מטפלים מומלצים ברפואה משלימה

אורלי אברהם

מערכת אלטרנטיבלי
כתבה על אורלי אברהם, העוסקת בטיפולי רפואה משלימה לנשים, ילדים וגברים. אורלי מטפלת ברפואה סינית, התמחות בטיפול בבעיות פוריות, בעלת וותק וניסיון רב בתחום.

אורלי אברהם – בת אחת ועוד אחד. אנחנו שמחים לראיין במסגרת מדור המומלצים של אלטרנטיבלי את אורלי אברהם, עוסקת בטיפולי רפואה משלימה לנשים, ילדים וגברים. אורלי מטפלת ברפואה סינית, התמחות בטיפול בבעיות פוריות, בעלת וותק וניסיון רב בתחום.

בקליניקה טיפול בתינוקות וילדים בשונישין – דיקור יפני לילדים ללא מחטים. טיפולים בשיאצו, עיסוי שמנים, רפלקסולוגיה, נר הופי, פרחי באך, ארומתרפיה, ואוליגותרפיה – שיטת טבעוני, מיצוי ויטמינים ומינרלים מפירות וירקות.

בנוסף אורלי מטפלת, מרצה ומנחת סדנאות בארגון נעמ"ת וגם במסגרות אחרות, "סדנת יסודות הרפואה הסינית" ו-"סדנת רפלקסולוגיה" המיועדת להעשרה והרחבת ההשכלה ומכשירה  נשים לטיפול בעצמן ובני משפחתן. אורלי גם כותבת טור קבוע בעיתון 'חדשות  גליל'. המוטו שלה- המטרה הכי חשובה בחיים: בריאות. היא מסייעת לנשים ששואפות להיכנס להריון, מטפלת בילדים, בנוער ומבוגרים ומדריכה אנשים לחיות חיים בריאים, שלווים ומאושרים יותר.


מי יכול להבין לב אישה שכמהה להפוך לאימא, יותר מאישה שחוותה את התהליך בעצמה? אחרי אחת עשרה שנים של טיפולי פוריות קשים, הגיעה לעולם נופר, בת לאורלי ומשה אברהם. תשע שנים מאוחר יותר, לאחר שאפסו הסיכויים להביא עוד תינוק לעולם, אימצו בני הזוג, ביוזמתה ו'אישורה' של הבת, ילד אחד נוסף וקראו לו עומר. 

היום, כעשר שנים אחרי האימוץ, הם חיים כמשפחה מאושרת ורגילה לכל דבר. אולם, המסע הזה לא היה קל והיו לא מעט מכשולים ואתגרים עד שהגיעו אל המנוחה והנחלה.

אורלי אברהם, תושבת קריית שמונה, למדה בעברה הרחוק טכנאות אלקטרוניקה ומאוחר יותר – הנהלת חשבונות. היא עבדה בשני תחומים אלו שנים רבות, עד שיום אחד בהיר, קיבלה מכתב פיטורין. "באותה תקופה בעלי ואני, רצינו להרחיב את המשפחה. כיוון שלא הצלחתי להיכנס להיריון באופן טבעי, עברתי טיפולי פוריות ונעדרתי לא מעט מהעבודה. ואז – פוטרתי. בהתחלה הייתי קצת בהלם, אך דווקא בעלי, שהיה יותר אובייקטיבי ממני, כנראה ראה את הנולד, עודד אותי והציע לי להפוך את אורח החיים הפרטי שלי למקצוע".

היא ובעלה הפכו את המשבר הזמני למנוף לצמיחה אישית ומקצועית. כיום, היא מטפלת ברפואה סינית ורפלקסולוגית, המסייעת לאנשים להבריא את חייהם ומתמחה בטיפולים לנשים עם בעיות פריון השואפות להפוך אימהות.

