מטפלים מומלצים ברפואה משלימה

ד"ר ערן מגון .M.D המרכז הישראלי לאיורוודה

מערכת אלטרנטיבלי
כתבה על ד"ר ערן מגון, רופא שהשתלם לפני יותר מעשרים וחמש שנה ברפואה הודית ומציע פתרונות יעילים למחלות ומדריך לחיים בריאים יותר.

ערן מגון M.D. המרכז הישראלי לאיורוודה.

ערן מגון .M.D – איך אומרים בהודית לחיות נכון – איורוודה. "איורוודה"- ידע החיים הארוכים בשפת הסנסקריט, שיטת רפואה הודית עתיקה אשר שימשה את בני האדם לפני אלפי שנים, נותנת מענה גם לאדם המודרני שסובל מבעיות שלא נפתרות על ידי רפואה קונבנציונאלית. ערן מגון הוא רופא שהשתלם לפני יותר מעשרים וחמש שנה ברפואה הודית ומציע פתרונות יעילים למחלות ומדריך לחיים בריאים יותר.

ערן מגון למד רפואה קונבנציונאלית בבית הספר לרפואה של הטכניון בחיפה ואחר כך נסע להודו, אירופה וארצות הברית כדי ללמוד את רזי האיורוודה – שיטה הודית עתיקה ששימשה את הקדמונים לפני אלפי שנים וליוותה גם את אנשי היוגה מאז שנוצרה. הוא גילה עולם ומלואו ועוסק בתחום עד היום. הוא מטפל ומורה במרכז הישראלי לאיורוודה בתל אביב, אותו הקים לפני שנים רבות. הוא נציג בלעדי של האקדמיה הבינלאומית לאיורוודה בישראל,  ושימש עד לאחרונה כמנהל רפואי של סניף רמת אביב השייך לרשת מרפאות מכבי טבעי.

מהם עיקרי ה'איורוודה'? איך מתבצע הטיפול?
"האיורוודה הינה רפואה טבעית וגם שיטה לאורח חיים בריא הדוגלת בהתנהלות מתוך מודעות  והרגלי חיים נכונים הכוללים תזונה מיוחדת המותאמת אישית, שיטות להפחתת לחצים רגשיים ושימוש בצמחי מרפא, ניקוי רעלים וטיפולי מגע – הכול במטרה למנוע מחלות ולהביא לריפוי של שורשי הבעיות הקיימות. באיורוודה מבחינים בעשרה טיפוסים עיקריים של בני אדם, ולמרות שבמציאות יש אינסוף סוגים, הרעיון הוא להבין מה מאפיין את האדם מבחינת מהותו הפנימית (גופנית, נפשית ורגשית) ולפי זה להתאים לו את הטיפול היעיל ביותר עבורו .

מגון כרופא, מתייחס גם לטיפול הקונבנציונלי אותו מקבל המטופל ומשלב את האיורוודה במקביל.האיורוודה מטפלת בכל המחלות המוכרות לנו, וכאשר הבעיה עוברת או חל שיפור בעקבות הטיפול באיורוודה, ניתן לבדוק אפשרות של הפחתת מינון התרופות הרגילות או הפסקתן, וזאת בתאום עם הרופא המטפל.

לגבי הטיפול עצמו: "כאשר אדם מגיע אליי לטיפול, אני קודם כל מאבחן אותו על ידי מדדים שונים הכוללים אבחון דופק, לשון, ציפורניים ותשאול מקיף. האדם מספר מה הסימפטומים שלו ומסביר ממה הוא סובל. הוא מספר גם על אורח חייו ותזונתו. אחרי האבחון, בהתאם למטרות והגדרות שמציבים במשותף, אני מציע תוכנית טיפולית מותאמת אישית הכוללת תזונה בריאה, הרגלי חיים, צמחי מרפא וכו'- שיעזרו לשינוי המיוחל. לאחר מכן, נפגשים עוד מספר פעמים לצורך מעקב ולהתאמה נוספת מחודשת, המתחייבת מקצב ההתקדמות ומהשינויים המתרחשים. אני זמין למטופלים שלי גם במייל, גם בטלפון וגם בסקייפ כך שהם יכולים לפנות אליי בכל זמן נתון במהלך הטיפול ולקבל מענה לכל שאלה שמתעוררת".

