אסטרולוגיה וקבלה

מזל דגים- השיעור והתיקון על פי הקבלה

מערכת אלטרנטיבלי
כל המאפיינים של המזל כולל התיקון, השיוך האסטרולגי והקשרים נוספים על פי תורת הקבלה.

קבלה:  
בספר קבלי עתיק ששמו ספר יצירה כתוב לאמור "המליך [כלומר, האלוהים] אות "קוף" וקשר לה כתר וצר בו: מזל דגים בעולם, וחודש אדר בשנה, וקורקבן בנפש". מכאן נובע כי קיים קשר קבלי מיסטי בין האות "קוף" ובין מזל דגים בשילוב עם חודש אדר.


מזל דגים והאות "קוף": 
תורת הקבלה רואה באות "קוף" [ק] מעין צורה הדומה לקוף של מחט, ואשר ככזו היא בעלת אנרגיה של הקפה, סיבוב וסגירת מעגל. גם מזל דגים, ממש כמו האות ק', סוגר מעגל של גלגל-המזלות אשר נפתח במזל טלה ומסתיים במזל דגים. יש מקובלים רואים בה אות בעלת עוצמה אדירה, וזאת משום שהיא ניצבת בראשה של המילה קדוש, ומכאן "קדוש – קדוש – קדוש השם צבאות".

מזל דגים וחודש אדר: 
שמו של חודש אדר בא לו מן המילה הקדומה "אודר" שפירושה גבורה או דבר מה נשגב ואדיר וזאת משום [כך המקובלים] שבחודש זה נולד משה רבנו. המקובל יוסף ג'קטיליה מייחס לאדר את המשמעות של המילה הדר. בחודש אדר גאו המים והתרבתה דגת הים, ומכאן כי הקשר למזל דגים הינו במילה "אדר" במשקל "עדר", שבאה להורות על שלד [או עצם] של דג, כלומר על האידרה.


השיעור של מזל דגים:
תכונותיו של מזל דגים הן –רומנטיות, יצירתיות, אהבה אין קץ, חולמנות, רגישות, מופנמות, ביישנות, רגישות והיסחפות אל חופים אבודים. הדגים צריכים ללמוד שיעור מן המזל הקוטבי להם על גלגל המזלות שהוא בתולה, שתכונותיו הן – דייקנות, ארגון, תכנון, בהירות, חדות, ביקורתיות, ענייניות, תכליתיות, היגיון, יעילות וכדאיות.

התיקון של מזל דגים:
התיקון של מזל דגים מבוסס על שבט נפתלי שמזל דגים קשור בו על פי ילקוט שמעוני: סמלו של שבט נפתלי הינו איילה שלוחה והוא מייצג [על-פי הרמב"ן] את רוח השבט האצה להפיץ ברבים את תורת השם. התיקון של מזל דגים צריך להיות מבוסס על יכולתו להפיץ ברבים אנרגיות רוחניות.


מאמרים קשורים

Back to top button