מטפלים מומלצים ברפואה משלימה

דניאל לואיס

מערכת אלטרנטיבלי
כתבה על דניאל לואיס, תושב קיבוץ צרעה, ליד ירושלים. דניאל לואיס עוסק בפסיכולוגיה תהליכית – גישה רב תחומית רחבה וייחודית המאפשרת ליווי ותמיכה ביחידים, במשפחה ובחברה בדגש על העצמה של תהליכי שינוי וצמיחה.

דניאל לואיס – אחד שיודע. במסגרת מדור המומלצים של אלטרנטיבלי, אנו שמחים להציג בפניכם את דניאל לואיס,  תושב קיבוץ צרעה, ליד ירושלים. דניאל לואיס עוסק בפסיכולוגיה תהליכית – גישה רב תחומית רחבה וייחודית המאפשרת ליווי ותמיכה ביחידים, במשפחה ובחברה בדגש על העצמה של תהליכי שינוי וצמיחה.

איך התחלת את דרכך? איך הגעת לעסוק בשיטה זאת?
"נולדתי באנגליה והגעתי לארץ עם הורי בגיל שש. שתיים עשרה שנה לאחר מכן, חוויתי מספר משברים שכללו דיכאונות וחרדה מצד אחד וחוויות מיסטיות מצד שני שאז לא ממש הבנתי את משמעותם… אירועים אלה גרמו לי לצאת למסע של חיפוש במטרה להבין ולמצוא הסברים רחבים יותר לתופעות שעברתי, מעבר לתחום הפסיכולוגיה והפסיכיאטריה. גולת הכותרת של המסע הזה, הייתה שהות של שנתיים בכפר של ילידים אוסטרליים – האבוריג'ינים. שם נחשפתי לעולם השמאניזם ולתפיסת עולם ייחודית הרואה בחוויות מיסטיות ומשברים נפשיים תהליך התפתחותי – רוחני ולא 'שגעון' על פי הגדרות של התרבות המערבית. אחרי שחזרתי מאוסטרליה, המשכתי ללמוד את תחום הרפואה המשלימה עד שיום אחד התגלגל לידיי ספר בשם "גופו של השמאן" של ארנולד מינדל, מי שפיתח את גישת הפסיכולוגיה התהליכית. ארני מינדל היה פסיכולוג יונגיאני ופיסיקאי קוונטים. שורשיה התאורטיים של גישה זאת טמונים בתחומי פסיכולוגיה יונגיאנית, פיסיקה מודרנית, טאואיזם סיני ותאוריות קומוניקציה".


מה הרציונל של השיטה?
" ארני מינדל, האיש שפיתח את השיטה, למעשה הרחיב את השיח בין עולם החלום, שפת הגוף והסימפטומים הפיסיים, המשקפים לדעתו את החלקים הלא מודעים והכוחות הסמויים של הנפש. הוא הדגיש את האפשרות להכיר אותם לעומק ו'להחיות' אותם בזמן הנוכחי – כאן ועכשיו. פסיכולוגיה תהליכית עוסקת למעשה בהתבוננות מדויקת ובהעלאת המודעות לאספקטים גופניים ונפשיים שהוזנחו, הוכחשו או הודחקו, הבאים לידי ביטוי בחלומות, בסימפטומים, התמכרויות, במערכות יחסים ובמצבי תודעה שונים. על פי גישה זאת אין "נורמלי", "נכון", או "בריא". כל החוויות שאנו חווים ואפילו הקשות והטראומטיות ביותר הן חלק מהתהליך השלם של היותנו בני אדם ואין כל שאיפה לגרש או לתקן אותן אלא להיפך: להתקרב לחוויות אלה, להכירן ולהביא למודעות את המידע החשוב שהן מכילות ומשמעותו לחיינו. הנחת העבודה היא שכל סימפטום וכל קושי הם הזדמנות לאפשר מרחב מכיל, מכבד וקשוב לכל הקולות והחלקים הפנימיים שלנו".

מה ייחודה של השיטה ולמי היא מתאימה?
"ייחודיות שיטת הטיפול היא שימוש אקלקטי בערוצים חווייתיים, מילוליים לא מילוליים, כגון: ערוץ החישה והמגע, ערוץ התנועה, ערוץ הקול, הערוץ הוויזואלי, ערוץ מערכות היחסים וערוץ העולם כולו. המטפל 'זורם' בין הערוצים השונים ומחליף אותם, בהתאמה לתהליך של המטופל כאן ועכשיו וביחס לתהליך השלם. הטיפול מתאים לקשת רחבה של מצוקות; אנשים המתמודדים עם דיכאון, חרדה, פוסט- טראומה, התמכרויות ואנשים שעוברים משברים מסוגים שונים כולל מה שמוגדר כמחלות והפרעות נפשיות ורגשיות שונות. כמו כן אני מנחה קבוצות תמיכה עבור אנשים המטופלים במסגרות בריאות נפש שונות ומדריך צוותים העובדים עם אוכלוסיות מיוחדות אלה. בימים אלה אני שותף לתהליך הקמה של בית טיפולי לאנשים צעירים במשבר פסיכוטי ראשון (במקום אשפוז). הבית, שנקרא 'סוטריה' (ביוונית פירוש המילה: גאולה) מוקם בניהולו של פרופ' פסח ליכטנברג, ראש המחלקה הפסיכיאטרית בבי"ח הרצוג ולשעבר ראש החוג לפסיכיאטריה באוניברסיטה העברית .


מה המיקוד המקצועי שלך?
"אני מציע שירותי ליווי ותמיכה פרטניים בקליניקה שלי בקיבוץ צרעה. זהו שירות ייחודי המאפשר גישה אלטרנטיבית לבעיות נפשיות ורגשיות בגישה אינטגרטיבית המביאה למימוש הפוטנציאל בחיי היומיום ועולם הרוח.
אם אתם או מישהו יקר לכם סובל ממשבר נפשי- רגשי, אם אתם 'שומעים קולות' או 'רואים תמונות', אם אף אחד 'לא מבין אתכם', אם הרופאים מגדירים אתכם כ'חולים' הזקוקים לטיפול פסיכיאטרי ו/או פסיכולוגי, כדאי לכם להיפגש עם דניאל לואיס להתייעצות ובדיקת אפשרות של טיפול אלטרנטיבי יעיל ומועיל, כי הוא עבר זאת על בשרו, מצא פתרון, למד ויש לו ניסיון של למעלה מחמש עשר שנים… דניאל לואיס הוא… אחד שיודע!

◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆
ליצירת קשר חייגו עכשיו: 072-2285416
◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆

לאזור האישי שלי באלטרנטיבלי

מידע נוסף על דניאל לואיס

הנכם מוזמנים לבקר באתר שלי

מאמרים קשורים

Back to top button