במהלך הטיפול בהטבעות נשמתיות, דפוסים רגשיים או אמונות שלא משרתות אותנו נוכל לשלוף אותם מתת המודע  ולהחליפם באמונה משרתת או ללמוד צורת ביטוי רגשית שתיטיב עמנו.


לימוד של רגשות רצויים וידע חסר שישרת את המטופל בתוך מערכת היחסים

יכולת הלמידה האנושית והתאמת האדם לסביבתו לצורך הישרדותו היא עצומה, ואולי אף חסרת אין סופית. אנו מגיעים לכאן עם נטיות התנהגותיות, זכרונות ומשקעים מחיים קודמים ומהתקופה שבין הגלגולים וממשיכים ללמוד ולהתפתח כל העת. בתקופת חיינו הראשונה, מורינו המשמעותיים ביותר הינם הורינו וזה על גבול הקלישאה לומר שאנו מחכים את מה שראינו בבית בזוגיות של הורינו ו/או משעתקים אל מערכת היחסים הרומנטית שלנו בבגרותנו את דפוסי ההתקשרות והתקשורת שאפיינו את מערכת היחסים שלנו עם ההורה מהמין המנוגד. היות שלא בכל הבתים, בלשון המעטה, מתקיימת תקשורת חיובית ומעריכה בין ההורים ובין ההורים לילדיהם, הרי שהידע כיצד ניתן לפעול אחרת חסר לנו. ואין כוונתי למחסור בתיאוריות על תקשורת זוגית בונה, אלא לחוסר ביכולת רגשית ו'בתוכנות התנהגותיות', שיוטמעו בתת המודע ויאפשרו התנהגות אחרת . במהלך הטיפול בתטא הילינג נוכל ללמד את המטופל לחוות רגשות שמעולם לא חווה וללמד אותו התנהגויות חדשות שישרתו אותו. לימוד זה לא נעשה בצורה מילולית אלא באמצעות הורדת תוכנה תואמת מהרקיע השביעי ישירות אל תוך המערכת של המטופל. לדוגמה, אם אנחנו נמנעים מזוגיות או מחבלים בה בשל פחד הנטישה שלנו, נוכל ללמד את עצמנו "איך זה מרגיש לחוש בטוחים בתוך מערכת יחסים זוגית". אם אנחנו נוטים ליצור דפוסים של מאבקי כח בשל חוסר הבטחון שלנו או בשל העובדה כי זה מה שראינו בבית ההורים, נוכל ללמד את עצמנו "איך זה מרגיש להיות בעל תחושת ערך עצמי גבוה" או "איך לנהל תקשורת מאפשרת עם בן הזוג שלנו" וכדומה.

טיפול באחרים הוא תהליך מורכב, שדורש ידע, מיומנות ואולי לפני הכל, הרבה אנושיות, בלי קשר לשיטה בה משתמש המטפל. תטא הילינג מאפשרת לנו לגדול ולהשתנות במהירות, להרחיב את המודעות שלנו ולהגדיל את דרגות החופש של יכולת הבחירה שלנו. כשאנו מנוהלים על ידי דפוסים מתת המודע אין אנו חופשיים לבחור וליצור בעולמנו. כשאנו מודעים אליהם – אנו כבר הופכים חופשיים יותר, מפני שאינם עוד בצללים. אבל בכך אין די. יכולת המטפל בתטא הילינג לגשת אל תת המודע של המטופל ו/או של עצמו וממש לשנות את התכנות, מאפשרת קפיצה קוונטית במודעות עצמית-רוחנית וביכולת לבטא אותה בחיי היום יום.


מאמרים קשורים

Back to top button