מטפלים מומלצים ברפואה משלימה

איציקוביץ צבי ואיריס

מערכת אלטרנטיבלי
כתבה על איריס וצבי איציקוביץ', זוג נשוי שמנהלים ביחד קליניקה לרפואה משלימה תוך כדי שיתוף פעולה. שיטת העבודה שלהם משלבת שיחות בסגנון מיוחד עם טיפולי מגע והיא מיועדת לאנשים שנמצאים בצמתי חיים ומחפשים הדרכה, ליווי וסיוע על מנת להגשים שינוי ומטרות חדשות.

איציקוביץ צבי ואיריס – זוגיות מהשמיים. איריס וצבי איציקוביץ', זוג נשוי שמנהלים ביחד קליניקה לרפואה משלימה תוך כדי שיתוף פעולה. שיטת העבודה שלהם משלבת שיחות בסגנון מיוחד עם טיפולי מגע והיא מיועדת לאנשים שנמצאים בצמתי חיים ומחפשים הדרכה, ליווי וסיוע על מנת להגשים שינוי ומטרות חדשות. הנישה הזאת, שהפכה עם השנים להיות הכי משמעותית בעבודתם, מבוססת בין היתר על בירור, מיקוד, הגדרה והקניית כלים להתמודדות יומיומית עם הדינאמיקה של החיים.

איריס וצבי מסבירים שהם "עובדים בעיקר עם אנשים בשלבי שינוי שונים בחיים. אנחנו עוזרים לאנשים המעוניינים בכך לצאת מתוך תקיעות וחוסר שביעות רצון לדרך חדשה. בעידן בו אנו חיים, קצב החיים מהיר ודינמי ואנשים רבים מוצאים את עצמם במצבים של שינוי בלי כלים מספקים להתמודדות".  


מה הכוונה? מי קהל היעד?
איריס: "קהל היעד הוא אנשים שסובלים מבעיות בריאותיות ו/או מצבים כרוניים שונים וכמובן מי שצריך ליווי בתהליך רגשי. למשל, מגיעות אלינו לא מעט בחורות מוצלחות שעברו את גיל שלושים שרוצות להינשא ולהקים משפחה אבל משהו 'לא הולך'. העבודה עם אנשים שאינם שבעי רצון ממצב או תחום מסוים בחייהם עוברים אתנו תהליך ייחודי. זה לא דומה לאימון אישי או פסיכולוגי אלא משהו שונה והרבה יותר עמוק. אנחנו עובדים על ה'שורש', מפענחים מה הגורמים לתקיעות ומוצאים את הדרכים להיפתח לשינוי החיובי ולהגשים את המטרה. התהליך כולל מתן הכרה ולגיטימציה להיות במקום בו האדם נמצא מצד אחד ופתיחת אפשרויות חדשות מצד שני".

איריס, תוכלי לתת דוגמה?
"אחת המטופלות שלי, בת 34, עולה 'חדשה-ותיקה' בישראל שהגיעה לכאן מאנגליה לפני כשבע שנים. במשך כל התקופה הזאת היא לא למדה, לא מצאה זוגיות ולמעשה הצהירה שלא הצליחה לעשות שום דבר שהיא אוהבת… לאחר מספר מצומצם של מפגשים, חל שינוי מבחינת תפיסתה העצמית והעולם סביבה. במהלך השיחות בדקנו מה לדעתה הגורמים למצב הנוכחי, לא מתוך 'חפירה' בעבר אלא מתוך הבנת המקום בו היא נמצאת בהווה, בדקנו את השיח הפנימי שלה, מה המשמעות של האמונות ודפוסי ההתנהגות שלה וצורת הביטוי שלה. עבדנו על משפטים חוסמים שהיו שגורים בפיה (שהרי מילים יוצרות מציאות) והיא למדה להשתמש בביטויים לשוניים חדשים שבמקום ליצור חסימות מאפשרים פתיחת הנתיב לדרך חדשה בחיים. היא הבינה שהייתה מאוד שיפוטית כלפי עצמה וגם כלפי הסביבה, מה שגרם לה 'לשתק' את עצמה, שאינה מודעת מספיק לרצונות של עצמה, מרגישה אבודה בעולם, חיה במתח וחשש מתמיד, אוגרת חפצים וזיכרונות 'ליתר ביטחון'… בין היתר, התבקשה להביא חפצים מהבית כדי לעבור תהליך מודע של מיון והיפרדות ממה שלא באמת נחוץ לה. יישום המשפט: ישן מפני חדש תשליך…הוא למעשה ביטוי פיסי של יצירת מרחב מחיה מחודש ופינוי עומס רגשי. המודעות החדשה חלחלה לתוך מערכות החשיבה וההתנהלות היומיומית והובילה לתזוזה משמעותית. חשוב לציין שבנוסף לשיחות היא גם קיבלה טיפול ברפלקסולוגיה ודיקור".

מה מייחד אתכם בתור מטפלים?
צבי: "הטיפולים שלנו מבוססים על ניסיון חיים וידע מקצועי רב שצברנו במהלך השנים. אלה הם הכלים היעילים בעבודתנו בתחום זה בנוסף לסגנון העבודה. השילוב מאפשר לנו לעבוד עם מטופלים ולהעניק טיפול שלם (מילולי ופיסי) שמיועד לפתור בעיות בהתאמה אישית מלאה. הטיפולים שלי מתפרשים על פני מספר נישות עיקריות: עבודה על התת – מודע ( דפוסי ההתנהגות והמשפטים שמפעילים אותנו), הדיקור (המתאים לכל שכבות הגיל) שמתאים לאנשים הסובלים מכאבים ומחפשים פתרון מידי או מתמשך תוך כדי הבנת הסיבות השורשיות לבעיה וכו'".


איריס, מה תחום ההתמחות שלך?
"אני מתמקדת בתחום של תהליכי התפתחות רגשית והעצמה אישית ומטפלת בעיקר בנשים. לדוגמה נשים שרוצות למצוא או לשפר זוגיות, להעמיק תקשורת בין אישית עם הילדים ובני משפחה אחרים, נשים שלא מצליחות להיכנס להיריון וכו', וגם כמובן… בעיות פיסיות שונות".

איריס וצבי סוללים ביחד עם המטופלים שלהם דרכים חדשות בחיים, מסייעים להם להתקדם ולהסיר את 'מסך העשן' שמפריע להגיע לתובנה לגבי הגורמים הרגשיים והנפשיים לחוסר איזון. הבנת העיקרון של בחירה חופשית שיש לכל אדם בכל גיל ומצב, פותחת אפשרויות פעולה אחדות ומעלה את האופציה לשינוי, במקום תחושת תקיעות. מנקודת התחלה זאת – הרבה מאוד תלוי במטופל ובמידת רצונו לשינוי. כשאדם מבין שהוא יכול בכל רגע נתון, לקבל החלטות שישנו את חייו מתחיל תהליך של ריפוי אמתי ועמוק. צבי ואיריס עובדים בשיתוף פעולה מלא ונותנים טיפול שלם בהתאמה אישית ליחידים ולזוגות.

◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆
ליצירת קשר חייגו עכשיו: 072-2285426
◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆ 

לאזור האישי שלנו באלטרנטיבלי

מידע נוסף על צבי ואיריס איציקוביץ

מאמרים קשורים

Back to top button