אסטרולוגיה וקבלה

מזל סרטן- השיעור והתיקון על פי הקבלה

מערכת אלטרנטיבלי
כל המאפיינים של המזל כולל התיקון, השיוך האסטרולגי והקשרים נוספים על פי תורת הקבלה.

קבלה: 
בספר קבלי עתיק ששמו ספר יצירה כתוב לאמור "המליך [כלומר, האלוהים] אות "חית" וקשר לה כתר וצר בו: מזל סרטן בעולם, וחודש תמוז בשנה, ורגל שמאל בנפש". מכאן נובע כי קיים קשר קבלי מיסטי בין האות "חית" ובין מזל סרטן בשילוב עם חודש תמוז.


מזל סרטן והאות "חית": 
תורת הקבלה רואה באות "חית" [ח] מעין רמז גדול לחזרה בתשובה וזאת משום היותה מזכירה בהגייתה את המילה "חטא": ועל כך נאמר  "במקום בו עומדים חוזרים בתשובה, צדיקים גמורים אינם יכולים לעמוד". האות ז' הקודמת לאות ח', נחשבת לאות בעלת עוצמה. האות ח' עצמה מורכבת [כלומר, בנויה] משתי אותיות ז' הצמודות זו לזו, ולכן בעלת עוצמה כפולה ומוכפלת. כך גם מזל סרטן הנחשב בגלגל המזלות למזל ביתי ומשפחתי והרי ידוע הוא כי העולם כולו עומד על הבית ועל המשפחה.

מזל סרטן וחודש תמוז: 
שמו של חודש תמוז בא לו מן המילה הארמית הקדומה תמוז או "דומיזו" שפירושה חום, להט, המסה, הסקה, תנור, אש וחמימות. מקור השם קשור בפולחנים קדומים שעסקו בפריון והולדה. גם מזל סרטן נחשב לבעל תכונות של חום וחמימות וגם הוא קשור עם אנרגיות של פריון, הולדה, אמהות והרחבת המשפחה.


השיעור של מזל סרטן:
תכונותיו של מזל סרטן הן – ביתיות, משפחתיות, רגישות, מופנמות, צורך תמידי בחום ובאהבה, צורך תמידי בהגנה ובביטחון, יצירתיות ויכולת הענקה. הסרטנים צריכים ללמוד שיעור מן המזל הקוטבי להם על גלגל המזלות שהוא גדי, שתכונותיו הן – שאפתנות, יוזמה, נחרצות, אסרטיביות, יציבות, שמרנות, ארגון, תכנון, קביעות, סדר, משמעת פנימית, רצינות ואחריות.

התיקון של מזל סרטן:
התיקון של מזל סרטן מבוסס על שבט ראובן שמזל סרטן קשור בו על פי ילקוט שמעוני: שבט ראובן מקושר לחודש תמוז בו החל החורבן, והוא מתאים לחוטא אשר סולק מן הבכורה אך עלה בידו לעשות תשובה. התיקון של מזל סרטן נעוץ ביכולתו להתמודד עם משקעים רגשיים, ולכפר על משוגות העבר.


מאמרים קשורים

Back to top button