מדורי תוכן

ראשי | רפואה משלימה | אורח חיים | די עם הלחץ הזה!

די עם הלחץ הזה!

די עם הלחץ הזה! די עם הלחץ הזה!

לחיים המודרניים, לנוחות, למיידיות ולמהירות יש מחיר: הלחץ. האם ניתן להפחית את הלחץ? האם ניתן לשנות את אורך חיינו או שאנחנו כבר שבויים בתוך מעגל קסמים שרק הולך ומחמיר? התשובות בפנים



לחיים המודרניים, לנוחות, למיידיות ולמהירות יש מחיר.... אחד המחירים הכבדים ביותר שאנחנו (הגוף והנפש) נאלצים לשלם הוא הלחץ. הלחץ התמידי החל משעות הבוקר ועד לשעות הלילה משפיע על כלל מערכות הגוף. האם ניתן להפחית את הלחץ? האם ניתן לשנות את אורך חיינו או שאנחנו כבר שבויים בתוך מעגל קסמים שרק הולך ומחמיר?

מהו לחץ? איך מגדירים אותו?
הלחץ הינו חוסר איזון בין הדרישות (כפי שהאדם תופס אותן) לבין יכולת התמודדותו עם דרישות אלו. לדוגמה: עמידה בלוח זמנים. האדם יחווה לחץ כאשר חשוב לו לא להיכשל בהתמודדות עם דרישות כגון: מטלות בעבודה, מטלות בבית, רצון להיות בסדר עם כולם.

הסימנים והתסמינים של לחץ 
קיים מגוון רחב של סימנים ותסמינים ללחץ. התסמינים יכולים להיות גופניים, רגשיים, נפשיים.
תסמינים הגופניים: נשימת יתר, קצב לב מואץ, רגישות של הקיבה ומערכת העיכול, הזעה מוגברת (בפרט בידיים), כאבי ראשנדודי שינה, חוסר סבלנות, עצבנות, התפרצויות.

תסמינים הרגשיים: תחושות חרדה, פחד, רוגז ומצב רוח רע. קשיי ריכוז, הערכה עצמית נמוכה, שכחנות וחששות.

איך מתמודדים עם לחצים?
חשוב לדאוג לתזונה נכונה, מנוחה ושינה.
פעילות ספורטיבית מורידה את תחושת הלחץ.
תרגילי רגיעה, דמיון מודרךמדיטציה עוזרים להרגעת הגוף.
חשיבה חיובית ואופטימיות עוזרת לנו להאמין שבסוף הכול מסתדר.

להלן תרגילים להתמודדות עם תחושת לחץ:

תרגילי רגיעה: תרגול של נשימות 
עצמו עיניים, קחו נשימה עמוקה דרך האף ולאט לאט הוציאו את האוויר. עשו זאת מספר פעמים. אפשר להשמיע מוסיקה מרגיעה. 

הרפיית הגוף
שכבו על הגב. קפלו את הידיים במרפקים ומתחו את השרירים עד כמה שניתן, שימו לב למתח השרירים. שחררו את השרירים ותנו  לידיים ליפול. שימו לב להרפיית השרירים. חזרו כמה פעמים על הפעולה ושחררו.

כיווץ שרירי הגוף מכפות הרגליים ועד הראש. כיווץ של כפות הרגליים - הרפייתן, כיווץ של השוקיים - הרפייתם, כיווץ של הירכיים - הרפייתם, כיווץ של הישבן - הרפייתו, כיווץ של שרירי הבטן - הרפייתם, כיווץ של כפות הידיים והרפייתם, כיווץ של שרירי הכתפיים והצוואר וכיווץ של שרירי הלסת והרפייתם. 

פעילות גופנית
פעילות גופנית קבועה, משפיעה בצורה משמעותית על מצב הרוח ותחושת הלחץ. חשוב להתאמן לפחות פעמיים בשבוע, בשבוע. אך ניתן לעשות  כל יום בין 5 ל- 10 דקות פעילות קבועה.

דמיון מודרך
רצוי ללכת למנחה מוסמך שיכל לקחת אותך בדמיון למחוזות מופלא להורדת הלחץ ניתן לבנות הרפיה מותאמת ואישית.
אפשר לחבר משפטים עצמיים – השאה (סוגסטיה)

דוגמאות למשפטים:
1. "מהיום אני מתחיל להרגיש, שאני נרדם בקלות וישן שינה עמוקה ובריאה בלילות".
2. "מהיום אני מתחיל להרגיש יותר שקט ויותר רגוע".

חשיבה חיובית
ללמוד לחשוב באופן חיובי כשאדם חושב חיובי, הוא הופך להיות אדון למחשבותיו במקום קורבן למחשבותיו.
 
דוגמאות למשפטים חיוביים:
•  היום הוא יום נפלא. אני בוחר לעשותו כזה.
• מידי יום אני מתמלא באמונה, בשמחה ובהתחדשות
• יש בי מרץ, יוזמה, סבלנות ונחישות בדרך להשגת מטרותיי
• אני בוחר ומחליט להרגיש טוב, חזק ובריא
• אני מקבל כוח ובריאות בכל נשימה ונשימה

מחפש מטפל/ת בתחום? בקטלוג המטפלים שלנו תמצאו את האדם הנכון... לחץ/צי כאן


2128 אנשים קראו ושיתפו עמוד זה. שתף עם חברים: Post on Facebook Twitter

מחפש מטפל בתחום? אינדקס המטפלים והיועצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן



עוד באותו נושא:

דמיון מודרך, אורח חיים, לחץ, חרדה, קשיי ריכוז, פחד, לחץ, הערכה עצמית נמוכה, מדיטציה, ורדית גולד מוזס, אורח חיים, חרדה, להפחית את הלחץ, רוגז, מצב רוח רע, שכחנות, חששות, התסמינים של לחץ, תרגילי רגיעה

תן ציון למאמר זה

5.00