אימון אישי

חשיבה חיובית והקשר שלה לשינוי גורל

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, מירי בלנק
רבים מאיתנו נוהגים להשלים עם הגורל ואומרים שזו הקארמה ואין מה לעשות. אני מזמינה אתכם ללמוד על תהליך שיוצר את הגורל ולהחליט בעצמכם מה לעשות הלאה.

רבים מאיתנו נוהגים להשלים עם הגורל ואומרים שזו הקארמה ואין מה לעשות. אני מזמינה אתכם להתבונן בזכוכית מגדלת על תהליך שיוצר את הגורל ולהחליט בעצמכם מה לעשות הלאה.

כל דבר מסביבנו מתחיל כמחשבה. מחשבה היא הכוח שיוצר דברים והיא מתנה שקיבלנו מהשמיים.

כמה סוגי מחשבות יש?
חשוב לציין שיש שני סוגי מחשבות.
מחשבה אחת – הגיונית. נקרא לה חשיבה ואותה אנחנו אוהבים. זוהי מחשבה מקדמת, מפתחת, לומדת ומביאה תוצאות.
המחשבה השנייה היא רגשית. היא נובעת מכל מני דברים שחווינו, מדפוסים והרגלים שפיתחנו או מרגשות שונים. על המחשבות האלו אנחנו נדבר עכשיו.


משמעות של המילה "מחשבה"
אם נפרק את המילה מחשבה (בניגוד ל"חשיבה") נוכל לגלות שהיא מורכבת מכמה חלקים:
מח = מוח
שב = חוזר על עצמו
ה = אלוהים

כלומר – המחשבה הרגשית חוזרת על עצמה בצורות שונות וממחזרת את הדפוסים, ההרגלים והרגשות שלנו וגורמת לנו להיות בטוחים שמה שאנחנו פוגשים במציאות זהו הגורל שלנו. זוהי חשיבה הישרדותית, שבעבר עזרה לבני האדם לשרוד במצבים מאיימים או מסוכנים. היום אין לנו כל כך צורך בהישרדות ברמה הזאת כיון שאנחנו חיים בתקופה שיש בה את כל מה שצריך כדי לחיות טוב.

אז למה אנחנו עדיין סובלים כל כך מהחשיבה הרגשית הזאת? קודם כל בגלל שלא לימדו אותנו אחרת, כי אף אחד לפנינו לא חי בתקופת שפע כזאת בעבר.

הקשר בין החשיבה חיובית לגורל
כיום יש לנו הזדמנות לחיות אחרת, במודעות גבוהה יותר למה שאנחנו חושבים מעצם ההבנה שמחשבתנו הופכת למילים. דרך המילים אנחנו מראים את כוח היצירה שלנו, את החלומות שלנו, את התחושות הרגשות והדעות ודרכן אנחנו מציגים את מי שאנחנו באמת.

מילים הם לא רק צליל. מילים הן כוח. זוהי היכולת שיש לנו להביע את עצמינו, לתקשר, לחשוב ובעקבות כך ליצור אירועים בחיינו. למילה יש השפעה כל כך רבה על חיינו! יש לה כוח ליצור מציאות: ליצור את חלומות היפים ביותר בחיים או להרוס כל מה שקיים מסביבנו. ואח"כ – המילים הופכות למעשים. דרך המעשים אנחנו מחזקים את המילים שאמרנו קודם ויחד עם זאת, ככל שאנחנו חושבים את אותו דבר, מדברים על אותו הדבר ועושים שוב ושוב את אותו הדבר – הוא הופך עבורנו להרגל.


כאשר אנחנו רגילים למשהו – אנחנו מאמינים שזה היה חלק מאיתנו תמיד. כעת ההרגל מתחיל לנהל את החיים שלנו, לקבוע את הערכים שלנו, ולחזק את האמונה שלנו שמה שחשבנו קודם הינו נכון. הרגלים שלנו הופכים לגורלנו, כי בכל מצב שיקרה לנו, נחשוב, נגיד ונעשה את מה שאנחנו רגילים אליו.

אם המחשבות שאני רגילה אליהן הן שליליות, מדכאות, מלחיצות, מבולבלות ולא מאוזנות – כך יהיה גם גורלי. הכול תלוי בתגובה שלנו למחשבתנו. המחשבות יכולות לשחרר אותנו לחופשי או לשעבד אותנו יותר ממה שאנחנו יודעים.

אני מקווה שעכשיו ברור לכם יותר מדוע אין לנו בררה ואנחנו חייבים לתרגל חשיבה חיובית ריאלית.

לסיכום: חשוב מאוד להבין שבכל כוס שהיא חצי ריקה יש תמיד גם חצי שהוא מלא ולכל מטבע יש 2 צדדים. וכל מה שצריך הוא לתרגל. לתרגל לחפש את חצי הכוס המלאה בכל דבר שקורה ולחפש איך נראה הצד השני של המטבע. כך נלמד ונתרגל את חשיבה בריאה יותר ומאוזנת יותר וכך אנחנו נהיה אלו שבוחרים את גורלנו.


מאמרים קשורים

Back to top button