מדריכים להעצמה והגשמה עצמית

רחל ברכה

מערכת אלטרנטיבלי
כתבה על רחל ברכה, מטפלת הוליסטית ומאמנת בגישה הרוחנית מלווה ומביאה את מטופליה להיות מודעים יותר למחשבות ולתהליכים מנטאליים ומפתחת בהם את היכולת להכיל ולהתמודד עם אתגרים וקשיים תוך כדי שמירה על יציבות ואיזון נפשי בתהליכים של דמיון מודרך, טיפולים אנרגטיים, שחזור גלגולים, דמיון מודרך ועוד.

רחל ברכה – ברכת רחל. רחל ברכה מרמת גן היא מטפלת הוליסטית מוסמכת במגוון שיטות עבודה רוחניות. עיסוקה כולל טיפולים אישיים, סדנאות קבוצתיות למודעות והעצמה אישית למבוגרים וגם פעילות ייחודית לילדים צעירים תחת הכותרת "מסע קסום".

כבר בשנות ילדותה רחל הייתה 'בעלת נשמה יתרה', שטיפחה, עזרה וסייעה לילדים 'דחויים' בבית הספר. "אהבתי לעזור לילדים חלשים ולסלול להם את הדרך מבחינה חברתית וגם בלימודים".

בהמשך עבדה רחל כמדריכת נוער, המשיכה ללמוד והוסמכה כמורה לחטיבת ביניים. במסגרת הצבא, היא הייתה מורה חיילת ועבדה בהצלחה יתרה עם חיילים מיוחדים – 'נערי רפול'. לאחר מכן, פנתה לתחום החינוך הבלתי פורמאלי ועבדה במשך שנים בתפקידי ניהול שונים, בין היתר: רכזת משפחות ממוצא אתיופי ושילובם בקהילה. בהמשך הייתה בין מובילי פרויקט ה'טכנו-דע' בגבעת אולגה בחדרה כשבמסגרת תפקידה- איתור ילדים בעלי פוטנציאל גבוה וקידומם. כאשר עברה לארצות הברית למשך ארבע שנים, עסקה גם שם בהוראה ולימוד ילדים. אין ספק שלרחל יש את הכישרון הטבעי, הרקע, הניסיון והידע להשפיע על צעירים ומבוגרים ולסייע להם לאמץ דרכי חשיבה חדשות ומטיבות עבורם.


איך עושים את זה?
בעזרת הרבה אהבה והכלה כמו גם אמונה וכלים רוחניים להעצמה אישית. רחל ברכה אינה מגדירה את עצמה כאישה דתייה במובן המקובל של המילה אולם היא מסבירה ש"אני אישה מאמינה בלב ובנשמה". כוחה של האמונה חיזק אותה כל חייה גם בשעות הכי קשות וכיום היא מקנה לאחרים כלים ישימים לחיי היום יום מנחה ומלמדת אותם כיצד להשפיע בכוח המחשבה, הגישה לחיים והאמונה על כל מהלך החיים שלהם.

איך הגעת לתחום עיסוקך זה?
"מאז ילדותי הייתי מחוברת מאוד לסבתא שלי. היא הייתה אישה רוחנית מאוד ומתקשרת. (לקח לי שנים להבין את עומק חוכמתה וכישוריה ולתת לזה את השם הנכון והכבוד הראוי…) סבתא לימדה אותי מהי חשיבה חיובית, מה כוחה של מחשבה ותפיסת עולם ואיך זה משפיע על החיים שלנו. ואז- במשך שנים ארוכות עבדתי בחינוך בלתי פורמאלי ולא הייתי ממש מחוברת לתחום הרוח. שנים לאחר פטירתה של סבתא, היא הופיעה לי בחלום והעבירה לי מסר שעלי לקבל את ה'מתנה' שנתנה לי ולעסוק בתחום אותו לימדה אותי. התחלתי ללמוד מגוון שיטות טיפוליות כולל אימון והילינג רוחני, מדיטציות טיפוליות ודמיון מודרך, טיפולים בשיטת אומגה- האנרגיה המגנטית, קואוצ'ינג בגישה הרוחנית, עוצמת הרכות, שחזור גלגולים, טכניקת 'כוכב עולה',NLP  ועוד".

אז איך זה תפס תאוצה?
"לפני כחמש עשרה שנה, הבנתי שזה הייעוד שלי בחיים. למזלי, כנראה ששמרו עלי מלמעלה והכשירו אותי לדרך הרוחנית כדי להיות מוכנה לאתגרים שציפו לי בחיים האישיים והמקצועיים שלי".

למה את מתכוונת?
"לפני כשבע שנים, בני הבכור- יקיר, חזר הביתה מהטיול הגדול אחרי צבא. הוא היה בן עשרים ושלוש וחצי ובשיאו כאשר לפתע התחיל להתלונן על כאבי ראש חזקים. הרופאים לא טיפלו בו כראוי ובדיעבד, התברר שיקיר שלנו 'נפל בין הכיסאות' ולמעשה היה קורבן מיותר של המערכת. כיוון שלא טופל כראוי במועד המתאים, הוא נכנס לתרדמת למשך שבועיים ואז נפטר. בעלי, אני ושני ילדי הנותרים, נשארנו המומים וכואבים. הדרך שלי להתמודדות עם הטרגדיה? אני מאמינה שהעיסוק שלי בתחום הרוח וההבנה המורחבת של החיים הכינו אותי (עד כמה שאפשר) לשרוד את האירוע הנוראי הזה וגם 'להרים' את כל המשפחה שנשברה. ידעתי והבנתי שזה היה כנראה הזמן של יקיר לעזוב אותנו… הייתה לנו זכות לגדל ילד מקסים במשך עשרים ושלוש וחצי שנים והגיע הזמן להיפרד. האמונה והגישה הזאת ממש עזרה לי ואני מקנה את דרך החשיבה וההתייחסות הזאת גם למטופלים שלי".


מה תחום ההתמחות שלך?
"אני חושבת שלכל מטפל יש את הנישה הייחודית שלו ובמסגרת תפקידו מגיעים אליו האנשים המתאימים לו… אלי מגיעים אנשים עם קשיים רגשיים, נפשיים ותקיעויות בחיים הזקוקים להכוונה וסיוע בתהליכים רוחניים בטיפולים פרטניים. בנוסף, אני גם מקיימת סדנאות העצמה למבוגרים, מה שמחבר את כל האהבות הגדולות שלי בחיים: הוראה והנחייה בתחום הרוחני.

לילדים – יש לי תכנית מובנית מיוחדת לה אני קוראת 'מסע קסום' -המסעות על כנפי הדמיון מקנים לילדים ויסות רגשי, השפעה חיובית על רמת האלימות, יכולת הלמידה והציונים, תחושת המסוגלות העצמית של הילדים ושיפור הערך והדימוי העצמי. ׳מסע קסום׳ פותחת עבור הילדים צוהר לעולם הרוח והחשיבה החיובית".

רחל ברכה, מטפלת הוליסטית ומאמנת בגישה הרוחנית מלווה ומביאה את מטופליה להיות מודעים יותר למחשבות ולתהליכים מנטאליים ומפתחת בהם את היכולת להכיל ולהתמודד עם אתגרים וקשיים תוך כדי שמירה על יציבות ואיזון נפשי בתהליכים של דמיון מודרך, טיפולים אנרגטיים, שחזור גלגולים, דמיון מודרך ועוד- הכול במטרה לשחרר אותם מכבלי העבר, להעניק ריפוי אנרגטי ולשפר את חייהם לפי רצונם.


 

מאמרים קשורים

Back to top button