הכל על אסטרולוגיה

על המזל האסטרולוגי ויחסו לרכוש ולכסף – מזל טלה

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, גילה בויום
במאמר זה, ובימים טרופים אלה, של טרום שביתות ומאבקים כלכליים רציתי לדבר על כל מזל ומזל ויחסו לרכוש ולכסף. בכתבה זו אתייחס למזל טלה.

בעיסוקי בתור אסטרולוגית ויועצת מיסטית מזה שנים רבות, אני שומעת ללא הרף את המשפטים הבאים:"בגלל שאין לי כסף אין לי חיים, אין לי לימודים, אין לי גירושים, אין לי תנאי מחייה נורמליים, אין לי ואין לי…" וככה כל החיים שלנו נראים כמו ברירת מחדל אחת גדולה. ואז חשבתי לעצמי, שכסף במקום שיהיה לנו לברכה, הפך להיות רעה חולה. מדוע?

אומרים שלכסף אין ריח, אבל לדעתי יש לו את טעם החיים, כאשר הוא נקנה בעמל, בחריצות ומתוך אהבה. למה הגענו למצב הזה? למה שכסף לא יביא לנו תחושה של שפע וסיפוק, למה הוא הפך למקור של כל צרה, וכל אילוץ?

במאמר זה, ובימים טרופים אלה, של טרום שביתות ומאבקים כלכליים רציתי לדבר על כל מזל ומזל ויחסו לרכוש ולכסף. למי שירצה להעמיק יותר, מדובר גם על המזל הפותח את בית 2 בית הכספים והקניין במפה האסטרולוגית. לפני שאפרט ברצוני לומר מספר מילים על כסף ושפע, על מנת לשפר את הדברים.


לאהוב את מה שעושים – זה מתחיל מכך שמרביתנו לא אוהבים את עבודתנו, ולכן הכסף שאנו מרוויחים לא יכול להוות פיצוי, זה רק מגביר את הריקנות. עדיף אפילו להשתכר פחות ולאהוב יותר את העיסוק שלנו.

לכסף עלול להיות עין רעה- אם אתה נותן שירות כמו פסיכולוג, רופא, או יועץ או אפילו מטפל אלטרנטיבי. הכסף שתרוויח "מלוכלך", כי הוא נובע מצערם של אחרים. לכן היה הוגן במחירים ואל תגרום להם לתת אותו מתוך מצוקה, אלא מתוך הכרת תודה, רק אז הוא יביא עימו ברכה.  

האומנם כל אושר ניתן לקנות בכסף?- אנחנו בעלי הרגלי צריכה מנופחים של תרבות מפונקת. מתמכרים לחוויות הקניות והמבצעים. זה משחרר אדרנלין, וזה גורם לחוויה של התרוממות הרוח לרגע, ואולי זה מחפה על הריקנות של חוסר אושר אמיתי. פעם חשבתי, כמה משאבים וכמה אנרגיה אנו מבזבזים על מותרות, שאם היינו מחפשים אותם בתוך החלל הפנימי שלנו, היינו פחות צרכנים רעבים!

התחבר למעגל השפע- יש מעגל של שפע בעולם, ככה הטבע בנוי. כל אחד נותן בו את חלקו ומקבל ממנו. התחבר למעגל זה. חשוב על מה שאתה יכול לתת כאשר אתה רוצה להרוויח את כספך. חשוב על התרומה שאתה נותן, ולא על השכר בתלוש המשכורת.

אז מה עושים שהמצב כל כך קשה?
נכון, אין פיתרון של קסם. הרבה לא עובדים, ואלה שכן חרדים על מקום עבודתם. אולי זה זמן לחשוב על ההסבה המקצועית המתאימה, על לימודים, על מציאת עבודה, אולי על לימודים במקביל לעבודה, אם אני לא אוהב את אשר אני עושה. לדעתי מדיטציה מן הלב, על כך שמגיע לכל אחד מאיתנו להתחבר אל השפע, מלווה ברצון כנה, תוכל להביא למציאת עבודה, גם אם כלו כל הקיצין.

חשוב מה יש לך להציע, ולא על מה שלא: "אני כבר מבוגר, מי ייקח אדם בגילי לעבודה, אין לי מספיק ניסיון לעומת אחרים…"

מה אני מרגיש מבחינת היחס שלי לכסף? האם בכל מחיר? כיצד אני מתייחס למה ששייך לי. ומה לגבי קניינים? גם קניין רוחני, גם ידע וגם ערכים, כולל התמקצעות, אומנות, יצירה וכו'. 

על כך מדבר בית 2 באסטרולוגיה. בעוד אשר בית 1 מדבר על אני עצמי, ההתהוות שלי, על מה שמתפרץ ממני, הרי שבית 2 נותן לדבירם את המסגרת, הצורה והתבנית, כלומר, הוא כבר האובייקט ולא הסובייקט!

בכתבה זו אתייחס למזל טלה הן מבחינת מזל השמש והן מבחינת המזל המצוי בבית 2, ונעשה זאת מכמה אספקטים: כצד יתייחס למה ששייך לו ולכסף, מה מוכן לעשות על מנת להשיג זאת, עבור מה הוא יוציא כסף, עד כמה הכסף בכלל חשוב לו בחיים ועוד.


מזל טלה
טלה מתייחס לכל מה שייך לו מתוך המון מוכנות לשנות ולהחליף. הוא "משתמש וזורק", ולכן קל לו להיפטר מדברים. עבורו לקנות זה כיף, אך הוא מאבד עניין במהירות.

יש לו העזה ולכן הוא טוב לעבודה עצמאית ובכל פעם בנושא אחר. הוא נקשר לדברים באופן אינטנסיבי ואימפולסיבי וממשיך הלאה. יש לו דחף בלתי רגיל לחדש ולפתח כישורים חדשים, מיומנויות והתחלות חדשות.

מבחינת היחס לכסף, הוא ירצה להרוויח בגדול, לעשות "מכה בבת אחת", והוא גם מוכן לקחת סיכונים. הוא גם יהיה די בזבזן ובגדול משום שאינו חושב פעמיים כאשר משהו בא לו.

עבור כסף הוא לא מוכן להתפשר. עבודה משעממת אינה רלוונטית עבורו, ובתור שכיר, אם בכלל, הוא תמיד יהיה חייב לחוש שהוא מתקדם ומקודם, ולכן גם יחליף עבודות ללא הרף. כסף וסטאטוס קשורים יחדיו אצלו: מי שמעריך אותו, צריך שיהיה גם מוכן לשלם עבורו!

עדיף לו להיות עצמאי או לפחות ראש גדול. הוא טיפוס של יזם, ולכן יבוא עם רעיונות מזהירים להשקעות ולפרויקטים חדשים, והוא ינסה להדביק אחרים בהתלהבות שלו. הוא אוהב את העיסוק עם הכסף, את ההימור, ואת העשייה הקשורה לכך, עבורו זה סם החיים. הוא גם עלול "להתנדב" לעשות שימוש בכסף של אחרים. אם יפסיד, ישתקם בקלות יחסית, כי עבורו "כסף בא וכסף הולך", והוא ממשיך הלאה.

יהיה עליו לשמור על רוח החלוציות שבו, אך עם יותר מעשיות ומחשבה לטווח הרחוק תוך התחשבות במציאות הקיימת.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על גילה בויום


מאמרים קשורים

Back to top button