צמחי מרפא

צמחי מרפא סיניים לטיפול בפוריות האישה – פרק ב'

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, אליאן ברט
עוד פרק בסדרת המאמרים על צמחי מרפא וטיפול טבעי לפוריות האישה על פי הרפואה הסינית

אנחנו ממשיכים את סידרת המאמרים על צמחי מרפא וטיפול טבעי לפוריות האישה על פי הרפואה הסינית.
בעיות פוריות – אתם לא לבד…
בעיות פוריות וקושי להרות הנם חוויה לא פשוטה ומלחיצה, אולם אם זה קורה לכם, דעו שאתם לא לבד – זוגות רבים בימינו מתמודדים עם הפרעות ודחיות בקליטה להריון. חשוב שתדעו שברפואה הסינית קיימים טיפולים יעילים מאוד ופורצי דרך בטיפול בבעיות פוריות אצל נשים! לפניכם חלק שני במאמר המביא מידע מקצועי ומקיף אודות צמחי המרפא הסיניים והשפעתם מרחיקת הלכת בטיפול בבעיות פוריות האישה, שיעילותה המדהימה הוכחה במחקרים מדעיים. אנו מזמינים אתכם לעיין ולקרוא את
את הכתוב להלן כמו גם שאר חלקי המאמר (צמחי מרפא סיניים לטיפול בפוריות האישה – חלק א' וחלק ג'), ולהרחיב את ידיעותיכם בנוגע לפוריות בראי הרפואה הסינית ובעיקר לדרך טיפולית זו העומדת לרשותכם.


צמחי מרפא סיניים לטיפול בפוריות האישה
אי אפשר למנות מספר מוגבל של צמחי מרפא הסיניים היעילים לטיפול בפוריות האישה, מאחר וקיימים מאות צמחי מרפא, מתוכם נבחרים בין 4-15 צמחים להרכבת פורמולה המותאמת אישית על פי האבחנה הייחודית לכל מטופלת. יחד עם זאת, ניתן לחלק את הצמחים לקבוצות עיקריות על פי האסטרטגיה הטיפולית שלהם. בחלק א' של המאמר פירטנו את פעילותם של צמחי מרפא המחזקים את האנרגיה (הצ'י) ומזינים את הדם, ונגיעתם לטיפול בפוריות. לפניכם מספר קבוצות נוספות של צמחים המשמשים לטיפול בפוריות האישה:

1. צמחי מרפא לחיזוק היין
• צמחי מרפא המחזקים את היין: היין, הנו האלמנט המזין והמעגן בגופנו, ונחשב גם כמקושר לאנרגיה הנקבית באדם ובעולם. יין ברמה מאוזנת ומלאה חשוב לתפקוד תקין של מערכת הפוריות הנשית, ומשפיע, בין היתר, על האיזון ההורמונאלי בגוף ועל מצב הריר בצוואר הרחם בעת הביוץ, שאיכותו חשובה להישרדות תאי הזרע בדרכם אל הביצית. מצבי חסר יין עשויים לגרום לסימפטומים הדומים לאלו של גיל המעבר, גם אצל נשים צעירות, כדוגמת גלי חום, הזעות לילה, דפיקות לב מהירות, ועוד. ברפואה הסינית ניתן לאבחן מצבים אלו ולטפל בהם באופן יעיל ומעמיק. הנה דוגמאות לצמחי מרפא המחזקים את היין ותומכים בפוריות אצל נשים: פרי האטד (gou qi zi), שורש רימניה מבושל (shu di), אקליפטה (han lian cao).


2. צמחי מרפא לחיזוק היאנג
• צמחי מרפא המחזקים את היאנג: היאנג, הנו האלמנט המחמם והמניע בגופנו. יאנג מספק דרוש על מנת להבטיח את פריצת הביצית מהזקיק וקיומו של הביוץ, וכן חוסר בו מתקשר למצבי המכונה ברפואה הסינית: קור ברחם. במצב של קור ברחם, ייתכנו הפרעות בקליטה להריון גם ללא אבחנה מוגדרת ברפואה הקונבנציונאלית, וניתן על פי סימפטומים שונים לעמוד על קיומו. קור ברחם יבוא לידי ביטוי, בין היתר, בתחושת קור סובייקטיבית בגוף כולו, כאבי בטן וגב תחתון כרוניים או בעת הווסת, נטייה לעודף משקל ולבצקות ועוד. בנוסף לכך, מצבים של חסר ביאנג עלולים לגרום לבעיות מחזור והיעדר ביוצים או ביוץ לעתים רחוקות, כפי שקורה במצבים של תסמונת השחלות הפוליציסטיות. חוסר יאנג עלול גם לגרום להפלות, כיוון שבהיעדרו חסרה אנרגיה עולה ועלולה להיווצר צניחה מטה. להלן מספר צמחים שניתנים למטופלות שאצלן אובחן מצב של חוסר יאנג: אפימדיום (yin tang huo), קוסקוטה (tu si zi) ואאוקומיה (du zhong).
• צמחים המחזקים את הג'ינג: הג'ינג, נחשב לתמצית המולדת של החיוניות והפריון באדם. מצבו ושפיעתו של הג'ינג בגוף משפיעים על ההתפתחות והגדילה, ואילו התכלותו באה לידי ביטוי בסימני הזדקנות אופייניים, כמו נשירת והלבנת השיער, אובדן שמיעה, חולשת עצמות ועוד. אך יותר מכל משפיע הגי'נג על תפקוד מערכת הפוריות. הג'ינג הנו מולד, וחסרונו נובע מסיבות גנטיות, ומתבטא פעמים רבות בבעיות פוריות מושרשות שתחילתן בהתפתחות מינית מאוחרת ובעיות במחזור החודשי מגיל צעיר. למרות זאת ניתן באמצעות צמחי מרפא לשמר ולהעצים את הגי'נג ועל ידי כך לסייע גם לבעיות פוריות שנחשבות כקשות לטיפול, כמו רמות גבוהות של FSH ורזרבה או תגובתיות שחלתית נמוכות. להלן מספר צמחים הניתנים לחיזוק הג'ינג: ארכובית סינית (he shou wu), דובדבן האודם (shan zhu yu), זרע הלוטוס (lian zi).

צמחי מרפא סיניים לטיפול בפוריות האישה – פרק א' לחצו כאן
צמחי מרפא סיניים לטיפול בפוריות האישה – פרק ג' לחצן כאן


מאמרים קשורים

Back to top button