אסטרולוגיה וקבלה

מזל אריה- השיעור והתיקון על פי הקבלה

מערכת אלטרנטיבלי
כל המאפיינים של המזל כולל התיקון, השיוך האסטרולגי והקשרים נוספים על פי תורת הקבלה.

קבלה: 
בספר קבלי עתיק ששמו ספר יצירה כתוב לאמור "המליך [כלומר, האלוהים] אות "טית" וקשר לה כתר וצר בו: מזל אריה בעולם, וחודש אב בשנה, וכליה ימנית בנפש". מכאן נובע כי קיים קשר קבלי מיסטי בין האות "טית" ובין מזל אריה בשילוב עם חודש אב.


מזל אריה והאות "טית": 
תורת הקבלה רואה באות "טית" [ט] כאילו הייתה קשורה בצורתו של הנחש המייצג מאגיה וכוחות ריפוי, כדוגמת נחש  הנחושת אשר ריפא את העם ממגיפה. כמו כן היא מתייחסת אל אותו זו כרומזת על האור הגנוז וזאת בזכות הכתוב "וירא אלוהים את האור כי טוב" – בפסוק זה מופיעה האות ט' לראשונה, ומכיוון שכך הרי שמן הראוי להעניק לה קונוטציות ואסוציאציות של טוב. כך גם מזל אריה שהינו כמלך רם ונישא הנוטה חן וחסד לנתיניו.

מזל אריה וחודש אב: 
שמו של חודש אב בא לו מן המילה הקדומה "אבו" שפירושה אש או חום גדול ועצום, וזאת מכיוון שבתקופה זו השמש לוהטת וקופחת. חודש אב מכונה גם חודש "מנחם אב" על שום החורבן שחל בחודש זה. יש מקובלים הרואים במזל החודש, מזל אריה, את התקומה לנפילה ואת הגאולה הבאה לביטוי בפסוק :"הן עם כלביא יקום וכארי יתנשא", מה גם שמזל אריה עצמו נמנה עם יסוד האש.


השיעור של מזל אריה:
תכונותיו של מזל אריה הן – עוצמה, מלכותיות, הוד, הדר, דרמטיות, בומבסטיות, תשוקה לתהילה, לזרקורים, לקדמת הבמה ולתשואות, כשרון מנהיגות וכריזמה. האריות צריכים ללמוד שיעור מן המזל הקוטבי להם על גלגל המזלות שהוא דלי, שתכונותיו הן – מקוריות, יצירתיות, חריגות, מעוף, פשטות, עממיות, נדיבות, פתיחות, ספונטאניות וליברליות.

התיקון של מזל אריה:
התיקון של מזל אריה מבוסס על שבט שמעון שמזל אריה קשור בו על פי ילקוט שמעוני: שמעון היה הרוח החיה במסע הענישה של ואת אנשי שכם, בגלל הפשע הנתעב אשר אנשים אלה ביצעו באחותו דינה. התיקון של מזל אריה צריך להיות ביכולתו לבודד ולהבחין בין רשע אשר פגע בו לבין חף מפשע שאין סיבה להענישו. 


מאמרים קשורים

Back to top button