אסטרולוגיה וקבלה

מזל מאזניים- השיעור והתיקון על פי הקבלה

מערכת אלטרנטיבלי
כל המאפיינים של המזל כולל התיקון, השיוך האסטרולגי והקשרים נוספים על פי תורת הקבלה.

קבלה:  
בספר קבלי עתיק ששמו ספר יצירה כתוב לאמור "המליך [כלומר, האלוהים] אות "למד" וקשר לה כתר וצר בו: מזל מאזניים בעולם, וחודש תשרי בשנה, וכבד בנפש". מכאן נובע כי קיים קשר קבלי מיסטי בין האות "למד" ובין מזל מאזניים בשילוב עם חודש תשרי.


מזל מאזניים והאות "למד": 
תורת הקבלה רואה באות "למד" [ל] מעין מאגר של אנרגיות שנועדו לכוון את האדם ולהדריכו בחייו עלי אדמות, וזאת משום שבאות זו  מתחילות מצוות "לא תעשה" שבעשרת הדברות. קומתה הזקופה של האות ל' מעידה על נטייתה להוות מופת ודוגמה לשאר האותיות. כך גם מזל מאזניים הנחשב למזל שופע חביבות והרמוניה הבאות לכוון ולהדריך את שאר המזלות.

מזל מאזניים וחודש תשרי: 
שמו של חודש תשרי בא לו מן המילה הקדומה "תשריתו" שפירושה "התחלה". בתנ"ך שמו של תשרי הוא "ירח האיתנים" משום שבחודש זה מתחילים מי הנהרות [מי האיתנים מלשון איתני הטבע] לעלות על גדותיהם. בחודש תשרי נמדדים מעשיו של האדם ונשקלים על המאזניים, ומכאן גם הקשר עם מזל החודש.


השיעור של מזל מאזניים: 
תכונותיו של מזל מאזניים הן – הרמוניה, שלווה, פייסנות, חביבות, סימפטיה, אמפטיה לזולת, יכולת לראות את הדברים משני צידי המטבע, נטייה לעגל פינות, זוגיות זורמת, רוגע, שקט ושלווה אין קץ. המאזניים צריכים ללמוד שיעור מן המזל הקוטבי להם על גלגל המזלות שהוא טלה, שתכונותיו הן – עוצמה, אומץ, טוב לב, אימפולסיביות, מהירות, פזיזות, פתיל קצר, נחרצות, מיידיות, צורך תמידי בריגושים, ילדותיות וכריזמה.

התיקון של מזל מאזניים:
התיקון של מזל מאזניים מבוסס על שבט אפרים שמזל מאזניים קשור בו על פי ילקוט שמעוני: למרות שאפרים היה בנו הצעיר של יוסף, הרי שסבו יעקב העדיף אותו על פני הבן הבכור מנשה והעניק לו את ברכתו. התיקון של מזל מאזניים מבוסס על יכולתו לחלוק עם אחרים את השפע אשר ניתן לו.


מאמרים קשורים

Back to top button