רפואה סינית

טיפולי פוריות ברפואה הסינית

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, דוד ושרה מעוז
לרפואה הסינית ניסיון עתיר שנים בענייני הריון, פוריות, בעיות פוריות ולידה, עד כה הוכח שבתמיכת טיפולי הרפואה הסינית הסיכויים לכניסה להריון ושמירתו גדלו באופן משמעותי.

כיום, רבים נעזרים טיפולי פוריות ברפואה הסינית, זאת משום שהיעילות של טיפולי רפואה סינית בהגברת הפוריות אצל נשים ואצל גברים היא רבה.
סיפור מקרה: איילת ילדה את בנה הבכור בגיל 30, בגיל 43 החליטה שרוצה להרות פעם נוספת והחלה בניסיונות באופן טבעי, אך ללא הצלחה מרובה. האכזבה היתה מלווה במספר הפלות חוזרות ונשנות ואז פנתה לטיפולי IVF,לאחר שגם שם נחלה אכזבות רבות החליטה בייאושה הגדול לפנות לטיפול פוריות באמצעות דיקור. במשך שלושה חודשים קיבלה טיפולי רפואה סינית, האבחנה הייתה כי רמות ה FSH  אינן מאוזנות, מה שהקשה על הפריית הביצית ע"י זרע תקין. לאחר איזון המחזורים וטיפול באמצעות דיקור, מקץ שלושה חודשים, נכנסה איילת להריון וילדה לפני כשנה את בתה לאחר קליטה טבעית וכניסה טבעית ומהירה להריון. התמיכה נמשכה גם בהיותה בהריון למניעת הפלה והרגעת העובר ואיילת ילדה את ביתה לאחר הריון ולידה שצלחו באופן טבעי ומאושר.


כיצד הרפואה הסינית מטפלת ועוזרת בבעיות פוריות?
הרפואה הסינית יכולה להוות טיפול משלים ל-IVF ולכל טיפולי הפוריות האחרים שברפואה המערבית אך יכולה בהחלט לשמש כטיפול פוריות מלא ונפרד בפני עצמו. ברפואה הסינית נשתמש בדיקור, תזונה, תוספי מזון, מוקסה וצמחי מרפא, כל אלה בהתאם לאבחון הספציפי ולמצב האישה וצרכיה.
לטיפול מספר שלבים:

שלב ראשון – הסדרת המחזור החודשי
בטרם ניגשים לטפל נקודתית בבעיית הפוריות של האישה, באם מקור הבעיה הוא אצל האישה, חשוב להסדיר לה את המחזור. מחזור לא סדיר, משמעו הורמונים שאינם מאוזנים. טווח הזמן הרצוי של מחזור מאוזן, הינו בין 28 ל-35 יום. שלב הסדרת המחזורים אורך עד שלושה חודשים.

שלב שני – תמיכה וחיזוק הביציות- הרזרבה השחלתית
(ברמות גבוהות של FSH  ובמקרים של גיל מעל 40)
בדיקור סיני מלווה בצמחי מרפא ותזונה ניתן תוך שלושה חודשים לאזן רמות גבוהות מאוד של FSH ,לעזור לגופה של האישה לחזק את מאגרי הביציות שלה ולשפר מאוד את איכותן. שלב זה ייעשה בקליניקה במקביל להסדרת המחזור החודשי ויילווה באיזון הורמונלי מלא. לאחר שרמות הFSH ירדו ויתאזנו אפשר יהיה להתחיל בשלב השלישי – הכנת הרחם לקליטת העובר.

שלב שלישי– הכנת הרחם לקליטת העובר-תהליך ההשרשה
החל מהרגע שבו המחזור וההורמונים מאוזנים, ניתן להכין את הרחם לקליטתו של העובר, חיזוק תהליך ההשרשה. שלב זה הינו אינדיווידואלי ובהתאם הטיפול, הכולל דיקור, צמחים ותזונה מתאימה, משתנה ממטופלת למטופלת, כך שבסופו של ההליך, זרע הנכנס לרחם ייקלט. ישנן למשל נשים הסובלות משחלות פוליציסטיות, המונעות מהעובר להיקלט. אחרות סובלות מקור וחימום הרחם יפתור את הבעיה ויעזור מאוד לתהליך ההשרשה . הערכת זמן כוללת של הטיפול על כל שלביו (באם הטיפול באמצעות רפואה סינית בלבד) היא כשנה.


טיפול משלים ל-IVF:
הרפואה הסינית, אף מהווה טיפול משלים מצוין ל-IVF ולרפואה מערבית בכלל. הוכח כי דיקור, מעלה את ההצלחה של ההפריות ב-45%. רבים ממטופליי שניסו ממושכות להיכנס להריון באמצעות הפריות וללא הצלחה, הצליחו להיכנס להריון במהרה.

טיפול בפוריות הגבר:
באם בעיות הפוריות מקורה אצל הגבר, הטיפול עובד במחזורים של שישה שבועות (כ-40 ימים), פרק הזמן של ייצור הזרע. על-מנת להגיע לתוצאות, יש לטפל במטופל לאורך מספר מחזורי ייצור זרע. שלב זה אורך מינימום שלושה חודשים, בהם מטפלים בגבר ולאחריו מנסים להיכנס להריון. במידת הצורך יש אף לטפל בבעיות נוספות העולות דוגמת ספירת זרע, כשהפתרון לכך הוא העלאת רמת ההורמונים , על ידי טיפול באנרגית הכליות.

מניעת הפלה ושמירת העובר:
גם לאחר שהאישה נכנסת להריון, עדיין קיים סיכוי של 45%, שהעובר ייפול. למניעת הפלות יש לחזק את האישה ואת הרחם במשך שלושה חודשים, באמצעות דיקור ופורמולות  סיניות שמטרתן שמירת העובר,  הטיפולים מחזקים את רמת הצ'י בגוף, הדיקור והפורמולות מעלים את רמת ההורמונים בגוף ומחזקים את אנרגית הכליות שיחד מרגיעים את העובר ומחזקים אותו ברחם.

לרפואה הסינית ניסיון עתיר שנים בענייני הריון, פוריות, בעיות פוריות ולידה, עד כה הוכח שבתמיכת טיפולי הרפואה הסינית הסיכויים לכניסה להריון ושמירתו גדלו באופן משמעותי מאוד והביאו להריונות רגועים וטבעיים יותר.

בהצלחה

ליצירת קשר ופרטים נוספים על שרה מעוז


מאמרים קשורים

Back to top button