הכל על אסטרולוגיה

גלגל המזלות

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, שמואל אברהם
לפי המקורות היהודיים לכל מזל אופי שונה. שמואל אברהם מציג לנו את הבריאות והאופי של כל מזל על פי המקורות היהודיים.

גלגל המזלות הוא מרכיב חשוב בתורת האסטרולוגיה. חסידי האסטרולוגיה מאמינים כי הכוכבים משפיעים על המתרחש על פני כדור הארץ, ולפיכך המזל של כל אדם נקבע על פי האזור בגלגל המזלות שבו נמצאת השמש בעת הולדתו.

לפי המקורות היהודיים לכל מזל אופי שונה. שמואל אברהם מציג לנו את הבריאות והאופי של כל מזל על פי המקורות היהודיים.

 
חודש ניסן – מזל טלה 
בן מזל ניסן עושה צעד אחד לפני כולם. הולך מהר ומבצע דברים מהר. רוצה לנצח תמיד, לוקח סיכונים, צריך למצוא איזון בין הלב למוח, ושליטה על הכעס. צבעים מומלצים צבעי התכלת, ולענוד אבן אמרלד אשר תחזק אותו. הבעיות שלו נובעות מתסכולים נפשיים ורגשיים שהם מקור הבעיה. סובל מכאבי ראש וסחרחורות, מומלץ עמידת ראש המשחררת, ותרגילי מתיחה ירגיעו אותו, עבודת שרירים וספורט תחרותי. 

חודש אייר – מזל שור 
חושב שרק בעבודה קשה ומאומצת ניתן להגשים מטרות. בעל אינטואיציה מפותחת, שקוע בתוך העולם החומרי, עושה הכל להיטיב עם סביבתו. יש בו עוצמה פיזית, צבעים כחול ושחור מתאימים לסביבתו הקרובה. 
מומלץ לענוד אבני ספיר. רגישויות בצוואר, גרון, שקדים, רגישויות לחום וקור ונטיה לצבור מתח ריגשי.נטיה להשמנה, זקוק לכרית אורטופדית,לשינה נוחה לחיזוק המערכת החיסונית שלו ,תזונה נכונה, טיולים בחיק הטבע, ומראות אסתטיים. 


חודש סיון – מזל תאומים 

בעל ניגודים רבים, בעד ונגד, שחור ולבן, אור וחושך, נאבק להשגת מטרותיו, הניידות מאפיינת אותו, נע ממצב למצב, אך בתוכו פנימה הוא יציב וברור. מחזר נצחי, הוא צריך מטרה לחייו וכל פעולותיו למען מטרה זו. מומלץ לו לשלב את צבעי הלבן בסביבתו הקרובה ולענוד אבן יהלום. משחקי כדור לחיזוק הכתפיים, תרגילי נשימה ושחיית חזה. רגישות בידיים, בזרועות, בכתפיים, בנשימה, הוא סובל מעייפות ומדכדוך. 

חודש תמוז – מזל סרטן 

סמל החודש הוא סמל של יצר החיים, של הרצון החזק מכל לחיות. צורך בחיים המחוברים לקרקע, הוא זקוק ללמוד את הדברים דרך התנסויות וחוויות – עזרה לזולת ומילוי תענוגותיו. הוא רחמן, חסר מנוחה, מסיים משהו ומתחיל משהו חדש. עומד על דעותיו, מאמין בצדקת דרכו, ומתעניין בנושאים רבים. 
רגישויות בקיבה ועצבנות, לא מומלץ באכילת בשר אדום, מומלץ למעט בשתייה בזמן האוכל, לאכול פסטות ולא מתובל. לדחוק משקולות. צבע האדום בסביבתו הקרובה, ולענוד אבן האודם. 

חודש אב – מזל אריה 
הוא מודל לחיקוי, כל דבר הופך להיות גדול ומשמעותי לגביו, הוא חבר טוב אך אינו מצליח לקיים חברויות ארוכות טווח. משתדל להציג דמות חביבה ונעימה. 
מחפש עומק, מקשיב מעולה, רגיש בעמוד השדרה, נטייה לסחרחורות ורגישות במערכת הלב – מומלצת פעילות אירובית לחיזוק הלב, הליכה יום יומית ותרפיה. חוג למשחק יעזור לו, צריך ללמוד לבטא את עצמו באופן יצירתי. צבע ירוק מומלץ לסביבתו הקרובה ולענוד אבן טופז. 

חודש אלול – מזל בתולה 
חודש אלול הוא ראשי תיבות "אני לדודי ודודי לי" , מערכות של נתינה וקבלה. הוא צועד אל החוכמה, הוא צריך להתחבר לדברים שהוא עושה. יש בו שלמות אישיותית, חייו מלווים בחרדה קיומית, יש הרבה מנהיגים רוחניים במזל זה. הוא סולח ומוחל עד הרגע שמרגיש שנעשה לו עוול, אז הוא מגיב בעוצמה. 
צבע מומלץ אפור עשן – מגביר את אומץ הלב, עליו לענוד אבן אחלמה –אמטיסט. רגישויות בבטן, מערכת המעיים, צריך להקפיד על לעיסת האוכל, רגישויות לתרופות, כדאי לתת לו להבריא באופן טבעי, קיימת נטייה לירידת הסוכרים בדם שמקורה בלחצים. 

