רפואה סינית

טיפול טבעי בנשירת שיער / התקרחות – טיפול טבעי שעובד

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, דרור וייסר
טיפול טבעי בנשירת שיער מאפשר שמירה וחיזוק מערכות הגוף אך גם מאפשר טיפול יעיל בנשירת שיער. כל מה שצריך לדעת על טיפול טבעי לנשירת שיער על פי הרפואה הסינית.

לפני שנתחיל להסביר על טיפול טבעי בנשירת שיער / התקרחות, חשוב לדעת שנשירת שיער הינה ברוחב המוחלט של המקרים בעייה אסתטית, אין בה סכנה בריאותית, אך השפעתה מבחינה רגשית עלולה להיות רבה.

אתם לא לבד! אצל כ– 25% מהגברים עד גיל 25 ניתן להבחין בסימני נשירת שיער לעומת כ- 75% אצל גברים סביב גיל ה– 60, אצל כמחיצתם נשירת השיער תהייה בקידמת הראש או בחלקה העליון של הקרקפת. אצל נשים ישנו משקל רב לשינויים הורמונליים המשפיעים מאוד על הידלדלות השיער וקצב הנשירה מוגבר לאחר גיל המעבר.

ישראל היא בין המדינות עם אחוזי נשירת השיער הגבוהים בעולם וישנן סיבות רבות לכך: רמת סטרס גבוהה, שינויי אקלים (בדגש על יובש ולחות) וסיבה נוספת היא שרובנו הגענו למדינה לפני דור או שניים וטרם הושלם תהליך ההתאקלמות.


חשוב להבין את ההבדל בין נשירת שיער להתקרחות, בהתקחות שערה שנשרה לא תצמח שוב בניגוד לנשירת שיער שבה הבעייה הינה זמנית והטיפול יחסית פשוט.

מבנה השיער:
השיער מורכב ברובו מקרטין (סוג של חלבון), ויטמינים (…B612 ,A ,B) ומינרלים (אבץ, ברזל, מגנזיום).
חיי השערה מחולקים לשלושה שלבים: שלב הצמיחה (אנגן) נמשך כשלוש שנים, שלב ההתנוונות (קטגן) נמשך מס' שבועות ושלב המנוחה (טלוגן) הנמשך כחודשיים ולאחריו השערה נושרת וזקיק השערה מתכונן לצמיחתה של שערה חדשה. שערת ראש צומחת בממוצע כ-1 ס"מ בחודש.
בראשו של אדם קיימים בממוצע בין 50000 ל – 150000 שערות, נשירה נורמלית היא בין 50 – 200 שערות בכל יום.

סיבות לנשירת שיער:
• גנטיקה.
• שינויים הורמונליים, נשים בגיל המעבר.
• נשים אחרי לידה ובתקופת הנקה
• מחלות (חוסר איזון בבלוטת התריס, הליקובקטר פילורי…), ניתוחים, שימוש קבוע בתרופות.
• תזונה לקויה, הפרעות עיכול, מחסור בויטמינים ומינרלים ודיאטות קיצוניות.
• מצבים רגשיים כגון מתח וחרדה.
• תכשירים לטיפוח השיער.
• כיסויי ראש אדוקים.
• שינויי אקלים.


טיפול בנשירת שיער / התקרחות על פי הרפואה הסינית
הרפואה הסינית מטפלת בנשירת שיער באמצעות דיקור סיני, המלצות תזונתיות, צמחי מרפא סיניים, רולרים (מזו רולר, 7 stars) וטיפולים נוספים אשר יכולים לעצור את נשירת השיער ולהחיש את קצב צמיחת השערות.
טיפול בנשירת שיער על פי הרפואה הסינית משפר את אספקת הדם לאזורים המתקרחים, מנקה את עור הקרקפת מעודפי שומן או מזין את עור הקרקפת במצבי יובש, במקביל לטיפול המקומי הטיפול מסייע לאיזון מערכות הגוף השונות ובכך מסייע לצמיחת שיער תקינה.

על מנת לתת טיפול נכון יש צורך באבחון מדוייק האבחון מתבצע באמצעות תשאול, אבחנת דופק ולשון ולאחר מכן מחליטים על דרך הטיפול.
בהתאם לסוג השיער ניתן לראות באילו איברים קיים חוסר איזון, לדוגמא: שיער דליל יעיד על חולשה בכליות, שיער חסר ברק יצביע על חולשה בריאות, שיער שביר, יבש או שיער דק מראה על חולשת הדם.
לרוב, לאחר כחודש רואים האטה/ הפסקה בקצב הנשירה, הידלדלות השיער ולאחר חודשיים נוספים מבחינים בצמיחה מואצת מחודשת של שערות הראש.
לרוב, נשירת שיער/ הדלדלות השיער היא רק סימפטום, הטיפול ברפואה הסינית נותן מענה עמוק ורחב יותר לבעייה ומטפל בשורש הבעיה (תרתי משמע).
הטיפול הסיני בניגוד לטיפולים המערביים אינו מכיל כימיקליים, הטיפול טבעי לחלוטין ואין תופעות לוואי.

המלצות לשמירה על שיער בריא:
עיסוי קרקפת להמרצת זרימת הדם, מומלץ באמצעות תמצית רוזמרין/ סרפד.
• להימנע משימוש בחומרים כימיים מזיקים לעור הקרקפת: מרככים, קרמים..
• להימנע מהחלקות שיער, צבע, סלסול… להבריש שיער עם מברשת רכה ולא צפופה.
• להקפיד על תזונה מאוזנת המורכבת מקטניות, ירקות, פירות, דגנים מלאים…

ליצירת קשר ופרטים נוספים על דרור וייסר


מאמרים קשורים

Back to top button