מה הכוונה?
"כבר אז הייתי הרבה יותר מודעת מהסביבה לגבי אורח חיים בריא. כך מצאתי את עצמי, יום אחד, נוסעת עם בעלי, לתל אביב, כדי לבדוק בתי ספר למקצועות הרפואה המשלימה… בסופו של תהליך התלבטות והתייעצות, נרשמתי ללימודי רפואה סינית ב-'מכללה לרפואה משלימה' שנמשכו ארבע שנים ארוכות. זה לא היה קל ונאלצתי בגלל המרחק מהבית להישאר יומיים וחצי, כל שבוע, באזור המרכז. במהלך תקופה זאת, המשכתי בטיפולי פוריות עד שנכנסתי להיריון. מאוחר יותר, גם כשהייתי מרותקת למיטה בבית, דאגו לי בבית הספר וסיפקו את כל התמיכה והעזרה האפשריים. כשסיימתי את הלימודים, עשיתי סטאז' בבית הספר ובבית החולים בלינסון. מיד עם סיום הלימודים בעלי, משה, תמך ועודד אותי לפתוח קליניקה ולהתחיל לעבוד. התחלתי לטפל באנשים ב'קטן' באחד מחדרי הבית ובמקביל המשכתי ללמוד רפלקסולוגיה ב-'רידמן' סניף טבריה. לפני שנה, הגשימה אורלי חלום ונסעה לעשות סטאז' בסין. במשך שישה שבועות בלתי נשכחים, עבדה צמוד לצוות המקצועי ועם קולגות שהגיעו מרחבי העולם, בבית חולים השייך לצלב האדום. בנוסף לצבירת ידע וניסיון עצום, זכתה אורלי, כ'תלמידה' המבוגרת ביותר בקבוצה, לחוויה נוספת בדמות כתבה עיתונאית בכלי התקשורת המקומיים".

מה מיוחד בטיפולים שלך?
"אני משלבת בטיפולים רפואה סינית ורפלקסולוגיה, שני תחומים עוצמתיים ויעילים שמשלימים אחד את השני. כעיקרון, אני דוגלת בשימוש בשיטות טבעיות ככל האפשר הכוללות בין היתר התאמת תזונה,צמחי מרפא ועוד. חשוב לי להדגיש שמתוך אידיאולוגיה, כל הגישה הטיפולית שלי מבוססת על פשטות. למשל, אני לא מכניסה לקליניקות שלי מחשב (סניף אחד בקריית שמונה והשני – בו אני מקבלת פעם בשבוע, בקיבוץ שמיר). למה? כי אני מאמינה בקשר הישיר והטבעי עם האדם. גם איני מכינה טפסים מוכנים ומודפסים מראש… במפגש הראשוני, כלי העבודה ההתחלתיים הם: דף נייר ושני עטים. אני מתחילה שיחה עם המטופל, רושמת מספר פרטים אישיים בסיסיים, שואלת למה הגיע, האם הוא נוטל תרופות קבועות ומה הסימפטומים והרגלי החיים שלו. אני כותבת במדויק את הכול (עצם השימוש והבחירה במילים מסוימות מעיד על תחושותיו ורגשותיו כמו על תפיסת עולמו של המטופל). במהלך השיחה, הכוללת מגוון שאלות לגבי הרגלי שינה, עצבנות ועוד… קריאת בדיקות דם, התבוננות בשפת הגוף, מאפשרות לי לראות את התמונה השלמה של המטופל. אני גם משלימה את האבחון באמצעות בדיקת לשון וכפות הרגליים. אגב, גוף האדם מלא 'מפות' שניתן להיעזר בהן לאבחון במקרה של קושי להגיע למקור הבעיה (אוזניים, בטן וכו(".

