הכל על אסטרולוגיה

מרקורי – כוכב חמה

מערכת אלטרנטיבלי
כוכב מרקורי מייצג אינטליגנציה, קלילות, חוש הומור, קסם אישי וחוסר מנוחה.

כוכב מרקורי קרוי על שמו של שליח האלים הרמס מרקורי. שמו העברי הוא כוכב חמה וזאת משום מיקומו שהוא כוכב הלכת הקרוב ביותר אל השמש ואפשר לראותו בעין חשופה במערב לאחר השקיעה, או במזרח מעט לפני הזריחה.

כוכב מרקורי מייצג אינטליגנציה, קלילות, חוש הומור, קסם אישי וחוסר מנוחה. מיקומו של כוכב מרקורי במפה האסטרולוגית משפיע מאוד על סגנון החשיבה והדיבור של האדם.

כוכב מרקורי במזל טלה , מצביע על אדם בעל חסר מנוחה שמעדיף אקשן. טיפוס שמתמסר בהתלהבות לכל אתגר מחשבתי. בעל סגנון  דיבור מהיר וקופצני. מדלג מנושא אל נושא בכיף ובסבבה. 

כוכב מרקורי במזל שור , מצביע על אדם בעל חשיבה שקולה, מעשית ויציבה. טיפוס שמתלבט לפני שמגיע להחלטה, אבל מהרגע שהחליט אין מצב שיזוז מהחלטתו. בעל סגנון דיבור שקול ומחושב. שום דבר לא בוער ואין לאן למהר.

כוכב מרקורי במזל תאומים , מצביע על אדם בעל חשיבה זריזה ודיבור שוטף, חוש הומור מפותח וכשרון לספרות. חשוב לו להביע את  דעתו כאן ועכשיו. ניחן בסגנון דיבור מהיר וזורם. מצליח לשכנע בקסם האישי שלו. 


כוכב מרקורי במזל סרטן , מצביע על אדם בעל חשיבה רגשנית, חולמנית ויצירתית, זיכרון מעולה וכישרון מתמטי. טיפוס שנוטה להתרפק  על זיכרונות העבר. בעל סגנון דיבור נעים ומתפנק. אינו ממהר לשום מקום.

כוכב מרקורי במזל אריה , מצביע על אדם שחושב בגדול ומוביל את העולם אחריו. הכול חייב להתבצע בסטייל דרמטי תוך כדי שהוא מחלק  עצות לכולם. ניחן בסגנון דיבור ישיר וסמכותי. אין מצב שלא יבינו את כוונותיו. 

כוכב מרקורי במזל בתולה , מצביע על אדם בעל חשיבה מאורגנת, מסודרת ומנתחת. טיפוס ששואף לשלמות ומקדיש תשומת-לב רבה גם  לפרטים קטנים. בעל סגנון דיבור שנון והומוריסטי: בוחר מראש כל מילה.

כוכב מרקורי במזל מאזניים , מצביע על אדם בעל חשיבה יצירתית, הרמונית שקולה ומאוזנת. מצטיין בחשיבה אובייקטיבית, וזה אומר  שהוא רואה את שני הצדדים. בעל סגנון דיבור מתנגן והרמוני. כייף להקשיב לו.

כוכב מרקורי במזל עקרב , מצביע על אדם בעל חשיבה עמוקה, יסודית מסתורית ונועזת. מצטיין בעוצמת ביטוי וכושר שכנוע. הולך עם  עצמו עד הסוף. בעל סגנון דיבור כריזמטי ודרמטי. כדאי לשים לב למסרים הסמויים.

כוכב מרקורי במזל קשת , מצביע על אדם בעל חשיבה פתוחה, אופטימית, חכמה ויצירתית. קיימת נטייה להגיע להחלטה מהירה תוך כדי  נטילת צ'אנסים. בעל סגנון דיבור ישיר, דוגרי וללא התפלספויות מיותרות. 


כוכב מרקורי במזל גדי , מצביע על אדם בעל חשיבה רצינית, אחראית, בוחנת ושקולה, גם אם מדובר בתחומים מופשטים. היגיון בריא  וכושר ריכוז. בוחר את המילים בקפידה רבה: מדבר רק על מה שהוא מבין ויודע.

כוכב מרקורי במזל דלי , מצביע על אדם בעל חשיבה מקורית, חריגה, חדשנית ויוצאת דופן. מחפש ריגושים ואין מצב שיסכים עם רעיונות  שגרתיים. דברן מוכשר. בוחר מילים מדהימות שמקפיצות את השומעים.

כוכב מרקורי במזל דגים , מצביע על אדם בעל חשיבה רומנטית, יצירתית, רגשנית וסוחפת: מחפש אהבה, כמו גם תחומים המאפשרים ביטוי אמנותי. בעל סגנון דיבור רגשן וחולמני. מעניק סטייל רומנטי גם למילים הפשוטות ביותר.

הודות לתכונותיו הדומות או מזכירות את תכונות המזלות תאומים ובתולה, מרקורי נחשב לכוכב השולט במזלות אלה.

לעיתים, מתרחשת ברקיע תופעה שלפיה נדמה לצופה מכדור הארץ, כאילו כוכב מרקורי עוצר את הילוכו ומתחיל לסגת לאחור. מדובר בטעות אופטית שהרי שום כוכב לכת אינו באמת עוצר ובוודאי שאינו מתחיל לסגת. תופעה זו מכונה בשם 'רטרו' או 'נסיגה לאחור', ויש אסטרולוגים הרואים בה אות שלילי ולכן, ממליצים להימנע מקבלת החלטות או ביצוע פעולות משמעותיות עד אשר הכוכב ישוב להילוכו התקין.
התופעה דומה במהותה למכונית מהירה החולפת על פני מכונית איטית וברגע ההתרחשות נדמה לנוסעיה של המכונית המהירה, כאילו המכונית האיטית נוסעת לאחור. הרגשה דומה אפשר לחוות כאשר רכבת עוזבת את הרציף.


מאמרים קשורים

Back to top button