מדריכים להעצמה והגשמה עצמית

ד"ר מאיר תבורי

מערכת אלטרנטיבלי
כתבה על ד"ר מאיר תבורי הקים לפני תשע שנים מרכז ללימודי סוגסטיה ו- NLP בבני ברק. מאיר תבורי הוא בעל תואר דוקטור P.HD ברפואה משלימה, מורה מוסמך ל-NLP ,קבליסט, מומחה ברפואות עתיקות, צמחים, קמעות וסגולות.

מאיר תבורי – עיין ערך סוגסטיה. מאיר תבורי הקים לפני תשע שנים מרכז ללימודי סוגסטיה ו- NLP בבני ברק. כמי שבא מהעולם הדתי ולימודי הקבלה, הוא משלב רוחניות, מיסטיקה ושיטות נוספות הכוללות בין היתר שיטה מיוחדת שפיתח בעצמו תוך לימוד ומחקר מתמשכים. מאיר תבורי הוא בעל תואר דוקטור P.HD ברפואה משלימה, מורה מוסמך ל-NLP ,קבליסט, מומחה ברפואות עתיקות, צמחים, קמעות וסגולות.

הייה לי לחותם
"בילדותי ובנעורי למדתי בישיבה 'שחורה'. בגיל ארבע עשרה עברתי חוויה רוחנית משמעותית שגרמה לי להרגיש שיש לי יעוד מאוד מסוים בעולם הזה. תורת הנסתר ריתקה אותי ושאפתי להיות 'מקובל'. דווקא התנגדותם של מורי הרבנים 'פתחה לי את התיאבון' וכך יצאתי למסע של חקירה ולימודים באופן פרטי. ביליתי שנים במפגשים עם אנשים שהיו להם כתבי יד עתיקים וידע מצטבר של שנים ולמדתי מהם כול מה שרק ניתן. בהמשך למדתי גם פסיכולוגיה אלטרנטיבית- היפנוזה, סוגסטיה ו-.NLP בהדרגה התחלתי לעזור לאנשים וכך התחלתי את הקריירה הטיפולית שלי". 


אתה גם מטפל וגם מורה במרכז. מי קהל היעד שלך?
"למרכז בבני ברק באים אנשים מכול הארץ ומכול שכבות האוכלוסייה. הלימודים מיועדים גם למטפלים שרוצים לרכוש כלי טיפולי יעיל ובדוק וגם לאנשים שרוצים להעשיר את עולמם הרוחני. לקליניקה שלי הממוקמת בקריית אונו, מגיעים אנשים שזקוקים לייעוץ וטיפול אישי, המעוניינים להיעזר בשילוב של השיטות הייחודיות שאני מציע".

איך זה עובד?
"אני דוגל בשיטת הסוגסטיה שהיא נגזרת מהמילה האנגלית- הצעה או להציע. בסיס השיטה הוא 'הצעות שמגישים לתת הכרה', כך שיהיה לאדם, קל לקבל אותן וליצור שינוי בר קיימא… כידוע, המוח שלנו פועל בשתי רמות: מודע ולא מודע. המחקרים הוכיחו שהמודע מנהל אותנו רק ב5% ואילו הלא מודע ב-95% ! למודע שלנו יש ארבעה תפקידים עיקריים: הראשון הוא 'הגיון' שמספק סיבות והסברים למעשינו ולפעולתנו. כך למשל, ניתן להבין, לפחות במידת מה, מעשים 'לא רציונאליים' של אנשים 'נורמאליים'. אדם שמסביר למה עשה מעשה קיצוני ולא מקובל, יכול (אולי )לשכנע את הסביבה, אם כי אלה לא בהכרח היו הסיבות האמתיות והפנימיות שגרמו לפעולותיו. השני הוא התפקיד ההכרתי במוח הפועל בתור 'מנתח' ו'מבקר', השלישי הוא הזיכרון לטווח קצר והרביעי- מוטיבציה וכוח רצון. כוח הרצון הפנימי האנושי נשען על תהליך של קבלת החלטות ומניע ראשוני שלמרבה הצער, אין לו יכולת קיום לטווח רחוק. אגב, זה גם מסביר מדוע גמילה מהרגלים לא רצויים – קשה או בלתי אפשרית, אם לא מטפלים בסיבות התת הכרתיות".


אז מה בדיוק אתה אומר? מה אתה מציע?
"הלא מודע האנושי הוא מצבור של ידע מגלגולים קודמים, זיכרונות ילדות וכו'. כל אלה מצטברים עם הזמן ומתקבעים. הלא מודע לא יודע לזהות בין דמיון למציאות וכך הפרשנות והחוויות האישיות הן אלה שקובעות את התנהגותנו, תפיסת עולמנו וצורת המחשבה שלנו במהלך החיים. הפעולות האוטומטיות מקנות לנו יתרון של יציבות ואיזון על בסיס אמונות וערכים שאנו מאמינים בהם ופועלים לפיהן. במצבי משבר או צומת חיים, כאשר מתעורר צורך בשינוי עמוק ומשמעותי, עלינו להיכנס לתוך הלא מודע ולשנות דברים מהיסוד. בניגוד לפסיכולוגיה 'רגילה', הסוגסטיה מסוגלת לעבור את מחסום ההכרה ולהגיע לעומקים של התת מודע. הפרדוקס כאן הוא דווקא פעולתו של המחסום ה'שומר' (הגורם הביקורתי) שחוסם אותנו מפני הצפה של השפעות סביבתיות שונות- ומגן עלינו. שהרי, אחרת, כל מילה וכול המלצה של אדם אחר (או לצורך הדוגמה וההסבר- פרסומת, הייתה שולחת אותנו מידית לביצוע הפעולה). ההשפעה הסביבתית נחסמת על ידי כוח הרצון וההיגיון וכך בעצם אנו פועלים על בסיס יומיומי 'שפוי'. בשיטת הסוגסטיה וה-NLP אנו עוקפים את ה'שומר' –CRITICAL FACTOR OF THE MIND. באמצעות טכניקות אלה נפתח ערוץ תקשורת ישיר לתת ההכרה ואז באמת אפשר ליצור שינויים ארוכי טווח בחשיבה והתנהלות בחיים".

מה מקנים הלימודים במרכז?
"אני מלמד אנשים איך להתמודד עם אתגרי החיים וליצור שינויים ארוכי טווח. כמו כן, התלמידים לומדים איך לחיות חיים משמעותיים מתוך נאמנות לעצמם, להיות מנהיגים ומשפיעים ולהותיר חותם על סביבתם. הלימודים מתקיימים בבני ברק במשך 12 מפגשים בני ארבע שעות מלאות, כול אחד".

מאיר תבורי, הגיע לתחום הטיפול האלטרנטיבי מתוך עולם הדת והמיסטיקה, למד פסיכולוגיה וקבלה ומשלב את כול הידע שצבר כדי לרפא את נפש האדם. במרכז שלו בבני ברק, הוא מלמד אנשים לחיות טוב יותר וגם לסייע לאחרים. התלמידים מקבלים בסיום הקורס תעודה בינלאומית מטעם הפדרציה הלאומית לNLP- של מדינת קליפורניה, שתבורי משמש כנציגה הרשמי בישראל.

◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆
ליצירת קשר ופרטים נוספים על מאיר תבורי חייגו עכשיו: 054-6673374
◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆

לאזור האישי שלי באלטרנטיבלי

מידע נוסף על מאיר תבורי

מאמרים קשורים

Back to top button