מאמר: דיאטה נכונה וכיצד להימנע מדיאטות משמינות?
מדורי תוכן
דיאטה נכונה וכיצד להימנע מדיאטות משמינות? | רפואה משלימה | דיאטה ותזונה | ראשי

דיאטה נכונה וכיצד להימנע מדיאטות משמינות?

דיאטה נכונה הינה דיאטה המאפשרת לשמור על הירידה במשקל לאורך זמן. מה צריך לעשות כדי לשמור על המשקל?
הגדל טקסט: Decrease font Enlarge font
דיאטה נכונה וכיצד להימנע מדיאטות משמינות? דיאטה נכונה וכיצד להימנע מדיאטות משמינות?
שתף בפייסבוק | גוגל פלוס | שתף בטוויטר | שתף בטוויטר |

דיאטת בזק, דיאטת כסאח, בואו לרדת 3 ק"ג בשבוע, שמונה ק"ג בחודש צועקות הכותרות בפרסומות... אך רבים מאלה שניסו את דיאטות הכסאח האלה, עלו את כל המשקל בחזרה לאחר תקופה מסוימת (ורבים מהם אך העלו במשקלם גם מעבר למשקל המקורי). אך איך יורדים שמקל נכון ולאורך זמן?

לפני שנתחיל שאלו את עצמכם: כמה אנשים אתם מכירים שהצליחו לרזות בעזרת דיאטה? כמה עשרות בוודאי, אבל כמה מהם הצליחו להישאר רזים אחרי הדיאטה לתקופה העולה על שלושה ארבעה חודשים? רק מעט.

כלומר אפשר לרזות כשעושים דיאטה, אך לטווח ארוך זה עלול לגרום להשמנה - כ-90% מאלה העושים דיאטה מעלים את כל מה שהורידו ואף מעבר לכך, זאת משום שדיאטות בזק אינן מתייחסות לנפש.

אך לדאבוני, חולקים לפעמים רגשות הנפש על תחושותיה של הקיבה.
אם הקיבה מאותתת בכל פעם שהיא חשה רעב, הרי הנפש מאותתת בכל פעם שרע וקוראת לפתור את הבעיה ע"י האוכל. ברגע שאתם עושים דיאטה ואוכלים תפריט מצומצם, אתם מרסנים זמנית את דרישות הנפש, אך הנפש לא יכולה להיות מרוסנת לאורך זמן. ביום מן הימים היא "תתבע את רצונותיה" והקיבה תיכנע לה.
מכאן, שכדי לרזות ולהישאר רזים לאורך זמן ובעצם לתמיד, עליכם ללמוד לספק גם את הצורך הנפשי וללמוד להבין את הגוף והנפש במקביל.
ובכן, צריך ללמוד לשנות את ההתנהגות והחשיבה. ראשית, תישאלו את עצמכם מדוע אתם רוצים להיות רזים? על מה אתם מוכנים לוותר? 
רק כאשר תהיו בטוחים שהינכם מוכנים לתהליך השינוי וההרזיה, תוכלו להתחיל.

הרזיה אינה עונש ולכן אין כל צורך להתנזר מהמאכלים שאוהבים.

כמו כן, יש להבין שהרזייה אינה פרויקט זמני אלא דרך חיים ולכן, יש לעשות זאת באופן תמידי, עקבי ובלווי שינוי חשיבה והתנהגות.
תוכנית הרזיה צריכה להיות מותאמת באופן אישי לכל אחד מכוון שלכל אחד סדר יום שונה, העדפות שונות, משקל שונה ומבנה גוף שונה.

דיאטה תגרום לעליה במשקל מסיבה נוספת: ההיפותלמוס, זהו החלק במוח ששולט על המטבוליזם. הוא זה שקובע את המשקל ע"י מנגנון וויסות משקל. מנגנון זה פועל לשמירת רמת שומן מסוימת, המנגנון לא יתן לגופך לאבד בקלות שומן. הוא ישאף לשמור אותה ברמה מאוזנת ללא תנודות. כאשר תנסו לרזות באמצעות דיאטה, מנגנון וויסות המשקל יגרום לך לתחושת רעב מלווה בסחרחורות, עייפות, כאבי ראש והרגשה כללית רעה.

