טיפולים ברפואה משלימה

תטא הילינג – דרך אחרת לשינוי

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, אילי קפלן
תטא הילינג- ריפוי באמצעות אנרגיה אינסופית של אהבה ללא תנאי, שמקבלת אותנו כפי שאנחנו, לא שופטת ולא מבקרת.

תטא הילינג היא שיטה מופלאה שלא פשוט להסביר אותה בלי לחוות אותה, אז אני אנסה להעביר אליכם את עקרונות השיטה, בצורה הכי פשוטה אני יכולה. זהו כלי שמאפשר לי ללוות אנשים בדרכם אל המציאות שאותה הם מבקשים ליצור, אל האמת שלהם ובעיקר אל עצמם, ונותן לי את האפשרות לבחון את עצמי,לשנות ולהשתנות, ברמה יומיומית.

אז קודם כל, מה זה בכלל תטא הילינג?
הילינגריפוי באמצעות אנרגיה
תטא- במובן של גלי המוח (ישנם חמישה גלי מוח), שעוברים לפעול בצורה איטית יותר כאשר אנחנו מתחברים לאנרגיה המדוברת, ובזמן הטיפול. בגלי תטא תת המודע נגיש יותר
תטא הילינג- ריפוי באמצעות אנרגיה אינסופית של אהבה ללא תנאי, שמקבלת אותנו כפי שאנחנו, לא שופטת ולא מבקרת.
רק אומרת- לא טוב לך? משהו חסר? בוא נראה מה צריך לעשות כדי לשנות. אין בה דואליות- טוב או רע- ואין אמת אחת ברוב המקרים. יש המון אפשרויות לכל סיטואציה, מכיוון שהיא אינסופית, והבחירה היא רק שלנו.
התפישה היא שתת המודע בנוי ממערך שלם של אמונות ותפישות, מתוך החוויות שצברנו, ואנו לא מודעים לחלק מאוד גדול ממנו, כעצם לרובו. אותן אמונות יוצרות את המציאות שלנו, כולל את הסימפטומים הפיזיים, ובטיפול כזה אנו חושפים את האמונות שחוסמות ומגבילות, באמצעות תקשור עם האנרגייה- ומשנים….


המטרות העיקריות בטיפול מהסוג הזה כפי שאני מבינה אותו הן קודם כל-

*לדעת שיש לנו את זכות בחירה ואת היכולת להחליט איך החיים שלנו ייראו (ולממש זכות זו),
*ליצור בחיים שלנו כל דבר שלא קיים בהם כרגע והיינו מייחלים לו,
*לשחרר כל עכבה, תחושה או רגש שמפריעים לזרימה אופטימלית עם החיים,
*לממש את הפוטנציאל האמיתי שקיים בפנים- וזה אומר להסיר כמה שיותר פחדים או מחסומים שמעכבים,
*להביא ריפוי לכל כאב פיזי או מחלה שקיימת בגוף ע"י מציאת הגורם האמיתי והשורשי להופעתם- מה אנחנו צריכים ללמוד מהם, איזה תפקיד יש להם בחיים שלנו ואלו אמונות/מחשבות/דפוסים יכולים להזין אותם (לגלות מהו השורש ולא לטפל רק בסימפטום).

איך בדיוק עושים את זה….??
קודם כל מתחברים לאנרגיה, ומקבלים ממנה הכוונה לגבי הטיפול- מה נכון לאדם שמולי ברגע הנתון הזה. אני מניחה שהמילה תקשור תהיה מוכרת לחלק מכם, ולמי שלא- זאת ההכוונה שהתכוונתי אליה. תקשור זאת היכולת לקבל אינפורמציה ממקור חיצוני (במקרה הזה, אנרגיה של ריפוי ואהבה).
והטיפול עצמו….נעשה בישיבה, אחד מול השני, כאשר העבודה נעשית על ידי טכניקות שונות והכוונה שלי את המטופל באמצעות שאלות- שכולן מכוונות לאותו המקום-
להגיע לאמונות בסיסיות, שורשיות, שיושבות בבסיס נשמתנו, בחלקים הלא מודעים, שהם אלו שמכוונים את החיים ויוצרים את המציאות היומיומית. מעל אותם שורשים נבנה מגדל של אמונות נוספות, וכמו ששולפים את הקובייה התחתונה במגדל-
כל המגדל מתפרק…וכשאנחנו משנים את עצמנו מבפנים, כך גם מציאות חיינו משתנה.

