מדריכים להעצמה והגשמה עצמית

אילנה אהרמן

מערכת אלטרנטיבלי
כתבה על אילנה אהרמן, מעגלי נשים, מאמנת אישית, מנחה בכירה ב-N.L.P ודמיון מודרך, מטפלת בעזרת קלפי קס"מ – קלפים טיפולים סיפוריים. מסייעת לאנשים (בעיקר לנשים) לשפר תקשורת חיובית עם הסביבה.

אילנה אהרמן -לצמוח בשבילי הזמן. החיים הם קסם, שיש ליצור אותו, כל יום מחדש!
אם לא טוב לכם בחיים? אינכם מרוצים? מרגישים שאין לכם מזל? אף אחד לא מבין אתכם? הבעל/האישה והילדים 'לא סופרים' אתכם? אתם מקופחים בעבודה ולא מצליחים לקבל העלאה או קידום למרות שיחות עם הבוס? תחושות תסכול והתמרמרות אמנם לא יהרגו אתכם, אבל יהפכו את החיים שלכם לבלתי נסבלים. איך לצאת מהפלונטר? תשאלו את אילנה אהרמן.

אנחנו שמחים לראיין במסגרת מדור המומלצים של אלטרנטיבלי את אילנה אהרמן. עוסקת במעגלי נשים,  מאמנת אישית, מנחה בכירה ב- N.L.P ודמיון מודרך, מטפלת בעזרת קלפי קס"מ – קלפים טיפולים סיפוריים.
מסייעת לאנשים (בעיקר לנשים) לשפר תקשורת חיובית עם הסביבה. לדבריה, סגנון התקשורת, ה'איך' ולא ה'מה' יכולים לקבוע את ההרגשה הפנימית ולהפוך אתכם למאושרים יותר.

אילנה מנהלת ומנחה מעגלי נשים – זה מקום שכל אישה מחפשת, כדי לאפשר לעצמה להתבטא באופן חופש. גם את יכולה להצטרף לקבוצת נשים המחפשת חברותא, שיתוף, פירגון, אוזן קשבת ודרך לחיים טובים יותר.



"כל החיים מבוססים על תקשורת עם הסביבה. אדם שאינו מודע לסגנון הדיבור שלו, למילים, לתגובות ולפרשנות האישית שלו של מה שמתרחש בחייו- נידון לחיים מתסכלים ולתחושה של חוסר נוחות הולכת וגוברת. התחושות שלנו, הן תרגום של המוח לגבי מצבים שונים המתרחשים ביום יום. צורת ההתבטאות והחשיבה מתבטאת בהתנהגות שעלולה להיות הרסנית. אדם שלא טוב לו, ימצא סיבות רבות לחוסר הסיפוק שלו והמקום הראשון ששם זה יבוא לידי ביטוי – הבית שלו. כשכל דבר מעצבן ומפריע לי, צריך לבדוק לעומק מהי הסיבה האמיתית לכעס שלי על כל העולם".

העסק שלך נקראת 'לצמוח בשבילי הזמן". למה?
"השיטה על פיה אני עובדת נעוצה בניסיון החיים האישי שלי, בנוסף לכל הידע שצברתי במשך השנים. בעבר, אחרי שנים של תסכול, הבנתי שהשיטות הישנות פשוט לא עובדות וחיפשתי את התשובה. הגעתי לנקודה בה הרגשתי רצון עז לשינוי ואז… שוטטתי בשבילי הזמן של חיי והגעתי למסקנות ותובנות שהביאו לשינוי חיובי ומשמעותי. סגרתי מעגלים עם העבר, סקרתי את ההווה ושיניתי את ההרגלים שלי. כאשר דמיינתי את עצמי בעתיד – יצאתי לפנסיה מוקדמת ובעקבות השינוי המדהים והמשמעותי בחיים הפרטים שלי, החלטתי לעבוד בתחום זה על מנת לסייע גם לנשים אחרות להשיג את מבוקשן, בדרכים שבאמת 'עובדות'. אישה שלא טוב לה, מסוכסכת עם עצמה, עם הילדים, הבעל, החברים, בעבודה ובכל תחום אחר בו היא מתמודדת עם עימותים מיותרים. אפשר לשנות סגנון תקשורת וכך להגיע לחיי שלווה ואושר ובאמת – כל אחת יכולה".

איך נדע איפה עובר הגבול בין כניעה וויתור לבין אסרטיביות? איך נגיב ללא תוקפנות לסיטואציות מרגיזות שהן מנת חלקנו בכל יום ובכל מקום?
"יש כללים ויש חוקים שצריך לקבוע אותם ולעולם לא מאוחר מדי… אם אנו מוצאים את עצמנו במצב לא רצוי, צריך לתאם עם הנוגעים בדבר מועד נוח לשיחה נינוחה, להסביר, לבקש, להתפשר ולהגיע לסיטואציה המקובלת על כולם. מי שתמיד מאשים את הצד השני, לא לוקח אחריות על חייו, מחשבותיו ותגובותיו.

אני עצמי חייתי כאישה ממורמרת ומתוסכלת לפני שלמדתי את המקצוע הזה. הרגשתי שלא מבינים אותי, לא שומעים אותי ומן הסתם גם לא מבצעים את בקשותיי הלגיטימיות. כאשר למדתי את הנושא לעומקו הבנתי שהכול בעצם תלוי בי וביכולתי להתמודד בצורה נבונה וחיובית עם הסביבה".