חודש תשרי – מזל מאזניים 
אדם הפועל מתוך בחירה חופשית, מגלה צורך בלימוד עיוני ותרגום הנלמד לחיי המעשה. 
הוא דוגמא אישית לסביבתו, זוכר כל חוויה במעמקי הנשמה, אדם רגשן, מחפש את הטוב, בעל יכולת התחדשות, נבון, מבין דברים לעומקם. איש של עצה, מומלץ צבע שחור בסביבתו הקרובה ולענוד אבן השוהם. 
רגישויות בכליות ובשלפוחית השתן, בעיות דם וחילוף חומרים. מומלץ לאכול ירקות ירוקים, פטרוזיליה שמיר וסיבים, שתייה מרובה. עליו ללמוד לחיות ללא רגשי אשם. 


חודש חשוןמזל עקרב
אין דבר העומד בפני הרצון של מזל זה, סיסמתו – מה שלא הורס אותך בונה אותך, יכולת מפתיעה לאסוף את עצמו ולדהור קדימה, העומק הרגשי המונח עליו גורם לו להיות זקוק לתרפיות פסיכולוגיות, הצרכים האמיתיים נובעים ממעמקי נשמתו, וכלפי חוץ הוא מתועל לתאוות בשרים. חייו הם שרשרת של בניה והרס. מומלץ לו לשלב את הצבע השחור לסביבתו הקרובה ולענוד אבן השוהם.
רגישות במעיים, במערכת הרבייה, והפרעות בזיכרון. מומלץ תזונה עשירה בסיבים, אוכל קל לעיכול, לא שמן וכבד. התעמלות אירובית, הליכה ורכיבה על אופניים. תרפיה במוסיקה וריקוד.

חודש כסלומזל קשת
בעל יכולת להתיידד עם כל סוגי האנשים, מארח וחבר ממדרגה ראשונה נוהג בענווה, הצורך שלו בחברות נובע מאי רצונו להיות לבד, מקבל את עצמו כמו שהוא, נוטל סיכונים, בעל יכולת ללכת נגד הזרם, ויכולת לעבוד שעות רבות. נטייה לטפח אנשים במצוקה, וצורך בלימודים.
מומלץ לו לשלב את כל הצבעים בסביבתו הקרובה ולענוד אבן ג'ספר. רגישות בתפקודי הריאות, בשרירים ובירכיים, חומציות יתר בקיבה, צריך להתרחק מסביבת מעשנים, לעסוק בתרגילי נשימה עמוקה, נשימות בטן, התעמלות של מתיחות והארכת השרירים.

חודש טבתמזל גדי
המאפיין הוא התחושה שאין ברירה, אם לא עכשיו אי מתי. יש בו החשש שהחיים נמצאים
בסכנה קיומית ולכן הוא צריך תוכנית ברורה מראש, אחרת הוא סובל מחרדות קיומיות. הוא כעסן ורגזן, רוצה לשנות את הקיים והשגרתי, ולעיתים מאשים את סביבתו בבעיותיו. הוא חש שהוא מיוחד, יש לו צורך בגירויים אינטלקטואליים, הוא חבר טוב, מגיב באיטיות וכשהוא מתרגז צריך לשמור ממנו מרחק. מומלץ לו לשלב את הצבע הכחול מטאלי ולענוד את אבן הלשם. רגישות בשיניים, שיער, כיס המרה והכבד. עלול להתקף בהיסטריה כאשר נתון בלחצים, צריך לעבוד על יציבה נכונה, חיזוק שרירי הבטן והגב. לעבוד על מכשירים ולהקפיד על מזרן בריא לגב. לשמור על היגיינת הפה ובריאות השיניים.

חודש שבטמזל דלי
האדם נע בין שני קטבים, בין פעולות למען עצמו לבין פעולות למען הזולת. ולכן רק כאשר הוא פועל למען הזולת הוא חש כמנצח. אדם נאמן בעל יכולת ביצוע שמתחיל ומסיים דברים, יודע לנצל את כוחותיו, תכליתן, תופס את החיים בשחור ולבן, זקוק לאישור של אחרים להתנהגותו ולדרך חייו. מומלץ לו לשלב את הצבע הירוק בסביבתו, לענוד אבן בשם תרשיש. רגישות במחזור הדם, במעיים, בעמוד השדרה, בחוליות ובקורדינציה שמשפיע על הרגליים והקרסוליים, ונטייה לעצירות. זקוק לעבודת שרירים מסיבית, שחיה מומלצת, מתיחות, תרגילי נשימה, מזון דל עמילן.

חודש אדרמזל דגים
הוא חי בנשגב, כל דבר חייב להיות חלק ממערכת גבוהה יותר, חלק מאידיאל רחב יותר. יש בו ריבוי של גוונים וחוסר זהות פנימית. הוא נושא הפכים, צורך במרחבים, צורך במגע פיזי, בליטוף, בעל יכולת השתנות מדהימה, איננו שבע רצון ממה שיש לו. מומלץ לשלב את צבע האדום-יין בסביבתו הקרובה ולענוד אבן אגט. רגישות בכפות הרגליים, עלול לסבול מבעיות רגשיות ונפשיות, בבלוטת הלימפה ומחולשה. הוא זקוק להרבה הומור בחייו, מוזיקה שמחה וצחוק, לשחרר את רגשותיו באמצעות שיחות, להתרחק מגורמי מלנכוליה וצריך להרבות בהליכה ושחיה.


מאמרים קשורים

Back to top button