מורים רוחניים מומלצים

מרים להב שליסר

מערכת אלטרנטיבלי
כתבה על מרים להב – שליסר מהישוב קציר, פסיכותרפיסטית הוליסטית המשלבת בעבודתה ידע מהעולם המערבי והפסיכולוגיה עם כלים וגישות מתחום הרפואה המשלימה, כמו נומרולוגיה טיפולית, מאסטר רייקי, הילינג, פרחי באך, אימון אישי, טריגר פוינט ועוד.

מרים להב שליסר – להתקדם תוך כדי תנועה. במסגרת מדור המומלצים של אלטרנטיבלי, אנו שמחים להציג את מרים להב – שליסר מהישוב קציר, פסיכותרפיסטית הוליסטית המשלבת בעבודתה ידע מהעולם המערבי והפסיכולוגיה עם כלים וגישות מתחום הרפואה המשלימה, כמו נומרולוגיה טיפולית, מאסטר רייקי, הילינג, פרחי באך, אימון אישי, טריגר פוינט ועוד.

מרים להב – שליסר, 50, עבדה תקופה ארוכה בתחום שכר ומשאבי אנוש, מה שלא מנע ממנה להיות אדם 'רוחני' ולשאול את עצמה שאלות נוקבות לגבי החיים ומשמעותם. כיום היא עוסקת בטיפול פרטני, "פול טיים", טיפולים מרחוק, מתחמי מטפלים וסדנאות ובנוסף יש לה פינה הוליסטית ברדיו קול הים האדום, שם היא מעלה נושאים לדיון מתחום הטיפול והגישות ההוליסטיות.


אז איך בעצם הגעת לתחום הטיפולי?
"הגעתי לעיסוק הנוכחי אחרי תקופות מאתגרות בחיים, שניתבו אותי להבנה שיש צורך בשינוי. באותם שנים, חוויתי קשיים רבים ושאלתי את עצמי (ואת היקום) למה 'זה' קורה לי, מה זה בעצם אומר, מה חסר ומה צריך לשנות ובכלל – ומה אני יכולה לעשות כדי לשפר את המצב ולהפיק ממנו את המרב…"

לאיזה מסקנות הגעת?
"עליתי על 'שביל' שהלך והתפתח עד שהבנתי שאני חווה תהליך של שינוי וכאוס פנימי למרות שכלפי חוץ 'הכול היה בסדר'. הבנתי שהבעיות הבריאותיות, חוסר השקט והתחושות הסוערות שליוו אותי הם בעצם 'מתנה' ושהנתיב הרוחני שלי כרוך בשינוי – להיות בהתבוננות מזווית שונה, לקיחת אחריות ועשייה. הבנתי שקודם כל, עלי לטפל בעצמי באמצעות לימוד ורכישת ידע, להתקרב ליעוד שלי ולעזור לאנשים אחרים. אני מאמינה שכל מי שנולד עם מהות של מטפל, צריך לעסוק בתחום זה, כי זה המסלול המשמעותי ביותר עבורו".

במה בדיוק היית צריכה לטפל? איך זה השפיע עלייך?
"במהלך שנות ילדותי חליתי לעיתים קרובות בדלקות גרון. אחרי צבא, בלוטת התריס שלי יצאה מאיזון (פעילות יתר). טופלתי על יד מרפא סיני שעזר לי מאוד אך שנים מאוחר יותר, התגלתה אצלי בעיה הפוכה (תת פעילות של בלוטת התריס). הנושאים הבריאותיים הובילו אותי להבנה שהם לא העניין, אלא שיש שם משהו יותר עמוק ורגשי. בחקירה כיצד אני הולכת לטפל בבלוטת התריס, פניתי לנוטרופתיה כמוטפלת ושם הייתה הבנה ברורה שאני רוצה להתעמק בעולם הזה והתחלתי ללמוד. תחילה למדתי במכללה ברמת גן אימון לתזונה ולחיים בריאים. כאשר סיימתי את לימודי שם, שוב הייתה הבנה, שזו רק ההתחלה. משם המשכתי ללימודי הפסיכותרפיה ההוליסטית, למה שהפך לבית שני עבורי, מכללת הנות בחדרה. לימודים שאפשרו לי גם לראות את עצמי וגם לקבל כלים טיפוליים מגוונים ורחבים בהם אוכל לטפל באנשים בכל הרבדים".

מה ה'אני מאמין' שלך?
"אני מאמינה כי כאשר האדם הגיע לפרשת דרכים, הוא יאפשר לעצמו להתקרב לעצמו. הוא יאפשר לעצמו לבחון מהם רצונותיו, מהם המשברים שיהפכו לאתגרים והכול בחוויה של תנועה בתהליך. בגישת הטיפול שלי אני רואה את האדם על כול רבדיו ולא את המחלה ולכן זה מאפשר לי לתת מענה רחב למטופל. בתהליך הזה מתאפשרת התבוננות של המטופל בעצמו ובכך לבחון מחדש את רצונותיו וכיצד אפשרי להפוך משבר להזדמנות."


 מי קהל היעד שלך? מה המיקוד שלך בעבודתך?
"קהל היעד שלי הוא אנשים שסובלים מחוסר איזון בריאותי ו/או רגשי ובמיוחד נשים בגילאי +35 שכבר עברו כברת דרך ומחפשות הגשמה אישית מלאה יותר בחיים. כשאדם מגיע אליי למפגש, אנו מתחילים בשיח שמתוכו עולים הנושאים שדורשים התייחסות. אני משלבת בעבודה גם שיח, פרחי באך, רייקי, טריגר פוינט, כלים אמוניים, קלפים ועוד".

כמה זמן תהליך כזה יכול להימשך?
"זאת שאלה טובה שאין עליה תשובה אחת נכונה. התהליך מורכב מחקירה, התבוננות ופעולה וזה תלוי בקצב האישי וגם בנכונות והבשלות לשינוי".

מה תכניותייך לעתיד?
"אני מתכננת להמשיך לעבוד מהבית וגם במרכזי טיפולים. כמו כן, אני בשאיפה להרחיב את פעילותי במסגרת הטריגר פוינט וטיפול ברקמות ובסדנאות רייקי ושילוב של יצירה באומנות".

מרים להב – שליסר, מטפלת בשיטת פסיכותרפיה הוליסטית תוך שילוב עם שיטות נוספות, מזמינה אתכם למפגש חווייתי שיכול לשנות את חייכם, בתנאי שאתם מוכנים לשיתוף פעולה ורוצים להשתחרר מדפוסים מוכרים (שכבר אינם פועלים לטובתכם) ומאזורי הנוחות…

◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆
ליצירת קשר חייגו עכשיו:
072-2285514
◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆

מאמרים קשורים

Back to top button