אימון אישי

אימון אישי רוחני: איך נראים חיי?

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, אורלי נבון
כשנדע איך אנחנו רוצים להרגיש בכל רגע ורגע נוכל לפעול כדי להשיג את התחושה הזאת, התחושה הזאת תאפשר למחשבות שלנו להשתנות.

האם טוב לי בחיי?
האם אני מסופק?
האם אני סובל מסימפטומים פיזיים? או מבעיות פיזיות?
האם הנפש שלי שמחה?

כל דבר שיש בו מן הסטיה מקו הבריאות הנפשי והפיזי מורה על מחשה קלוקלת ועל האוטומטים שלנו.
מערכת העצבים שלנו עובדת בצורה מסויימת כשיש לנו כאב פיזי או נפשי.
כשאנו תקועים בחיים מערכת העצבים שלנו עובדת באופן מסויים .
כשאנו פועלים שמחים אנרגטים וזורמים יותר עם חיינו מערכת העצבים שלנו עובדת באופן שונה לחלוטין.
כל מחשבה אוטומטית מפעילה סיבים עצביים אוטומטיים. הגוף זוכר ורגיל להגיב ולהרגיש באופן מסויים. לכן כשלומדים לראות דברים באופן אחר ומשנים את הגישה ואת המחשבה הקלוקלת שבעצם מכניסה אותנו ללופ מסויים, אפשר להתחיל ולצאת מהלופים אפשר לעשות שינוי.שינוי קטן אם אפשרות לשינוי גדול.
השינוי הקטן ביותר שנעשה יגרום לשרשרת שינויים אדירה בכל מערכת הפיזית והנפשית שלנו.
תנועה מוגברת בחיינו תגרום לתחושה שונה ומעצימה לשינוי מערכת העצבים לרגיעה ופריחה. חוסר תנועה או תנועה מעטה מאפשרת לאוטומטים שלנו לפעול עלינו.
 


המוח רגיל לגבר מסויים ופועל כדי להשיג את אותו הדבר שוב ושוב זהו כוחו של הרגל.

והרגל נמצא אצלנו בתת מודע שלנו, לאחר שלמדנו משהו תת המודע ממשיך להפעיל את אותו הרגל שוב ושוב לטוב ולרע.
כשנזהה הרגל שמחליש אותנו שגורם לנו לתחושה פחותה נוכל לשנות אותו, אפילו אם ההרגל הוא קטן מאד, תת המודע ימשיך באותה פעולה אלא אם כן נשנה את אותו הרגל.

לתת מודע שלנו יש כוח עצום ואדיר, הוא בעצם זה שמפעיל את גופנו ודואג להתרשותם של מיליוני פעולות בגופנו במשך יממה. לתת מודע יש כוח עצום להניע אותנו גם למקומות שאנו רוצים. עלינו רק לדעת מה לטמון בו בתת מודע , איזה זרעים לשתול, זרעים שבעתיד יניעו אותנו לעבר חלומותינו ושאיפותינו.
אנחנו צריכים ללמוד איזה זרעים לשתול כדי שנדע איך להעצים את עצמנו? איך לגרום לנו לפעול טוב יותר בכל רגע ובכל יום?
שינויים רבים ועצומים נעשים בכל חלקיק שניה בגופינו, מיליוני פעולות שאנו כלל לא מודעים להם. במוח שלנו עוברים גם אלפי מחשבות ברגע אחד. המחשבה היא מאד מהירה. ולכן אם נוכל להתחיל לשים לב יותר למחשבות שלנו שחולפות בראשנו , ללא כל הזדהות איתם, כשנשים לב למילים ולשפה שאנו משתמשים בה בכל רגע ורגע בשיח הפנימי שלנו עם עצמנו, נוכל באופן מאד מודע להבחין בתהליכים שחוזרים על עצמם בלופים. במחשבות מעגליות. נוכל להתחיל לקחת את השליטה ולשנות את המחשבות.


ברגע שנתמקד במחשבות ונשנה אותם למחשבות רצויות יותר לנו , במחשבות מעצימות פותחות מחשבות עם מעוף, מחשבות שגורמות לנו לחוש ראויים וחשובים מיוחדים ומקסימים, נוכל לשנות את חיינו. כי בעצם חיינו הם מה שאנו רוצים שהם יהיו. אם חיינו לוקים בחסר זה בא ממקום של מחשבה לוקה בחסר. ממקום של חוסר פרגון עצמי ואמונה בכוחות שלנו. אם אנחנו חולים זה רק מראה על הפוטנציאל הענק שיש לנו לגרום לעצמנו להיות בריאים וחסינים.

האמונה שלנו ביכולתינו מתחילה ונגמרת במחשבות שאנו נותנים להם מקום בחיינו. במיקוד שלנו. באיזה סוג מחשבות אנחנא מאמינים, ובאיזה סוג מחשבות אנחנו מתמקדים. אם אנחנו רוצים דבר מה ואין לנו מושג איך להשיג אותו?
זה הזמן לשים לב למחשבות שלנו שיוצרות את התחושות שלנו , שבעצם תחושות אלו הם המניעות אותנו.
אז מה אנחנו רוצים לחוש?
איך אנחנו רוצים להרגיש בכל רגע נתון?
כשנדע איך אנחנו רוצים להרגיש בכל רגע ורגע נוכל לפעול כדי להשיג את התחושה הזאת, התחושה הזאת תאפשר למחשבות שלנו להשתנות. ונוכל לגרום לשינוי שאנו כל כך רוצים. מחשבה גורמת לתחושה. תחושה גורמת לפעולה. פעולה גורמת למחשבה ותחושה.
אז הגיע הזמן לשנות ולפעול.


מאמרים קשורים

Back to top button