הדרכת הורים

לנתק את הילדים מהמסכים

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, לוסי רבין
יש דרך לנתק את הילדים מהמסכים, אבל כמו כל התחלה וכל שינוי, יש צורך ברצון אמיתי לעשות שינוי ובהתמדה לאורך זמן על מנת להטמיע את השינוי.

מי מההורים שבינינו לא מכיר את הבהייה חסרת התכלית במסכי הטלוויזיה או המשחקים המצפצפים במחשב או בסמארטפונים? זו נקודה כואבת בכל משפחה שיש בה ילדים ומתבגרים. הריצודים האינסופיים של הטלוויזיה, התקשורת הנעשית דרך מסכים, ההתמכרות של הילדים לצגים, והפחד שלנו ההורים לנתק אותם מהעולם.

רובנו משתוקקים לראות את הילדים שלנו עוסקים ביוזמתם בפעילות יצירתית, במשחקי חשיבה ודמיון, בפעילות גופנית, אבל כשיש כאלו פיתויים טכנולוגים, לא פשוט להתמודד איתם.


אז מה עושים?
יש דרך לנתק את הילדים מהמסכים, אבל כמו כל התחלה וכל שינוי, יש צורך ביציאה מאזור הנוחות, בנכונות, ברצון אמיתי לעשות שינוי ובהתמדה לאורך זמן על מנת להטמיע את השינוי.

לילדים רבים היום יש חדר משלהם, אבל האם תהיתם למה רוב הילדים נמצאים באזור הציבורי של הבית (סלון, מטבח, פינת אוכל, פינת משפחה…) ולא בחדר הפרטי שלהם למרות הפרטיות ולמרות שהוא גדוש בצעצועים ובמשחקים? הילדים שלנו זקוקים לחברה אנושית יותר מאשר לכל משחק. הם זקוקים לתקשורת ישירה עם בני אדם נוספים והם זקוקים לתנועה במשך שעות רבות ביום.

אם נחבר את בני המשפחה + משחק + תנועה, וניצור בבית סביבת משחק פעילה שבה לוקחים חלק כל בני המשפחה, הסביבה הזו תהווה אלטרנטיבה פעילה בריאה ומשפחתית, לכל הפעילויות היושבניות והפאסיביות הנעשות באופן יחידני.


למה חשוב להקנות הרגלים?
סביבת משחק פעילה וכן תזונה מאוזנת, חשובות לקיום אורח חיים בריא של כל בני המשפחה, אבל במיוחד הן חשובות בגיל הצעיר, בגיל שבו מוטמעים הרגלים.

מחקרים מראים שילדים פעילים ממשיכים להיות פעילים גם בבגרותם, כך שלהשקעה בסביבת המשחק בתקופת הילדות יש השלכות על אורח החיים שלהם בבגרותם.


מאמרים קשורים

Back to top button