הכל על אסטרולוגיה

אסטרולוגיה קבלית – מזל אריה וחודש אב

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, יצחק אהרון
אסטרולוגיה קבלית משלבת בין הידע העצום של תורת הקבלה לבין תורת האסטרולוגיה כל מה שרצית לדעת על מזל אריה וחודש אב.

אסטרולוגיה קבלית משלבת בין אסטרולוגיה לבין הידע העצום של תורת הקבלה. חכמת הקבלה מלמדת כי לכל חודש קיימת הארה והשפעה רוחנית ייחודים ובכל חודש קיים פוטנציאל להתחדשות (מלשון חודש) ולתיקון בתחומים מסוימים בחיי האדם. תורת הקבלה גורסת שהאדם נע על מסלול מעגלי של תיקון וכי הזמן פועל על פי תכונה מעגלית. ראיה לכך ניתן למצוא במילות הזמן: שנה מלשון שְנִיוּת, תקופה מלשון מקיף, חג מלשון לחוג וחודש מלשון התחדשות.

משכך, האדם נע על ציר הזמן והזמן היחיד שקיים הוא עכשיו. זמן ההווה כשמו של הקב"ה –הויה. חודש אב הוא מזל אריה. אם כן, מה מיוחד כל כך בחודש זה? איך זה קשור למזל אריה ולכוח האריה המתעורר בכולנו במהלך החודש? ומדוע חג האהבה מצוין בחודש זה?

כתוב בספר יצירה: "המליך אות ט' בשמיעה, וקשר לו כתר וצרפן זה בזה וצר בהם אריה בעולם, אב בשנה וכליה בנפש זכר ונקבה. "אנו נכנסים למרחב חדש בזמן והוא חודש אב, סימנו של החודש הוא חוש השמיעה בנפש וננסה לעמוד על טיבם של דברים. השמיעה היא כחוט מקשר שנועדה לחבר בין בני האדם. השמיעה מקושרת לספירת בינה, ובינה היא אחת משלוש הספירות שנקראות ראש (מוחין). ובספירות אלה אין מסכים, גבולות וסייגים. זה המקום ההרמוני ביותר שבו מתגלה אחדות שלמה, היכן שכל הסתירות מתיישבות והגבולות מיטשטשים. לרוב השמיעה שלנו תלויה ברצון לשמוע. לעיתים אנו שומעים את שערב לאוזנינו ולעיתים אנו אוטמים אוזניים ומסייגים את הנשמע. התיקון בחודש זה הוא להשתית מחדש את השמיעה ולפתוח אוזניים לרווחה כדי שנשמע לא רק את שברצוננו לשמוע אלא אף את מה שלא תמיד רוצים לשמוע כמו ביקורת, דברי תוכחה ומוסר.


המזל של החודש הוא אריה. האריה, מלך החיות, מנהיג ומסמל מלכות. אחת הסכנות האורבות למלך היא חוסר הקשבה לנתינים שלו ולכן מלכות אמיתית נמדדת במסוגלותה לשמוע את דברי העם – גם אם אינם ערבים לאוזני המלכות. חודש זה מזהיר שלא ליפול לסיטואציה של "אני מדבר ואתם מקשיבים" ומלמד כי יש להשתמש בשמיעה ככלי להבנת הזולת ולתת ביטוי לקולות של הצד השני, שלעיתים קרובות נעלמים בבליל הדיבורים, הרעשים והשאגות מסביב.

צירוף האותיות של חודש אב הוא ה-ו-י-ה. ראשי תיבות של "הַסְכֵּת וּשְׁמַע, יִשְׂרָאֵל, הַיּוֹם". חציו הראשון של החודש (עד ט"ו באב) נקשר בספירת הדין, הווה אומר כי השמיעה מונחית על פי הרצון לשמוע על פי בחירה אישית. מכאן יוצא שאם לא נשמע את האמת המלאה שלא תמיד עולה בקנה אחד עם הרצונות שלנו יתעוררו עלינו דינים ותחושה של אי נוחות ופגם יהיו בני לוויה נאמנים. שהרי בחירת הנשמע מולידה בנפש האדם כעס הן מצד המדבר והן מצד השומע. חציו השני של החודש נקשר בספירת החסד ומלמד כי הקשבה אמיתית יוצרת אחדות על פני פילוג ולכן ט"ו באב, חג האהבה, מבטא אחדות הבאה מתוך חיבור שלם המושתת על שמיעה והקשבה מלאים לנפש הזולת. ובמקום שיש פתיחות והקשבה נפתחים שערי חברות, אחווה ואהבה.

אסטרולוגיה קבלית גורסת כי השמש, המסומלת בקבלה ככוח זכרי משפיעה ומגיעה לשיא כוחה בחודש אב (מזל אריה), לב לבו של הקיץ ושל המזל עצמו, משכך זהו היום בשנה העברית שבו הכוח הזכרי מתגלה במלוא כוחו והשפעתו. לעומתו הלבנה, המסמלת את הכוח הנקבי בבריאה, היא זאת המכילה ומקבלת לתוכה. כשם שהירח אינו מאיר מעצמו אלא מחזיר את אור החמה, כך גם בני האדם כולם מקבלים מהבורא את האור המחייה. כמו שהשפע הרוחני מתגשם בעולם דרך מערכת הספירות, כך בעולם הגשמי שפע החיים מגיע מהשמש.


יום ט"ו באב מייצג הן את עצמתה המרבית של החמה בתקופת השנה והן את הלבנה במילואה, מה שממחיש את גילוי הכוחות הפועלים בבריאה, זכר ונקבה, המגיעים לפסגת השפעתם והתמזגותם. פעם בשנה, בט"ו באב, מתמזגים שני הכוחות, זכר ונקבה, ומגיעים לחיבור מושלם בין שניהם, על אף שונותם, ומבטאים את הבורא והנברא. זיווג מושלם זה שמתרחש בעולמות העליונים, מביא לעולם כוח מיוחד – כוח האהבה. כאמור, חודש אב שסימנו מזל אריה, מסמלים את השליטה, העוצמה האגו והפאר. בן מזל אריה יהיה טיפוס מלכותי השואף להרשים את הסביבה ומכאן נוטה לגאווה לפאר ולראוותנות. המלך התענוגות והמותרות. השייך ליסוד האש ולשבט שמעון. אותיות שולטות: ט'/כ'.

אות החודש:
ט' מסמלת את השמיעה או בלשון הזוהר אות ט' מצביעה "על הטוב הגנוז בתוכה". אות הכוכב :כ'- כוכב חמה. מסמל את הכתר והמלכות, האנרגיה הגולמית במצבה הראשוני שהיא בלתי מוגבלת בעוצמתה. חכמת הקבלה מלמדת כי התיקון שבני המזל צריכים לשאוף אליו יהיה לפתח ביטחון עצמי ולהתגבר על מכשולים. להמשיך קדימה באומץ מבלי להביט לאחור. לסמן מטרות ולכבוש אותן ללא מורא ופחד. להשתחרר מראוותנות ומאגוצנטריות המגדרת את האריה בהערצה עצמית ובחשיבות יתרה. לפתח מודעות עצמית ולהתרחק ממידת ההתנשאות והשתלטנות הנושאים טעם שחצני של אגו המגיע מחוסר אגו. השליחות היא להוביל מתוך ענווה ולהדביק את כולם בכריזמה הייחודית והנפלאה המסמלת מנהיגים גדולים.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על יצחק אהרון


מאמרים קשורים

Back to top button