הכל תלוי באישה? איך זה ייתכן? הרי כולנו בדינאמיקה מתמשכת עם הסביבה שאינה תמיד ידידותית, בלשון המעטה?
"האישה היא עמוד התווך של הבית ו'השלום' מתחיל בנקודה פנימית זאת. נכון, בעידן המודרני מוטלות על כתפי האישה משימות רבות, הן במקום עבודתה והן בניהול הבית. אם אישה לא תדע לבקש בצורה חכמה, נכונה וחיובית תמיכה ועזרה מבני הבית, היא תהפוך להיות ממורמרת, לא אהובה, לא מכובדת, מנוצלת, שיפוטית וביקורתית. כאן בדיוק 'קבור הכלב' של מרבית הסכסוכים המשפחתיים. ככלל, שיפוטיות וביקורתיות הן תמיד בעוכרנו והיה כבר מי שאמר לפניי: 'הפוסל במומו פוסל'. הכוונה היא שהאדם העומד מולי ושאני מאשימה אותו הוא בעצם 'המראה' שלי שמשקף את התכונות השליליות השייכות לי!".


מה הכוונה?
"האישה קובעת את רמת התפקוד והשיתוף של הבעל או הילדים בהתנהלות הבית. הדעה האישית שלה על תפקודם ומילוי מטלות שונות, אינה רלוונטית כי אף אחד לא מינה אותה לשופטת. זאת ההסתכלות הסובייקטיבית שלה ויתכן מאוד שהם חושבים אחרת… בעיקרון, אין לה זכות להעביר עליהם ביקורת ולהתלונן ללא הרף על מה שהם לא עושים. כולנו בני אדם ונמצאים באותה 'סירה'. לכל אחד יש את הלחצים והמחויבויות שאיתם הוא צריך להתמודד.

נקודת המוצא של שיטת העבודה שלי מבוססת על סבלנות וסובלנות ויכולת קבלה של בני אדם כפי שהם. הדרך היחידה לצאת מה'פלונטר' ומעימותים, היא ללמוד ולשנות את היחס שלי למה שמתרחש מסביבי ולבוא בגישה אחרת, מקבלת ומכילה יותר. אישה שלא מצליחה להשפיע על בני משפחתה כנראה אינה יודעת איך לבקש. כל אחת יכולה לקבוע חוקים וכללים על פי 'היגיון אוניברסאלי' או הטעם הטוב. למשל, ניקוי חדרי ילדים שמהווה 'סוגיה בוערת' במרבית הבתים, יכול להיפתר בקלות יחסית. איך? אפשר לומר לילדים שפעם בחודש הם מחויבים לנקות את החדר שלהם, כי הבית שייך לי וכפוף לחוקים של הגיון בריא. בשאר הימים, אין טעם להיכנס לחדרים שלהם ולקטר על הסדר והניקיון. הילדים צריכים ללמוד לקחת אחריות על מרחב המחיה שלהם. אימא ואישה שדורשת סידור וניקיון יום יומי למשל, כנראה לא תקבל את מבוקשה וברור שאי אפשר יהיה לספק אותה כי היא מלאה ב'ציפיות' (מוגזמות ולא מוגשמות) וכידוע 'ציפיות יש רק על כריות'".

ובכל זאת, אם האישה מוצאת את עצמה בתפקיד כפול של מפרנסת וגם של עוזרת בית. מה עושים?
"לדבר ולהתפשר! כאשר פונים לבני הבית בבקשה לביצוע מטלות שונות, הדרך היא לא 'להוריד פקודות' או להתלונן. אי אפשר לנהל בית כמו מסדר צבאי כי זה פשוט לא יעבוד לאורך זמן. אפשר לדבר, להסביר ולבקש ואז – אם נתקלים בסירוב צריך להרחיב את השיחה ולשאול שאלות כמו למשל: מה מונע ממך לעשות את הפעולה הספציפית הזאת? מה מפריע לך? מה היית רוצה/מוכן לעשות, על מנת להשתתף בנטל המשפחתי ולשמור על הבית ברמה סבירה של סדר וניקיון וכו'. שאלות מסוג כזה פותחות את ערוצי התקשורת ולא מתפרשות על ידי הצד השני כתלונה או ביקורת. כשמתחיל דו שיח אפשר להגיע להבנה ולפשרה המקובלת על ידי שני הצדדים מתוך נקודת מוצא של פרגון הדדי, אהבה, חיזוק, הבנה והתחשבות. לנו, כנשים יש הרבה רצונות ובקשות. אני מאמינה שבן הזוג והילדים יעשו את מה שנבקש אם נדע איך להציג זאת כראוי. במהלך שיחות על נושאים שנויים במחלוקת צריך ללמוד גם להקשיב ולא רק להשמיע, לפי עיקרון של נכונות לפשרה ושל 'תן וקח' ולא להיקלע למאבק כוחות שתוצאותיו תמיד הרסניות!".

אילנה, תושבת הישוב הקהילתי תמרת, בעמק יזרעאל, פועלת ברחבי הארץ ומקיימת מעגלי נשים וקבוצות, בהתאם להזמנות.

באמצעות טכניקות של דמיון מודרך, NLP, קלפי קס"מ אעזור לכם בחיזוק הביטחון העצמי, בשיפור הדימוי העצמי, בהקניית התנהגויות חלופיות (כולל הפסקת  אלימות) ושינוי הרגלים מכבידים.
אסייע בשחרור חרדות ופחדים, בשיפור ההישגים הלימודיים  ובטיוב התקשורת האישית והבין-אישית.
זה הכל בשבילך, כי עכשיו תורך.
לפרטים נוספים, חייגו לאילנה  וקבעו פגישה או הצטרפו לסדנאות/קבוצות.
◆◇◆  ◆◇◆ ◆◇◆  ◆◇◆
ליצירת קשר חייגו עכשיו: 072-2285470
◆◇◆  ◆◇◆ ◆◇◆  ◆◇◆

לאזור האישי שלי באלטרנטיבלי

למידע נוסף על אילנה אהרמן

מאמרים קשורים

Back to top button