אתם בטח שואלים ואז מה…, איך בדיוק זה אמור להשתנות?
השינוי הוא ברמה האנרגטית, ברמת התת מודע. בעצם כמו לתכנת מחשב מחדש, לשלוף ווירוסים שגורמים לו לפעול באיטיות, להכניס אינפורמציה חדשה שתגביר את היעילות שלו ותגרום לו לעבוד כמו חדש.


ואיך יודעים שזה אכן משתנה בתת מודע?

שתי דרכים:
הראשונה, שמתבצעת במהלך הטיפול, היא השימוש במבחן השריר של הקינסיולוגיה שמאפשרת לנו לראות בשיטה פשוטה מאוד, על ידי בדיקת שריר- עם האצבעות או הזרוע, אילו אמונות קיימות (או לא קיימות) בתת מודע שלנו. למשל: אמונות כמו אני אדם שמח, החיים הם סבל ומאבק, אני מספיק טובה ועוד רבות…
*על פי הקינסיולוגיה השריר למעשה נותן את התשובה לגבי האמונות שקיימות בתת מודע.
בתחילת או במהלך הטיפול אנחנו בודקים ביחד ורואים איזה אמונות קיימות בהקשר לנושא שעליו עובדים, ובסוף הטיפול בודקים שאכן הן השתנו.
אז ברור שלסמוך על מבחן השריר שהראה שינוי זה לא מספיק, כי אנחנו רוצים להרגיש את השינוי בפועל, מה שמביא אותנו לאפשרות השנייה- והכי חשובה: היכולת להרגיש את השינוי בתחושה, במחשבה, בעשייה- כבר מעכשיו.
זה בעצם הדבר האמיתי,שאיננו מחליף בשום מקרה את האפשרות הראשונה שציינתי.
משהו בתחושה, בכל רמה שהיא, ואפילו ברמה מינורית, וכבר מהטיפול הראשון/שני, אמור להשתנות. וברוב המקרים משתנה…

כל מה שתיארתי בתהליך הזה קורה מתוך ההנחה הבסיסית שהתת מודע מכוון ויוצר את החיים שלנו,את התחושות, את ההתנהלות.
אם החלק המודע (שהוא קטן בהרבה מהחלקים המודעים) היה זה שקובע- היה יותר פשוט לא? היינו חושבים מחשבות חיוביות, מדמיינים ומתכווננים למה שאנחנו רוצים וזה פשוט היה קורה. והרבה פעמים זה אכן קורה, אבל למה לא תמיד? כי יש הרבה מצבים שבהם אין תאום בין המודע (המחשבה) לבין האמונות השורשיות שקיימות בתת מודע, ובסופו של יום מי שקובע איך תשוט הספינה שלנו- זה לא החלק המודע. יכול להיות שחלקכם לא יסכימו עם התפיסה הזאת, אבל מאז שנחשפתי אליה אני רואה כמה הדברים אכן מתנהלים כך.
אני אתן לכם דוגמא אישית, במשך המון זמן רציתי זוגיות. יצרתי קשרים כאלו ואחרים אבל אף אחד מהם לא התפתח לקשר משמעותי וארוך. לא הצלחתי להבין איך זה קורה- הרי אני כל כך מוכנה, בשלה ורוצה זוגיות, אז מה קורה פה?!
במהלך הקורסים של תטא הילינג, עשיתי הרבה מאוד עבודה פנימית על הנושא הזה, וגיליתי אמונות שהדהימו אותי לגמרי:
אני לא ראויה להיות בזוגיות, אני חייבת להיות לבד, אסור לי להיות בזוגיות ועוד… כמובן שאמונות שורשיות יותר ישבו מתחת, שנוצרו מתוך חוויות במהלך חיי, אבל הבנתי בצורה חד משמעית שקיימים בי חלקים שחוסמים את הזוגיות הנכונה מלהגיע, ושאני צריכה לעשות את העבודה הנכונה כדי שהן ישתנו.

זאת דרך טיפול שונה, מעניינת, מאתגרת ויעילה מאוד, מכיוון שהיא מאפשרת להגיע למקומות נסתרים שקשה, וכנראה גם בלתי אפשרי, להגיע אליהם בדרך אחרת. אני משלבת תטא הילינג גם עם דמיון מודרך ועבודה במגע, שמאפשרת לשחרר תחושות מרובד אחר- הגוף הפיזי. השילוב יוצר חוויה אחרת לגמרי של טיפול.


מאמרים קשורים

Back to top button