ע"ב שמות

תורת הקבלה: ע"ב שמות. משמעות צרוף האותיות- ו.ז.ב.ו

מערכת אלטרנטיבלי
סגולות 72 האותיות על פי הקבלה – משמעות ופירוש צרוף האותיות: ו.ז.ב.ו.

ע"ב שמות לקוחים משלושה פסוקים בספר שמות פרק יד' פסוקים יט'-כא', שבכל אחד מהם 72 אותיות:

 יט וַיִּסַּע מַלְאַךְ הָאֱלֹהִים, הַהֹלֵךְ לִפְנֵי מַחֲנֵה יִשְׂרָאֵל, וַיֵּלֶךְ, מֵאַחֲרֵיהֶם; וַיִּסַּע עַמּוּד הֶעָנָן, מִפְּנֵיהֶם, וַיַּעֲמֹד, מֵאַחֲרֵיהֶם.
 כ וַיָּבֹא בֵּין מַחֲנֵה מִצְרַיִם, וּבֵין מַחֲנֵה יִשְׂרָאֵל, וַיְהִי הֶעָנָן וְהַחֹשֶׁךְ, וַיָּאֶר אֶת-הַלָּיְלָה; וְלֹא-קָרַב זֶה אֶל-זֶה, כָּל-הַלָּיְלָה.
 כא וַיֵּט מֹשֶׁה אֶת-יָדוֹ, עַל-הַיָּם, וַיּוֹלֶךְ יְהוָה אֶת-הַיָּם בְּרוּחַ קָדִים עַזָּה כָּל-הַלַּיְלָה, וַיָּשֶׂם אֶת-הַיָּם לֶחָרָבָה; וַיִּבָּקְעוּ, הַמָּיִם.


צירופי אותיות הקבלה

לצירופי אותיות אלה מייחסת הקבלה סגולות לפתרון בעיות בכל תחומי החיים, היות והם מיצגים את החיבור בין העולם הרוחני לעולם הגשמי. צרוף האותיות מחבר אותנו למקור כח שבאמצעותו אנו יכולים לשלוט בכל תחומי חיינו ולשנותם לטובה.

על פי המאמינים, כל שצריך הוא להביט בהם וללחוש אותם ויתגלה כוחם האדיר. היום, יותר ויותר אנשים בארץ ובעולם גילו את כוח צירוף אותיות הקבלה והם משתמשים בהם באמצעות תליונים אנרגטיים שונים, טבעות, ואפילו קעקועי גוף לשימושים שונים.


ו ז ב ו –  שם זה מעניק לעונד אותו מעין תבונה חריגה ויוצאת דופן המאפשרת לו לעמוד על סודות המוצפנים בתורה.

ו – חריטת האות ו בראשו של קמע מסייעת לעונד אותו לפסוע ב"שביל הזהב" ולהתרחק מכל קיצוניות שהיא. שביל הזהב מיוצג בקבלה באמצעות דמותו של יעקב.

ז – חורטים ז  על גבי קמע בראשם של ראשי תיבות זשלוזל"ד המייצגים את הפסוק "זה שמי וזה זכרי לדור דור" [שמות ג טו]

ב –  ה- ב הרפויה והדגושה מייצגת שני מישורי בריאה: את המישור הרוחני [הרפויה] ואת המישור הגשמי [הדגושה].

ו – צורתה של האות וו הנטועה על עומדה הזכירה למקובלים מעין עמוד. ואכן הם נוטים לכנותה "עמודו של עולם". בבחינת: צדיק עמודו של עולם.


מאמרים קשורים

Back to top button