בנוסף לכך, הגוף יפרש את הפחתת הקלוריות כרעב ויגרום לאגירת שומן ולא לאיבוד שומן. קצב המטבוליזם יורד על מנת לחסוך באנרגיה ולכן הגוף יעבוד לאט יותר. לדוגמא תמר החליטה להפחית ממשקלה 5 ק"ג ע"י אכילת מינימום והסתפקה ב-500 קלוריות בלבד. בתוך שבועיים אכן ירדו 5 ק"ג אך זמן קצר לאחר שאכלה בצורה רגילה עלתה חזרה הכל וזאת מפני שגופה התרגל ל-500 קלוריות ליום, כאשר נוספו 1000 קלוריות לא הייתה לו יכולת לשרוף אותן והוא אגר אותן כשומן. לכן דיאטות משמינות.

הדרך היחידה לרזות היא רק ע"י תפריט מותאם באופן אינדיבידואלי ומאוזן בשילוב תוכנית התנהגותית ושינוי חשיבה.

טיפים לירידה במשקל:
1. להפחית חצי ק"ג בשבוע - אם הורדת 2-3 ק"ג בשבוע פירושו שהדיאטה חריפה מידי.
3. לאכול מספר ארוחות ביום ולא ארוחה אחת גדולה.
4. להפחית מזון ומשקאות מתוקים.
5. להקפיד על שתית מים מרובה.
6. להמעיט שימוש בסוכר או להימנע ממנו לחלוטין.
7. להוסיף פעילות גופנית לפחות פעמיים בשבוע, היא גם שורפת קלוריות וגם מעלה את קצב המטבוליזם.
8. לזכור שאי אפשר לרזות ללא מחשבה ושינוי התנהגות.
9. לזכור שאין זה פרויקט זמני אלא לימוד לאורח חיים נכון ובריא.

בהצלחה!

ליצירת קשר ופרטים נוספים על ד''ר סיגל תמיר.

לקבלת יעוץ אישי מסיגל תמיר, התקשרו עכשיו: 072-2285800 שלוחה 123
מחפש מטפל/ת בתחום? בקטלוג המטפלים שלנו תמצאו את האדם הנכון... לחץ/צי כאן



עמוד זה נצפה ושותף 1007 פעמים. גם אתה יכול לשתף עם חברים
לחץ/צי עכשיו על סמל הרשת החברתית שלך והחברים שלך יוכלו ליהנות גם הם
שתף עם חברים: שתף בפייסבוק | גוגל פלוס | שתף בטוויטר | שתף בטוויטר |

image בית עם אנרגיה שלילית עלולים להיות מתחים, ריבים וכעסים. תחושת חוסר נוחות, חוסר חיוניות ועצבנות הם בהשפעת האנרגיה השלילית עלינו ובביתנו. לקטורת האמיתית העשויה משרפים וצמחים כוח רב לפוגג כל אנרגיה שלילית מסביבתנו
image הנה טיפים מיוחדים מה לעשות שאתם מחוץ לבית אבל עדיין רוצים לשמור על דיאטה נכונה ועל המשקל...
image לא תמיד אנשים מודעים לכך שקיימת אצלם בעיה בנוגע ליציאות, והם משוכנעים שמתן יציאה פעם פעמיים בשבוע הוא מצב תקין. ובכן, עצירות מוגדרת כאשר היא פחות משלוש יציאות לשבוע או כשקיים קושי במתן היציאות.
image אם ניתן דגש וחשיבות לחלומות חיינו, תינתן לנו האפשרות ללמוד בחיינו, באותו משך הזמן, פי כמה וכמה על החיים ועל עצמינו. נשיג הרבה יותר תובנות, נגדל ונשתפר פלאים.
image כאשר אנו מדברים על תזונה בריאה, אנו לאו דווקא מדברים על דיאטה או דיאטת כאסח, אלא אנו מתכוונים על מזונות אשר ישפרו את מצב בריאותנו ויעזרו לנו בירידה ושמירה על משקל תקין.
מטפל בתחום? בדוק כיצד אתה מופיע באינדקס המטפלים והיועצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן







דרג תוכן עמוד זה
5.00