איך יתכן שרפואה עתיקה שנועדה לסייע לבני אדם בעבר הכול כך רחוק, יכולה לסייע גם כיום לאדם המודרני? החיים שלנו שונים מאוד… לא?
"מה שקובע את הבריאות הוא הגורם האנושי. בני אדם היו ונשארו בני אדם באשר הם ועקרונות האיורוודה הם נצחיים ויעילים כיום, באותה מידה שהיו בעבר.  בעשורים האחרונים הצטברו ראיות רבות ברחבי העולם המערבי על יעילותה של האיורוודה בריפוי מחלות ומניעתן חזרתן. האיורוודה מדברת על עקרונות בריאות עמוקים ועל הבנה של קיומו של האדם כחלק מהטבע. האיורוודה נותנת מענה לכל מחלה ובכל בעיה ומתאימה לכל גיל! התאמת הטיפול היא אישית וכך כל אדם מקבל הנחיות מה לאכול, כיצד לקחת את קפסולות צמחי המרפא המתאימים לו,  ואיך להתנהל בהתאמה נכונה למצבו הנוכחי. זאת לא שיטה מסובכת והיא בעצם מבוססת על עקרונות קוסמיים המועילים לבני אדם לחיות היטב בכל סביבה… אדם שחי בהודו לפי אלפי שנים וגם ישראלי שחי במאה ה 21 בישראל, עדיין חשוף ומושפע מחוקי הטבע ומתמודד עם בעיות עקרוניות דומות בחיים – מתח, עומס, דאגות, תזונה לא מתאימה, והתנהלות המזיקה לבריאות. התוכנית הטיפולית הנקבעת לאנשים שמגיעים אליי מותאמת למצבים בריאותיים שונים ולמצבי חולי מגוונים. היא מותאמת לאבחון הטיפוס כמו גם לחוסר האיזון של הטיפוס, לתמונת האופי ולנטיות הנפש וכוללת מידה גדושה של ידע ונסיון המשולבים בהיגיון ובמתינות. התוכנית תכלול בדרך כלל קפסולות צמחים, תזונה בשלבים, המיועדת לאחת מהמטרות הבאות או כולן – לניקוי רעלים, להזנה, לטיפול בבעיה ספציפית ולחיזוק. בנוסף יתכן ואתן המלצות לטכניקות הרפיה ואף אמליץ על פעילות גופנית לפי הסוג והקצב שמתאים לכל אחד ואחד על פי האבחון".

מי קהל היעד שלך? למי מתאים טיפול באיורוודה?
"הטיפולים באיורוודה מתאימים לכל אדם מגיל אפס ועד 120. כיוון שזאת רפואה טבעית, ניתן לסייע במגוון רחב מאוד של מחלות החל מבעיות שיש לתינוקות וילדים ועד כאבי מפרקים, בעיות במערכת העיכול, בגיל מבוגר יותר ועוד. ככלל, מרבית המחלות מתפתחות כתוצאה מתזונה לא נכונה הגורמת לתסיסה במערכת העיכול, וליצירת עודפי רעלים הנספגים לגוף ומשפיעים  לרעה על כל מערכות הגוף".
בין אם אתם סובלים ממשקל יתר, לחץ דם, סוכרת, השמנה, עייפות כרונית או מתח ובעיות שינה, אסתמה או אלרגיות, ערן מגון, רופא קונבנציונאלי ומומחה בשיטת האיורוודה יכול לסייע לכם להבריא בעזרת גישה טבעית ונכונה. האיורוודה היא שיטה מדעית עתיקה המתאימה גם לאדם המודרני השואף לשפר את בריאותו ולשמר אותה.
◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆
ליצירת קשר חייגו עכשיו: 
072-2285828
◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆

לאזור האישי שלי באלטרנטיבלי 

מידע נוסף על ערן מגון

מאמרים קשורים

Back to top button