תוכלי לתת דוגמה להמחשה?
"אחד המטופלים שלי, בחור צעיר, סבל מגירוד חזק ומתמשך בעור הגוף. הרופאים שבדקו אותו, לא מצאו פתרון וכשהגיע אליי, היה מיואש לגמרי והגדיר זאת כמוצא אחרון. לאחר האבחון, לי היה די ברור שהבחור סובל מסימפטומים חריפים של קנדידה. על מנת לוודא זאת, המלצתי לו לעשות בדיקת צואה מיוחדת שיכולה לתת תשובה ברורה וחד משמעית, לגבי קיומה של הפטרייה במערכת. התשובה החיובית לא אחרה לבוא וכך התחלנו לטפל בו בהתאם. הבחור שינה את צורת התזונה הקודמת שלו וקיבל טיפולים משולבים של דיקור ורפלקסולוגיה. תוך זמן קצר נעלמו מרבית התופעות הקשות מהן סבל, בין היתר: הגירודים והפצעים בגוף, עייפות כרונית וחולשה… 

במקרה אחר, הגיעה אליי אישה בת 60+ שסבלה מצניחת שלפוחית השתן. למרות שהיא באה בחוסר אימון מוחלט, רק בעקבות לחצים של בעלה שהיה מטופל אצלי, הסכימה לנסות. עבדתי אתה על חיזוק השלפוחית ו'הזזה' שלה למקום הנכון. מאז עברו שנתיים, האישה לא עברה את הניתוח ומרגישה מצוין!".

מיליארד סינים לא טועים
"לפני כשנה וחצי הגשמתי חלום ונסעתי עם קבוצת מטפלים והמורה שלי לעבוד בבי"ח של הצלב האדום בסין. המיוחד בבי"ח – עבודה לפי הרפואה הסינית העתיקה, ללא תרופות. מגיעים אליו מכל העולם. ביה"ח עשה את הפתיחה החגיגית עם נציגים מהממשל הסיני כשהיינו שם. נוסף לזה כתבו עליי כתבה בעיתון המקומי, בה מסופר על היותי מטפלת ותיקה שבאה ללמוד עוד ולעבוד במקור הרפואה הסינית."


את עוסקת בשיטת שונישין תוכלי לספר על השיטה?
"שונישין זה דיקור לילדים ללא מחטים, הטיפול אינו פולשני ואינו גורם לכאב או לפחד אצל תינוקות וילדים, ההפך הוא הנכון אצלי נהנים בטיפול, אלו העקרונות הבסיסיים של שיטת השונישין.
הפירוש של "שונישין" ביפנית  זה מחטים לילדים. בטיפול אני משתמשת בכלי מתכת עדינים שתפקידם לגרות נקודות דיקור, מרידיאנים ואזורים בגוף באופן חיצוני וללא שימוש במחטים.
הילד מרגיש את הטיפול כמו דיגדוג, גירוד נעים או מעין ליטוף, אפשרי לעשות את הטיפול תוך כדי משחק או הקראת סיפור.
ניתן לטפל בעזרת השיטה במגוון בעיות כמו שפעת, הצטננות, דלקת גרון, שיעול, חיזוק מערכת החיסון, בעיות התנהגות, בעיות גדילה והתפתחות, מחלות דרכי הנשימה, אסטמה של ילדים,  ברונכיטיס, ברונכיוליטיס, דלקת ריאות, דלקות אוזניים, שקד שלישי (אדנואיד/פוליפ), שקדים מוגדלים, חוסר שקט ועוד."

כל הטיפולים מצליחים?
"אני לא מאמינה בהצלחה של 100%! מרבית המטופלים שלי מצליחים להבריא אולם יש גם מקרים בודדים של אי הצלחה. אם אני רואה שאחרי שלושה טיפולים אין תזוזה במצב, לדעתי זה לא הוגן להמשיך את זמני ואת כספו של המטופל. במקרה כזה אני מפנה את האדם למטפל אחר".

לאורלי נסיון רב בתחום, מסייעת לנשים ששואפות להיכנס להריון, מטפלת בתינוקות, ילדים, נוער ומבוגרים. מדריכה אנשים לחיות חיים בריאים, שלווים ומאושרים יותר.

אני מזמינה אתכם לקליניקה שלי, בה תוכלו ליהנות מטיפולים ויעוץ אישי.

◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆
ליצירת קשר חייגו עכשיו: 072-2285881
◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆

לאזור האישי שלי באלטרנטיבלי

מידע נוסף על אורלי אברהם

מאמרים קשורים

Back to top button