ע"ב שמות

תורת הקבלה: ע"ב שמות. משמעות צרוף האותיות- ד.נ.י

מערכת אלטרנטיבלי
סגולות 72 האותיות על פי הקבלה – משמעות ופירוש צרוף האותיות: ד.נ.י.

ע"ב שמות לקוחים משלושה פסוקים בספר שמות פרק יד' פסוקים יט'-כא', שבכל אחד מהם 72 אותיות:

 יט וַיִּסַּע מַלְאַךְ הָאֱלֹהִים, הַהֹלֵךְ לִפְנֵי מַחֲנֵה יִשְׂרָאֵל, וַיֵּלֶךְ, מֵאַחֲרֵיהֶם; וַיִּסַּע עַמּוּד הֶעָנָן, מִפְּנֵיהֶם, וַיַּעֲמֹד, מֵאַחֲרֵיהֶם.
 כ וַיָּבֹא בֵּין מַחֲנֵה מִצְרַיִם, וּבֵין מַחֲנֵה יִשְׂרָאֵל, וַיְהִי הֶעָנָן וְהַחֹשֶׁךְ, וַיָּאֶר אֶת-הַלָּיְלָה; וְלֹא-קָרַב זֶה אֶל-זֶה, כָּל-הַלָּיְלָה.
 כא וַיֵּט מֹשֶׁה אֶת-יָדוֹ, עַל-הַיָּם, וַיּוֹלֶךְ יְהוָה אֶת-הַיָּם בְּרוּחַ קָדִים עַזָּה כָּל-הַלַּיְלָה, וַיָּשֶׂם אֶת-הַיָּם לֶחָרָבָה; וַיִּבָּקְעוּ, הַמָּיִם.


צירופי אותיות הקבלה

לצירופי אותיות אלה מייחסת הקבלה סגולות לפתרון בעיות בכל תחומי החיים, היות והם מיצגים את החיבור בין העולם הרוחני לעולם הגשמי. צרוף האותיות מחבר אותנו למקור כח שבאמצעותו אנו יכולים לשלוט בכל תחומי חיינו ולשנותם לטובה.

על פי המאמינים, כל שצריך הוא להביט בהם וללחוש אותם ויתגלה כוחם האדיר. היום, יותר ויותר אנשים בארץ ובעולם גילו את כוח צירוף אותיות הקבלה והם משתמשים בהם באמצעות תליונים שונים, טבעות, ואפילו קעקועי גוף לשימושים שונים.


ד נ י – שם זה נועד כדי להגן על האדם בתקופה בה הוא משלים מחזוריות כלשהי או מגיע לפרקו בתחום כלשהו: כגון – בר-מצווה או חתונת הכסף או הזהב.

ד – נוהגים לחרוט את האות ד על גבי קמע בראשם של ראשי תיבות דלמא"ע המייצגים את המשפט: דע לפני י אתה עומד.

נ – האות נ שווה לערך הגימטרי חמישים ומכיוון שכך היא רומזת על היובל הגדול בו כל הבריאה כולה שבה ומתחדשת.

י – האות י' מלמדת על ידו [יד] של הקב"ה המעניקה חיי נצח לצדיקים. באות י' נברא העולם כולו שהרי צורתה הגראפית של אותו זו עשויה לשמש בסיס לתורתן הגראפית של כל שאר האותיות.


מאמרים קשורים

Back to top button